Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sy på lengde på kort kjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-21, 23:21   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sy på lengde på kort kjole

Jeg kjøpte meg en kjole brukt som viste seg å være i korteste laget for meg. Har lyst til å sy på 20 cm med helt annet stoff. For jeg liker kjolen godt. Det er en selekjole i jeans stoff.
Men jeg sliter med å velge hvilket stoff. Om jeg skal ta den helt ut og gå totalt crazybananas eller litt mer rolig

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 41BB6343-F4C8-4FF3-B791-6795506E3087.jpg (8,3 KB, 31 visninger)
Filtype: jpg 6819A555-35A5-451B-BDF7-EC0DBB1D67C1.jpg (35,1 KB, 76 visninger)
Filtype: jpg B94C8FAF-D951-4951-A6A3-261CB0699DA3.jpg (32,9 KB, 72 visninger)
Filtype: jpg 69785108-D86C-4B31-A8F7-59490039DB6C.jpg (34,6 KB, 58 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 23:24   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Resten av alternativene er disse

De nekte å laste seg opp som bilder

https://www.lille-l.no/products/gard...traktor-og-dyr

https://www.lille-l.no/products/regnbuehjerter

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 23:44   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Hva lurer du på? Du MÅ (som mobilen rettet til !) jo ha kuer!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 23:48   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.830
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Jepp. det Hyacinth sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 07:35   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jepp. det Hyacinth sa.

Dette

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:24   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Kuene er du jo nesten forpliktet til å ta, men jeg likte egentlig best det i midten i det første innlegget. Jeg tror det blir lekkert til jeansstoffet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:26   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Hva med noe sånt, selv om det muligens blir litt morbid?
https://cdn2.skapemer.no/img/6d/73/c...d78dd4360c.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:40   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Selv om ku-stoffet er kult, er jeg usikker på hvor bra det blir med bare 20 cm høyde. Jeg ville nok heller valgt et stoff som har hele mønsteret på 20 cm høyde. Min personlige favoritt er regnbue-hjertene, men flere av blomstermønstrene kan også gå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:43   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Meneh ... Skal du sy jersey-stoff på en jeanskjole? Jrg er usikker på hvor bra det blir. Det kan fort bli «slamsete». Jeg ville nok valgt et fast stoff, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 10:41   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Meneh ... Skal du sy jersey-stoff på en jeanskjole? Jrg er usikker på hvor bra det blir. Det kan fort bli «slamsete». Jeg ville nok valgt et fast stoff, for min del.

Tanken er litt så tutulook. Altså at det skal bli litt slamsete
Ikke umulig jeg topper(avslutter) det med en blondekant
Tenkte å lage litt rynker i det jeg syr på. Så det blir skikkelig kontrast.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 10:56   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Sy ferdig hele kanten før du fester den på kjolen. F.eks hvis du vil sy på pyntebånd, remse av et annet stoff, elns. Husk å lage kanten noe lengre enn omkretsen på kjolen der du skal feste den, så klipper du av etter at du har sydd den fast. Plassér skjøten der kjolen har en sidesøm, det ser naturlig ut. Selv om kjolen har en søm midt bak, så ikke sett skjøten der. Hele greia faller finere i bruk hvis skjøten er i sida. Folk ser deg rett forfra og bakfra.

Blir fint om du kan ha den nederste to-tre cm i samme stoff som selve kjolen, eller noe som ligner. Det er fint visuelt å ta den fargen igjen nederst, det gir sammenheng.

Ble litt ivrig her, og har delt litt av hvordan man syr holbi på kofter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 11:54   #12
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Bilde to hadde blitt finest inntil, tror jeg.
Regnbuehjertene som nr to.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 12:08   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sy ferdig hele kanten før du fester den på kjolen. F.eks hvis du vil sy på pyntebånd, remse av et annet stoff, elns. Husk å lage kanten noe lengre enn omkretsen på kjolen der du skal feste den, så klipper du av etter at du har sydd den fast. Plassér skjøten der kjolen har en sidesøm, det ser naturlig ut. Selv om kjolen har en søm midt bak, så ikke sett skjøten der. Hele greia faller finere i bruk hvis skjøten er i sida. Folk ser deg rett forfra og bakfra.

Blir fint om du kan ha den nederste to-tre cm i samme stoff som selve kjolen, eller noe som ligner. Det er fint visuelt å ta den fargen igjen nederst, det gir sammenheng.

Ble litt ivrig her, og har delt litt av hvordan man syr holbi på kofter.


du har skjønt akkurat hva jeg har tenkt!!!

Takk for gode råd!
Tror jeg må bestille flere typer stoff og prøve. Eneste rimelige løsningen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 13:22   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Så bildet ditt av kjolen etter at jeg skrev. Du har sikkert gamle dongeribukser du kan klippe i for evt å lage den aller nederste kanten av.
Jeg har forresten laget ny kant av et annet gammelt skjørt, på et dongeriskjørt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 13:11   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Da trenger jeg mer hjelp. Alternativene har kommet! Og jeg greier ikke bestemme meg!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CDDEDBD9-344F-4A6D-9223-D261CB565412.jpg (15,0 KB, 37 visninger)
Filtype: jpg 8499574F-9FC3-4082-B438-ABEB2E734735.jpg (14,6 KB, 34 visninger)
Filtype: jpg 7D4C43BD-FA2D-4C74-99E1-3550809E38B1.jpg (16,3 KB, 33 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 13:12   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Slik er det tenkt å se ut

Vedlagte bilder
Filtype: jpg D4F70A8A-D9D0-464C-8A04-815C7AE07EC1.jpg (13,5 KB, 62 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 13:58   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Kan du ta et bilde som det siste, men med bare det grønne "gårdsliv"-stoffet? Jeg tror det hadde blitt skikkelig stilig.

Likte ellers det rosa veldig godt, og det blå med rosa på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 14:52   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kuene er du jo nesten forpliktet til å ta, men jeg likte egentlig best det i midten i det første innlegget. Jeg tror det blir lekkert til jeansstoffet.

Jeg holder fremdeles en knapp på det jeg nevnte først. Jeg synes det blir finest på kjolen, og gir det mest helhetlige inntrykket.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 15:30   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Det sorte stoffet med enhjørninger. Uten tvil.
Jeg tror at eas forslag om en dongerikant nede blir skikkelig tøft og helhetlig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-21, 16:08   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy på lengde på kort kjole

Stoffet med hestene (enhjørninger?) blir knallflott! Jeg syns rosa stoff gir litt barnekjole-uttrykk...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no