Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-17, 12:14   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Vi vurderer en uke på Kalymnos i sommer, men har ingen kunnskap om øya. Jeg kjenner heller ingen som har vært der, så da spør jeg her.

Er det noen som har reiseerfaring med Kalymnos og som vil dele?
http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kalymnos

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-17, 20:01   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Jeg var der for nærmere 20 år siden, så mye kan ha hendt siden den gang. Men vi hadde en fin ferie der. Vi fløy til Kos og tok båt over. Vi bodde i nærheten av Mirties, der var det ganske rolig, og en fin sandstrand i nærheten. Vi leide moped og kjørte over til Vathi, området rundt er vel det frodigste på en ellers karrig øy. Vi slo også til på et tilbud fra en lokal taxisjåfør som kjørte oss rundt øya, og tok oss med inn i noen avsidesliggende dryppstensgrotter. Det var en veldig spennende opplevelse. Jeg likte meg godt på Kalymnos, men som sagt; det er lenge siden jeg var der og jeg aner ikke hvordan turismen de siste 20 år kan ha satt sitt preg på øya.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-17, 21:35   #3
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Jeg var der også for nesten 20 år siden. Vi hadde noen veldig fine dager der. Traff en lokal mann som tok oss med til et bittelite sted uten veier. De andre turistene som var der kom med båt. Sjekk Beach Palionnisous, det ser ut som det er vei dit nå, men det er mulig det bare er en gangvei.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 00:15   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Kan også skilte med tur for ca 15 år siden eller så. Nydelig sted. En øy du tar med deg en bunke bøker og bare nyter det stille livet Det er lite turisme der (var i hvert fall), men grekere likte seg der. Vi setter pris på sånt, så mitt i blinken for oss. Vi kombinerte det med en uke på Kos. Tok båt over, skikkelig sånn vaskebaljebåt som gjorde alt fra fisking til passasjerfrakting Vi leide bil og kjørte over øya. Mange koselige steder. Vi bodde i Massouri som ligger rett ved Mirties.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 00:18   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Takk for svar.
En hyggelig dame på Apollo kunne fortelle mer om nåtidens Kalymnos, og nå er ferien bestilt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 20:16   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Jeg vet (uten å ha vært der) at det er veldig gode klatremuligheter der.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 21:55   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg vet (uten å ha vært der) at det er veldig gode klatremuligheter der.

Det vet jeg også, etter å ha googlet. Ikke helt i interessefeltet, men...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 00:40   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Kalymnos, Hellas

Jeg har klatrebarn, og poden ble begeistret da han hørte om klatremuligheter på Kalymnos (men får nøye seg med Karpathos noen år til). Derfor visste jeg det.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no