Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-21, 13:12   #81
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har gjort så godt jeg kan mtp regler og anbefalinger. Men det er ikke alltid like lett å vite hva reglene er eller hvordan de tolkes. Synes selv at jeg har gjort mitt for å unngå å bidra til at smitten sprer seg. Har nok noen situasjoner som er i gråsonen, men trøsten min er at ingen i familien har blitt smittet og såvidt jeg vet så har ingen av de vi har vært sammen med vært smittet, det har ikke resultert i spredning av smitte.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 13:27   #82
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Stemte "Annet". Jeg har vært på: hjemmekontor, i butikk med munnbind og på tur med venner, så vil tro jeg har vært innafor. Greier dog ikke å få med alt, så det blir litt tull og ball innimellom, har sikkert stått 1 meter unna, når det var 2 meters grense feks.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 13:31   #83
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg svarte nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger.

Men jeg innser jo at det ikke er helt sant

Jeg HAR såvidt vært over kommunegrensene og tatt kollektivt selv om det ikke har vært strengt nødvendig. Ikke mange ganger, skal sies, men det er jo mot anbefalingene. Jeg kan kanskje forsvare det med at det har vært strengt nødvendig for å bevare forstanden etter et år på hjemmekontor..

Alle regler har jeg fulgt, altså. Vi har knapt hatt voksne folk i huset vårt det siste året.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 14:06   #84
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har nok vært under meteren ved flere anledninger, og litt raus i tolkning av kohort begrepet for minstemann i forhold til hvordan vi har hpåndtert de han spiller på fotballag med, og strengt tatt ikke er i kohort med.

Når det gjelder besøk og antall mennesker, så har vi fulgt reglene. Selv om vi mange ganger har irritert oss og syntes de var urimelige, så har vi fulgt dem. Det betyr at våre eldste barn har hatt strengere regler enn mange av sine venner, det har ikke vært en lett situasjon.

Jeg antar bakgrunnen for tråden er Erna Solberg og vinterferien.

Jeg ser flere argumenterer med at hun har jobbet hardt og fortjener å feire med familien. Det kan jo de fleste av oss være enig i, men det spiller jo absolutt ingen rolle. Nesten alle som har fulgt de retningslinjer og anbefalinger som er gitt har måttet ta kjipe valg. Det må faktisk en statsminister også gjøre. Hun skal være forbilledlig i denne situasjonen, noe annet blir helt feil. Det holder ikke å si at hun ikke hadde satt seg inn i reglene (det er faktisk en av de rareste unnskyldningene jeg har hørt med tanke på hvem som har vært med å utarbeid reglene hun brøt). Jeg er redd det kan bli et begrep av å "ta en Erna" i tiden fremover.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 14:12   #85
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.925
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Så vidt jeg vet og husker har både Helten og jeg fulgt alle regler og anbefalinger med tanke på denne pandemien. Om jeg har brutt noen regler eller trosset noen anbefalinger har det ikke vært med vilje. Med mulig unntak av omgang med Mutter'n for å sikre hennes fysiske og psykiske behov.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 17:19   #86
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har for øvrig ikke regna med at jeg er nærmere elevene enn en meter når vi har gult nivå, for det er ikke brudd på anbefalingene. Det betyr at jeg har inntil 70 nærkontakter i uka, og følgelig føler jeg at jeg må være ekstra forsiktig ellers.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 18:20   #87
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg er regelrytter, så jeg har stort sett holdt meg til regler og anbefalinger. Jentelaget jeg trener er kanskje ikke verdensmester i å holde avstand (de trenger ikke avstand til hverandre, men til meg), og jeg var helt usannsynlig rampete på julaften da jeg besøkte farmor for første gang siden coronaen kom, og strøk henne på kinnet når ingen så. Vi grein begge to.

Jeg er mye mer lydig enn Erna, men man blir kanskje litt sløv av å bo for lenge østpå?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 18:48   #88
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg følger i prinsippet alle anbefalinger og vel så det, bor i kommune med lavt smittetrykk. Vi er strenge og forsiktige og bruker munnbind og pusher ikke grenser. Vi er langt i fra Erna for å si det sånn. Men vi har sikkert kommet litt for nær folk på butikken.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 20:38   #89
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Har ikke brutt noen regler, og har sittet med delvis ansvar for å formidle dem lokalt siden november, så kan ikke skylde på at jeg ikke kan dem heller. Men jeg har, i forbindelse med min mors sykdom og bortgang, klemt og reist mer enn innenlands enn anbefalingene. Det står jeg for. Og så har jeg klemt én venninne én gang i løpet av det siste året, fordi der og da var det rett og slett helt nødvendig for begge.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 22:06   #90
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

På jobb (barneskule) held vi ikkje 1-meters avstand, som er anbefalt, men gjer så godt vi kan, og er strenge på kohortar.

