Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fremtiden barnehage (Bergen)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 21:01   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Fremtiden barnehage (Bergen)

Noen som har erfaringer med denne? Gode eller dårlige..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:42   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

OPPsann..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:45   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

Kjenner en som jobber der og kjenner en som sluttet etter 2 uker. Det er en base barnehage så kan bli ganske uoversiktilig om ting ikke er lagt opp skikkelig.

Hun som sluttet er vel en av de dyktigeste nyutdannede pedagogene jeg kjenner.
Han som jobber der er ikke så nøye på det, men han sier han trives godt.

Ellers så har jeg ikke noen erfaringer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:46   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

Ok takk for svar.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:47   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

Men kommer helt ann på hva du skal med barnehagen :P Kjenner til en barnehage i samme nærmiljø jeg aldri vil sette mine føtter hos.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:51   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

Jeg er ikke fornøyd med barnehagen han går i. jeg har skrevet litt om det før her inne.
jeg er på jakt etter ny barnheage. Klumpens barnehage har jeg stresset med lenge. Både med de ansatte og at de glemmer å gi medisiner, gir han ting han ikke tåler og at ped lederen faktisk kjeftet på meg da jeg (litt strengt) ba dem følge med så han ikke driver å tar de andre sin mat med melk, slik de påsto..

det siste nå er at de har forsikret meg i høst om at han sitter i barnesete med 5 punkt sele i bussen deres (minibuss) når jeg oppdaget plutselig at dette bare er noe de sa for å få meg vekk. Jeg tilbudte meg i høst om å ta med setet hans når han skal ut å kjøre, men de forsikret meg om at de hadde seter til de minste. Han har sittet rett i bussen. Hele tiden.
Styreren kjeftet på meg i går da jeg hentet og sa jeg var en "sånn typisk bråkmakermor" siden jeg "maste om den bussen.."

Uansett. vi står på venteliste på råtun og vindharpen. som nr 1 og 4. Kommer ikke til å få plass i år om ikke noen plutselig slutter..

Så ser jeg på hjemmesiden til fremtiden barnehage at de har ledige plasser?
Jeg har sendt dem en desperat mail i går og snakket med dem i dag, og de har faktisk ledig plass til oss, men jeg er jo redd for at dette er en pyton bhg.

hvis vi får plass der er det jo fantastik, hvis det er en god barnehage altså.. men vi må jo ta bussen da.. det er litt negativt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:54   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

For meg er det et dårlig tegn at de har ledige plasser Men så er jo Fana den bydelen med flest ledige barnehageplasser.

Vil du gi meg en prikk med hvor han går nå?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 12:27   #8
KaHo
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
KaHo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Hei,

Vi har hatt vår sønn i Fremtiden barnehage i 3 år snart og han STORTRIVES. Vi var litt skeptiske i begynnelsen pga negative skriverier på forum som dette, men det var plassen vi fikk så vi ga det en sjanse. Det angrer vi ikke på i dag. Han får varm mat hver dag, de er masse ute, alle de ansatte kjenner alle barna uavhengig av gruppe eller avdeling. Alle de ansatte er super hyggelige og flinke. Jeg vil på det aller aller sterkeste anbefale Fremtiden barnehage!

KaHo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 14:24   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Det er kjekt å høre Kaho. Det er jo en barnehage som begynner å få noen år på beina etterhvert, så om den ikke fikk gode skussmål nå hadde det vært litt rart.

Vi hadde blandede erfaringer med å bruke denne barnehagen, stort gjennomtrekk, de ansatte snakket ikke ett ord norsk osv. Men dette var altså da de startet opp. Jeg vet andre som var fornøyde. (annen avdeling)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 09:17   #10
PaPaPappaen
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
PaPaPappaen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Kjenner meg absolutt ikke igjen i de negative tingene som ble sagt tidligere i denne tråden, men alle de negative kommentarene er jo flere år gamle.

Småen vår stortrives i alle fall i Fremtiden barnehage. De ansatte er blide og trivelige (har ikke møtt noen som ikke snakker norsk), de har veldig bra pedagogisk opplegg, han får variert frokost, varm mat og mellommåltid hver dag, og de er mye ute og leker.

Vi var litt skeptiske først pga slike gamle kommentarer, men jeg kan anbefale den på det varmeste!

PaPaPappaen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:32   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Kan legge til at det som virkelig fungerte allerede fra start var maten og det var et stort pluss. Økologisk mat, egen kokk, barn fikk være med å kokkelere.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 00:38   #12
mamma2
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
mamma2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fremtiden barnehage. (bergen)

Hadde jeg opplevd dette fra personalet og styrer i mine barns barnehage, hadde jeg tatt dem ut derfra på dagen. Sånn oppførsel skal ikke forekomme. Fremtiden barnehage er en super barnehage, og mine barn stooortrives. Jeg som mor kan avlevere mine barn i barnehagen med visshet om at de blir tatt vare på, på best mulig måte. Dialogen med personalet og styrer kunne ikke vært bedre. Vår familie anbefaler den på det sterkeste. Det er for dumt at eldgamle rykter fremdeles sladres om.

mamma2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 00:56   #13
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Oiiii.... Det var mange nybegynnere som startet med sitt første innlegg i denne tråden.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 08:47   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Denne tråden er eldgammel. Du er med på å dra den opp igjen. Jeg sladrer ikke om rykter. Det er egenopplevde erfaringer.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 18:13   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fremtiden barnehage (Bergen)

Jeg kan godt skrive om våre erfaringer.

Klump begynte der da han var 2 år og gikk der ett år. Byttet kun dit pga vi ikke var fornøyd der han gikk. Da han ble 3 fikk vi plass i den vi hadde ventet på plass i. Heldigvis.

Var veldig fornøyd med personalet i fremtiden. Utrolig skjønne mennesker som gjorde sitt beste. Han gikk i en småbarnsgruppe med 9-11 barn. Var supert med maten og alt det spennende materialet, men selve opplegget var tragisk. Basebarnehage, så alt gikk på samlebånd. Lokalet var svært og hadde akustikk så gråt et barn så begynte jo alle pga lyden skremte jo alle. Før kl 9 var alle gruppene i samme rom. Så leverte barnet inn i et hylende lager med akustikk. Klumpen hylte i 4 mnd hver morgen, jeg gråt i gangen. Syns det var så jævlig. Glad han var 2 år når han begynte der og ikke 1.
Etter klokken 9 vet jeg at de delte seg så da tror jeg ungene roet seg og at de hadde mye gøy.
Når jeg hentet gikk de ansatte med små notatbøker og leste opp om ungen min.. det var vel så mye å holde styr på, at de måtte skrive opp og lese... På foreldre samtale sa de at han var urolig og hyperaktiv og at han ofte gikk inn i heisen og kjørte opp og ned alene... :yikes:
Var veldig glad da vi fikk plass i den bhg vi hadde ønsket hele veien. En vanlig avdelingsbarnehage. Han roet seg betraktelig da han begynte der.
Jeg liker ikke base. Stressende for barna og det er vanskelig å få relasjoner.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no