Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

[8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-21, 14:40   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

[8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Erna forsøker å få norske kvinner til å få flere barn, med en retorikk som ligner mer på guilttripping enn annet, etter min mening.

Samtidig er jo dette interessant - jeg har selv valgt å få ett barn færre enn min mor, og vi har bare halvparten så mange unger som svigermor har. Vi er ganske barnekjære folk med grei nok økonomi, vi er ressurssterke, fikk barn tidlig nok til å rekke å få en hel bråte, men opplever ikke at vi orker eller har råd til å følge opp flere barn. For vår del hadde det nok hjulpet om ikke begge måtte jobbe fulltid og om store biler var litt billigere, for å være litt flåsete. Vi har plass til et barn til i huset vårt, men det ville vi ikke hatt hvis vi hadde bodd nærmere Oslo, da hadde vi ikke hatt råd. Jeg pendler, og måtte byttet jobb til noe nærmere (som ikke egentlig finnes) hvis jeg skulle hatt reell mulighet til å være mamma for en baby nå, gitt at vi trenger full lønning for meg.

Så: Hva skulle til for at du skulle valgt å høre på Erna og få et barn mer enn du har?

Jeg er klar over at svaret for flere av dere nå er tidsmaskin , men tenk tilbake til da dere var i barneproduserende alder.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:45   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Vi har tre, og det holder i massevis. Men hva som skulle til for å få flere?

Aller først et ønske, altså å ville ha fire. Det manglet.
Ellers hadde vi plass nok og økonomi nok, men vi orket ikke følge opp flere. For jobben er jo nødvendigvis ikke gjort når de er 18, å være foreldre er jo en livslang oppgave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:46   #3
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg tror ikke noe kunne fått meg til å ville ha flere barn. Jeg føler rett og slett ikke at jeg har kapasitet til å følge opp flere på en god måte, og tror ikke ytre omstendigheter ville endret det.
Hadde jeg vært ung i dag, er jeg forresten ikke sikker på om jeg ville valgt å få barn i det hele tatt.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:46   #4
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

På det helt urealistiske planet: En garanti for at neste barn ikke hadde noen diagnoser.

På det også urealistiske planet: Å vite at hjelpeapperatet rundt unger med spesielle behov fungerer, uten at man trenger å kjempe vettet av seg.

På litt flåsete plan: Et soverom til. Eller en plan om å lett kunne bygge et soverom til.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:47   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Det finnes ikke en ting som ville gjort at jeg hadde gått for mer enn de to barna jeg har.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:47   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Den gangen det var aktuelt så ønsket jeg meg egentlig ett barn til, men mannen ville ikke og det lever jeg godt med.

Men, for oss ville det vært boligprisene som ville vært det avgjørende. Vi ville ikke hatt råd til større hus enn det vi har nå og da ville to barn måttet dele rom veldig mye lengre. Ikke at det er en ulykke direkte, men jeg synes at det er en god ting om tenåringer kan ha eget rom

Så boligprisene ser jeg som en ting som gjør det mer krevende å få mange barn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:47   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

En livmor og lavere alder :-P

Tidligere, en mann som var mer hjemme og mer engasjert.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:49   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Nå har jeg allerede tre barn, men for meg hadde dette vært viktig:
- forventning om at pappaen tok tilnærmet halvparten av permisjonen (med fratrekk for ukene før fødsel og de første 6 ukene).
- barnehageplass i nærmiljøet uten ventetid
- subsidier på større bil (med fire barn må man opp i større biler)

Men først og fremst måtte mannen skjønt at denne gangen måtte han stilt opp i mye større grad. Min jobb er like viktig som hans. Han måtte svart på telefoner fra barna/skolen i løpet av dagen, tatt minst 50 % av oppfølging og logistikk (foreldremøter, legetimer osv).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:50   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

På det helt urealistiske planet: En garanti for at neste barn ikke hadde noen diagnoser.

På det også urealistiske planet: Å vite at hjelpeapperatet rundt unger med spesielle behov fungerer, uten at man trenger å kjempe vettet av seg.

