Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobber du på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 21:03   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobber du på nett?

Tror du dine uttalelser er så sterke og påvirker en (eller flere) personer så kraftig at de kanskje oppfatter det som mobbing?

Inspirert av denne artikkelen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:06   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei, det tror jeg ikke at jeg gjør. Jeg har en kamerat jeg har "mobbet" litt på sms, men det er bare uskyldig moro (og jeg hadde stoppet på minuttet om han ba meg om det).

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:07   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Kunne ikke falle meg inn heller.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:08   #4
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Det håper jeg virkelig ikke at jeg gjør! Synes mobbing er forferdelig om det er på nett eller "in real life".
Men jeg vil påpeke at hvis jeg synes noen er svært frekk eller urimelig, da svarer jeg på tiltale, men det er ikke mobbing. Mobbing er for meg noe som pågår over tid.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:09   #5
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Niks, jeg tror ikke det.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:09   #6
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Jeg håper da virkelig ikke at jeg har mobbet noen på nett. Jeg er opptatt av at man skal respektere sine motdebattanter. Har i noen ytterst få tråder følt det såpass ubehagelig at jeg har vurdert å stryke min bruker, fordi jeg har kjent på at det har blitt litt for personlig og sårt. Da har det vært en bruker som ikke har klart å legge vekk en tidligere tråd og som jeg har følt har fotfulgt meg videre for å ta meg. Men den om det..........

Mobbing er en uting uansett om det er i det virkelige livet eller på nett...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:09   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei, det gjør jeg ikke.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:10   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei. Hvis man ikke ser på det å være uenige i stort sett alt som mobbing.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:11   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei, men det finnes noen stygge eksempler på ungdomsskolene rundt om kring.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:11   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Jeg har blitt beskyldt for det, men jeg føler ikke at det stemmer.

Jeg er ingen helgen, jeg har snakket om mange og om mye jeg. Men å være bevisst slem det føler jeg ikke jeg er.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:11   #11
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Ja, det hender nok. Som regel vet jeg hvem jeg skriver til, og hvordan de oppfatter det jeg skriver, men det hender jeg er ubetenksom.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:12   #12
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei, det gjør jeg ikke, og jeg syns det er motbydelig at slikt skjer.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:17   #13
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Er det slik at man nødvendigvis er klar over at det man skriver blir oppfattet som mobbing? Det er lettere å tolke hvordan mottakeren tar i mot det man formidler i RL en på nett.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:17   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:21   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Er det slik at man nødvendigvis er klar over at det man skriver blir oppfattet som mobbing? Det er lettere å tolke hvordan mottakeren tar i mot det man formidler i RL en på nett.

Mobbing er noe som blir rettet mot en person flere ganger. Altså at man er ekkel mot en person flere ganger.......

Helt enig i at det er lettere å vite hvordan mottakeren tar i mot noe i virkeligheten. Derfor mener jeg at man skal respektere hverandre på nettet og ikke være ekkel mot mennesker man ikke kjenner......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:22   #16
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei. Jeg er vel heller i overkant redd for å såre andre tror jeg....

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:23   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:27   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Mobbing er noe som blir rettet mot en person flere ganger. Altså at man er ekkel mot en person flere ganger.......

Helt enig i at det er lettere å vite hvordan mottakeren tar i mot noe i virkeligheten. Derfor mener jeg at man skal respektere hverandre på nettet og ikke være ekkel mot mennesker man ikke kjenner......

Er enig i at skal man kunne definere noe som mobbing må det foregå flere ganger. Det jeg er mer usikker på er hvordan det vi skriver blir oppfattet av andre. Jeg kan skrive det jeg selv mener er de flotteste innlegg spekket med gode velmenende råd mens mottakeren kan oppfatte dette som både frekt og utidig, på grensen til mobbing.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:30   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Nei, det gjør jeg ikke. Og jeg syns ikke noe særlig om at man angriper person og ikke sak.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:32   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Jeg håper ikke det.
Jeg har vært litt ekkel med noen uregistrerte på NM, men når de ikke tør si det de mener under nick kan de bare ha det så godt. Jeg ville ikke vært stygg med en uregistrert som kom med et pinlig spørsmål altså, men når noen logger ut for å spre dritt blir jeg litt vrang.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no