Har gitt nokre ytterst få klemmar til folk utanfor familien (i fjor sommar).
Eit juleselskap vart det 11 gjestar, fordi vi arrangerte det i det største huset, med best sjanse for avstand. Hadde vi hatt det i eit mindre hus, der fleire av deltakarane bur hadde antallet gjestar vore ok. Såpass tenker eg det er liv å bruke hovudet.

Så er det ut på restaurant. Har i dag lurt på om vi kanskje braut reglane då vi var 4 familier som feira runde dagar med kvar våre bord på restaurant, men har forstått det som det var ok sidan vi ikkje hadde eigen del av lokalet, men hadde kvart vårt bord med fleire andre rundt oss. Her kjenner eg at eg visst ikkje har hatt heilt kontroll på reglane. Dei har jo også endra seg fleire gongar, så vanskeleg å sjå i ettertid om det var heilt rett.

Alt i alt, vi prøver så godt vi kan, men kan tråkke små feilsteg innimellom.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 23:02   #91
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Har ikke brutt noen påbud eller forbud, men har vel tøyd noen anbefalinger. Har vært innom kontoret enkelte ganger, selv om det var strengt anbefalt å la være, men holdt veldig god smitteavstand og ellers alle regler der. Vi bestemte oss for at moren min, som bor i nabohuset, var vår kohort allerede i fjor, selv om Erna sa at ingen besteforeldre skulle passe barn. Hadde lyst til å bryte overnattingsforbudet på hytta i fjor, da vi var nødt til å kjøre opp for å måke taket og hente diverse utstyr der. Men vi dro hjem før klokka slo 12 slag.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 23:15   #92
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.925
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg kjenner at trådtittelen irriterer meg. Jeg har gjort så godt jeg kan for å holde meg innafor og så driver statsministeren og bryter dem. Hun er ansvarlig for reglene, det finnes ingen unnskyldning.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 01:44   #93
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har ikke brutt noen regler, ikke som jeg vet om iallefall. Jeg har trosset noen anbefalinger, som å sitte nærmere enn en meter. Jeg har klemt mine foreldre og besteforeldre. Jeg jobber på sykehjem, og har testet meg jevnlig, samt bor på et sted med veldig lite smitte, og tok dermed sjangsen. Har også vært på overnattingsbesøk hos mine foreldre et par ganger siste året.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:08   #94
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Med den nye forskriftspresiseringen, da kan man leie en leilighet og ha så mange man vil på middag da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:22   #95
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har holdt alle regler helt til jeg kom helt nord i landet og alle KLEMMER meg. Jeg spretter unna, men de grabber tak. Her tror de vist Korona er en søringting.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:47   #96
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ja, det tror jeg. Jeg har ikke holdt avstand ved noen anledninger (gitt klem til noen som har det vanskelig) og var inne hos mine foreldre ett par ganger når man ikke skulle gå på besøk.

Utover det tror jeg at jeg har fulgt alle regler/anbefalinger.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:49   #97
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.525
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har jo ikke trosset anbefalinger heller, jeg har tøyd strikken litt i tilfeller hvor sunn logikk tilsier at det er greit

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:54   #98
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Med den nye forskriftspresiseringen, da kan man leie en leilighet og ha så mange man vil på middag da?

Virker slik, ja. Vil nok kunne få konsekvenser for påsken på fjellet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 08:59   #99
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Virker slik, ja. Vil nok kunne få konsekvenser for påsken på fjellet.

Og kommendr begravelser etc, lei ett hotellrom eller en leilighet og inviter på sushi. Hvem som vil kan komme.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 09:22   #100
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Men dette er vel ikke noe nytt? Antallet gjester man kan ha hjemme er jo kun en anbefaling, ikke en lov. Og det blir håpløst å skille mellom egen og leid bolig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no