Ja, helt seriøst. Dette var også med. Vi har vært så heldige at vi har fått to friske barn uten noen diagnoser, aka. vunnet i Lotto TO GANGER.

Vi har flere venner med barn med forskjellige diagnoser, og som de sliter. Aldri i livet om jeg tar sjansen på det, sånn systemene er lagt opp.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:50   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Vi har jo tre barn så vi har sånn sett allerede gjort vårt for å holde folketallet oppe. Det er ingenting som kunne fått meg til å få flere barn annet enn hvis jeg faktisk ønsket det selv. Vi har tid, råd og plass til flere, men vi ønsket oss tre og har fått tre så vi er fornøyde.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:52   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

For meg personlig? Et medisinsk mirakel.

Jeg har valgt å få fire, det er godt innenfor. Det var nok mer egoistisk betinget enn at jeg ville sørge for befolkningsøkning.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:53   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg har tre og det er helt uaktuelt for meg med flere. Det måtte i så tilfelle være at jeg ble så rik at jeg kunne kjøpe meg hjelp som vaskehjelp og leksehjelp til ungene og ha rom for ferier og annet vi trenger. Og penger til større bil og hus. Så dersom jeg vant stor pott i Vikinglotto kanskje? Men har ikke noe sug etter å få baby, så tviler.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:55   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Bedre helse, først og fremst. Men det må sies at jeg i utgangspunktet ønsket meg bare ett barn. Og sånn sett tok godt i med to. Det handler om innblikk i egne begrensninger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:56   #14
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg ønsket meg et barn mer enn biologien ville gi meg.

Men nå tenker jeg at jeg synes det er helt greit at det bare ble to barn, fordi jordkloden har ikke plass til så mange norske forbrukere. Jeg tror klimakrisa kommer til å være en faktor som vil påvirke mange unges syn på hvor stor barneflokk de ønsker i fremtida.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:58   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Nå har vel jeg bidratt ganske godt føler jeg.
Men trygghet for at barna blir ivaretatt godt hele barndommen. Altså nok barnehageplasser i barnehager av god kvalitet. Gode skoler med nok ressurser og gode voksne. Legevakt og sykehus i rimelig nærhet. Et variert linjevalg på vgs. Trygghet for at det finnes ressurser til å ivareta ungene også når de er utenfor A4 malen.
Alle disse tingene har vel Erna bygget ned i distriktene. Systematisk. Så bytte av politisk retning er svaret på hva som skal til.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:00   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Hadde jeg hatt helse til å følge opp flere så hadde vi nok hatt ett barn til.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:01   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Men er det ikke slik at det faktisk er mennene som ikke ønsker seg flere barn? Mener jeg har lest noe om det? Fordi menn ofte resirkuleres og derfor har flere barn enn partneren sin? Eller er jeg helt på viddene nå?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:04   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er det ikke slik at det faktisk er mennene som ikke ønsker seg flere barn? Mener jeg har lest noe om det? Fordi menn ofte resirkuleres og derfor har flere barn enn partneren sin? Eller er jeg helt på viddene nå?

Jeg har iallfall veldig mye anekdotisk belegg for at det er gutter/menn som holder igjen tidlig barneproduksjon. (Ikke i vårt tilfelle, hos oss var det mannen som var pådriver for tidlig barneproduksjon og barn i det hele tatt.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:05   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det finnes ikke en ting som ville gjort at jeg hadde gått for mer enn de to barna jeg har.

Samme her. Jeg ble separert da yngste var 14 mnd, så det hadde blitt vanskelig om vi skulle hatt enda en. Det tok tid å få ham også.

Og - jeg ønsket meg to og fikk det og er strålende fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 15:06   #20
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Jeg kunne godt ha tenkt meg tre, men for mannen var det totalt uaktuelt og han valgte å klippe strengen når jentungen var ca. et år.
Nå er ikke savnet like stort lengre og ser at to var nok det perfekte antallet for oss.

Så for å svare på spørsmålet det som skal til er en ny mann og et ønske om flere barn.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no