Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i begrepet "harry"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 12:14   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva legger du i begrepet "harry"?

Og dette må nødvendigvis være en spinoff!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:17   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Spinoffer er skikkelig harry, altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:19   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Og Harry Potter.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:20   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Spinoffer er skikkelig harry, altså.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:22   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Og dette må nødvendigvis være en spinoff!

Litt vel søkt spinnoff fra "Hva legger dere i pakkekalenderene?", men men.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:23   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Jeg aner virkelig ikke lenger. Da jeg i sommer opplevde at en person jeg syns er harry sa at NRK-lisensen var harry, så fant jeg ut at det begrepet umulig kan ha noen fast bestemt betydning. Jeg tenkte ganske mye på det i ettertid faktisk, og jeg har ikke brukt harrybegrepet siden dette skjedde. Grunnen til at jeg syns den personen var harry var at han var opptatt av biler og kjøretøyer, kjøre fort og har både kræsjet og taket pga. stor fart, syns kultur og kunst er tull, liker DDE og Hellbillies, handler billig kjøtt i Strømstad og snakker i evigheter om matpriser, har med seg treliters kartong med vodka på fest (ja, det fins faktisk) og en del andre ting som jeg har puttet under harrybegrepet. Men så syns jo han at jeg var harry som syns NRK-lisens er greit, så da vet jeg ikke lenger.


Alle andre svare bare tullesvar jo. Så HARRY!!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:27   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Mitt bilde av "harry" er en person med lange barter og "koteletter" som kjører rundt i en diger amerikaner, har dongrien litt ned på rumpa, slik at rørleggersprekken synes - og som røyker rullings.

Omtrent noe slikt, ja.

Ellers er vel Prins Harry borti England passe harry ettersom jeg har skjønt ut fra svigermor sine sladreblader.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:28   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Jeg bruker vanligvis ordet ganske løst og udefinert - litt som jeg bruker "kult", mer som en umiddelbar subjektiv uformell vurdering enn som en gjennomtenkt klassifisering.

Hvis jeg skal analysere hva jeg egentlig legger i det, tror jeg det stort sett har noe med å ikke kjenne til, og/eller ikke bry seg om, hva som er "korrekt" eller "stilriktig" eller "klassisk" eller - tja - "dannet". (Og ingen av disse andre begrepene er absolutte eller objektive, og dermed blir ikke motsatsen det heller.) Med en negativ vinkling vil dette ofte være noe i retning av "udannet", "smakløs", "vulgær" eller "stilforvirret", mens med positiv vinkling kan man noen ganger bruke synonymer som "uhøytidelig", "jordnær" eller "ujålete".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:36   #9
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Kan signere Inagh.
Hvis noen husker han i Big Brother, han som hadde med seg en oppblåsbar dame inn i huset, grusom sleik, skjegg.
HAN er harry og den type person synes jeg er Harry.

Ikke at det er galt å være Harry altså.

Ifølge andre er jeg Harry for det jeg liker å dra til grensen å handle litt mat som kylling fileter, biff og julegodterier.

Hva er forskjellen med å handle der enn her hjemme egnetlig?
Sett bort fra at det er billigere da og vi sparer MASSE på matbudsjettet.
Er det Harry å handle på Rema, Lidl og Rimi fordi det er billigere?

Min venninne mener det er Harry å handle i sverige men ikke i billigbutikker her hjemme.

Så jeg tror det er veldig inviduelt hva folk ser i ordet Harry.








Ingen vet hvor Harry er gravd ned, ingen vet at harry er sprø/død (eller hva det var.)

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:19   #10
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Tidligere brukte jeg for det meste begrepet på alt jeg syntes var "ukult" om det sier noe. Men etter at en venninne misbruker ordet så til de grader har jeg nesten sluttet å bruke det. Alt hun ikke liker er pr def harry. Ufattelig irriterende. Nå bruker jeg det bare på klare tilfeller, f.eks fake r&r bukser, rullings, sota volvoer osv. Men jeg synes jo harry mennesker er ganske søte jeg da. Vi er innimellom i svinesund på rene shoppingturer og der ser man mange søte harry mennesker. Så kan det jo diskuteres om det er verst og synes de er søte, eller bare harry..

Nå er det jo sikkert noen som mener at jeg er harry, men jeg er selvfølgelig ikke enig. Jeg føler meg ganske stilsikker og urban, noe jeg ser på som en større motsetning til harry enn det snobb er.

Forøvrig er jeg helt på linje med Michayla ang forskjellen på billige matbutikker her og svinesund. Det er jo vitterlig ingen forskjell i det? Jeg handler forøvrig kun på dyrere butikker i norge fordi jeg da legger vekt på utvalg. I sverige kjøper jeg kjøtt osv.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:32   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker vanligvis ordet ganske løst og udefinert - litt som jeg bruker "kult", mer som en umiddelbar subjektiv uformell vurdering enn som en gjennomtenkt klassifisering.

Hvis jeg skal analysere hva jeg egentlig legger i det, tror jeg det stort sett har noe med å ikke kjenne til, og/eller ikke bry seg om, hva som er "korrekt" eller "stilriktig" eller "klassisk" eller - tja - "dannet". (Og ingen av disse andre begrepene er absolutte eller objektive, og dermed blir ikke motsatsen det heller.) Med en negativ vinkling vil dette ofte være noe i retning av "udannet", "smakløs", "vulgær" eller "stilforvirret", mens med positiv vinkling kan man noen ganger bruke synonymer som "uhøytidelig", "jordnær" eller "ujålete".

Det var en veldig fin forklaring, syns jeg. Forøvrig har vel egentlig begrepet "harry" blitt så folkelig at det harry i seg selv å bruke odet "harry".

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:09   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Sydenturer, selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:50   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Harry er dårlig smak.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:53   #14
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Harry er å tro man er individualist når man kjøper dyrt og trendy.
Harry er når man er litt dustete, rett og slett.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:55   #15
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Harry er dårlig smak.

Så enkelt kan det sies!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:31   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "harry"?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Harry er dårlig smak.

Ja.
I helgen fikk jeg en åpenbaring på hva jeg selv synes er harry.

Jeg vet at mange vil kalle meg og min 80-talls heavy-chick (ikke "chic", men chick )-stil for harry, men på puben på lørdag obseverte jeg en type som i mine øyne var blodharry:
En strigla type med altfor mye hårgelé som øyensynlig syntes han var Guds gave til Kvinnen, med en svart skjorte der ryggen var dekket av et gigantisk D&G-emblem i heslige røde, grønne og gullfargede paljetter, og det sto Dolce&Gabbana i digre bokstaver.
Det ble en smakløs blanding av Liberace og "se hvor mye penger jeg har".
Harry.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no