Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kombinert badekar og dusj

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-11, 12:41   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Kombinert badekar og dusj

Vi kunne tenke oss badekar men vil også bruke den som dusj. Noen som vet om noen greie badekar som kan brukes som dusj også? Prøvde å google det men fant så masse rare badekar syns jeg

Noen som har kombinert dusj og badekar? Fornøyd? Eller er det egentlig ikke behov for dusjvegger? Vert ikke helt om jeg vil ha dusjforheng, syns de blir så fort ekle.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:44   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Vi står i badekaret når vi dusjer - jeg synes det er helt uproblematisk. (men jeg er en enkel sjel altså)

Har dusjforheng - ikke noe problem med at det blir ekkelt. Det tåler jo godt vask og tørker jo raskt.

- Naboen vår har dusjvegg foran halv badekaret. Det er og ganske ok, men for oss stjal det for mye plass, da vi har et mikrosopisk bad.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:46   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Hva med vanlig badekar med badekarvegg?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:00   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hva med vanlig badekar med badekarvegg?

Sånn er det naboen vår har.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:04   #5
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hva med vanlig badekar med badekarvegg?

Ja det så faktisk veldig fint ut og ikke så voldsomt ut. Badekaret skal være nede i 1 etasje og det er ungene som mest skal bruke det badet. I andre etasje skal vi ha vanlig dusj så man har jo mulighet til å dusje i dusjen oppe hvis man bare skal dusje.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:54   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Alle badekar kan brukes til å dusje i. Enten kombinert med dusjforheng eller ved å sette opp en dusjvegg/badekarvegg. Jeg anbefaler dusjvegg, siden dusjforheng har en tendens til å "klenge", samt at ungene aldri husker å legge det på innsiden av badekaret, slik at det renner masse vann ned på gulvet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 14:56   #7
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Noen som vet om det går an å ta dusjvegg på hjørnebadekar? Finnes til de?

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:02   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Vi har et stort, men enkelt badekar som er laget for å dusje i innerst. Det er fra Victory. Det er 180 cm langt og 80 cm bredt, men innerste tredjedel er nesten rund. Vanskelig å forklare. Jeg burde tegnet. Innerst del har buet glassvegg. det er også veldig dypt og med rette vegger bortsett fra motsatt ende av dusjen. Tar lite plass i forhold til hjørnekar og jeg og hundre kg og to meter lang mann går god plass i det samtidig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:04   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Jeg så et badekar med dusjvegg som gikk helt ned. Altså man kunne åpne å gå rett inn, i steden for å gå over kanten. Så veldig kjekt ut. Husker ikke hvilken forhandler det var.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 16:21   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Det eneste jeg ikke liker helt (jeg har også et badekar jeg dusjer i) er at jeg føler meg litt utrygg på om det blir liggende veldig mye vann bak badekaret. Men det er jo sluk, så det burde jo gå bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 16:43   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Vi har kombinert badekar og dusj og synes det er helt greit, vi har hatt det så lenge at det oppleves som det vanlige.

Nå har vi dusjforheng, men når vi en gang får penger til å pusse opp badet skal vi ha større badekar og glassvegg. Det er enklere og penere synes jeg.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:44   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.872
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Vi har kjøpt hus med hjørnebadekar, men ønsker å skifte det ut med et badekar med dusjvegg. Som feks dette fra Danline:



Edit: flere lignende her, http://www.interform.no/produkter/pr...sId=1101989643

__________________
09 & 13

Sist redigert av venla : 27-11-11 kl 20:50.
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:48   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert badekar og dusj

Vi dusjer i badekaret og syns det er helt fint. Eneste jeg skal sørge for når vi pusser opp er at badekaret blir innebygget, slik at det ikke renner vann ned langs veggen bak. Den er umulig å vaske, og blir full av guggete gammel såpe og vann. Utrolig ekkelt.

Jeg vil også ha skyvedørs-dusjvegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no