Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 10:24   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Spørsmål

Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

I dag er barnehagen stengt og jeg er hjemme og baker boller med poden. Koselig det, men hadde vært enda bedre om jeg hadde hatt en kjekk kjøkkenmaskin.

Jeg tenkte jeg skulle ønske meg det til jul/bursdag i år, men er i tvil om hvilken. Det aller beste hadde kanskje vært en major classic, men den er så dyr. Og den tar stor plass på benken. Jeg har også tenkt på Kitchen Aid som er finere og ikke fullt så dyr (tror jeg). Finnes det andre alternativ?

Blir ktichen aid litt liten for brøddeiger eller går det greit? Noen som ev vet om tilbud noe sted?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:25   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Du vil ha en Kenwood Major.
Den typen som leveres med to bakeboller, blender, og kjøttkvern. Den er helt fantastisk!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:26   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Sjekk prisen på kitchen aid før du antar at den ikke er så dyr. Den er definitivt kulere enn kenwood. Men om den er like bra vet jeg ikke, jeg lever lykkelig med en kenwood major. Dyr var den ikke heller synes jeg, tror jeg betalte 1500 kr ca.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:27   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Det går vel fint deig til to brød i KA. Jeg har en industriell versjon så jeg vet ikke. Men jeg ville gjerne hatt Kenwood Major den som har 1500 watt...
Ga den til min søsters bryllup, fant den på nett til ca 5000 kr!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:27   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du vil ha en Kenwood Major.
Den typen som leveres med to bakeboller, blender, og kjøttkvern. Den er helt fantastisk!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:28   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Hva skal du bruke den mest til?

Jeg har arvet en Electrolux assistent av moren min. Den tar digre brøddeiger, men er altfor stor til vanlig bruk ellers, og står derfor lagret i matboden og blir bare hentet når jeg skal lage nettopp digre brøddeiger.

Ellers har jeg en mindre maskin som er lettere å håndtere og som det er lettere å lage små mengder i. En Bosch til ca. 1400 kroner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:33   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Nå nevnes det veldig forskjellige priser på Kenwooden her. Finnes den i mange utgaver? En ting er tilleggsutstyr, men med forskjellig motorkraft og slikt? Er jo ganske stor forskjell på 1500 som Katta skrev og 5000 som Daisy nevnte.

Jeg har ganske mye benkplass så ser egentlig for meg å ha den stående på benken lett tilgjengelig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:35   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Det var i 2009 vi kjøpte denne

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=6...FUPwzAodKD-4Gg

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:36   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Til søsteren min altså. Sukk!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:38   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Stor prisforskjell, men det er den samme sant?

http://www.netonnet.no/art/hjem_og_h...FQFAzQodEiYomA

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:41   #11
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Major finns med flere motorstørrelser, plast / stål og med 1-2 boller og / eller kjøttkvern med i prisen.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:41   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Kenwood har ulike watt, ulik mengde ekstrautstyr og ulik utforming. Og så er det til stadighet kampanjer. Titaniummodellen er sterkest og mest blankpolert og endel dyrere. Den er helt sikkert best. Jeg har en enklere modell, men med samme mengde utstyr. Og jeg kjøpte den på en eller annen kampanje. Jeg hadde også kjøpt den med 1500w hvis jeg hadde hatt råd til det, men min med 800w duger også godt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:43   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Major finns med flere motorstørrelser, plast / stål og med 1-2 boller og / eller kjøttkvern med i prisen.

Noen ganger kjøttkvern, noen ganger blender, noen ganger noe annet.
Det kan variere hva som er tilbehøret på den pakken med tilbehør.

Jeg skal ut og kjøpe en en av dagene. Jeg har bare ikke heeelt bestemt meg for hvor mange tusenlapper jeg skal bruke.
Det blir uansett en Kenwood Major av noe salg. Min mor har en som er eldre enn meg, som fortsatt funker. Det er et godt argument for valg av Kenwood.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:45   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Titaniummodellen er sterkest og mest blankpolert og endel dyrere. Den er helt sikkert best.

Akkurat det er jeg usikker på. Eneste forskjellene er at den er stål der det er plast på siden av maskinen. Altså der som bryteren er.
Hvor stor innvirkning kan det egentlig ha på hvor god selve dippedingsen er?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:47   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Jeg kan rapportere at min 800w kenwood blir veldig varm hvis man elter tyngre deiger. Det er et argument for å gå litt opp i motorstyrke. Kjøttkvern har jeg, men den har jeg aldri brukt. Jeg har blender, den er kjekk i og med at jeg ikke har annen blender. Og så ønsker jeg meg foodprosessormodul til den.

Det viktigste av alt er å ha minst 2 bakeboller. Jeg kunne egentlig tenkt meg en ekstra k-visp og en ekstra eltekrok også. Jeg er et skippertaksmenneske, også på kjøkkenet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:48   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Akkurat det er jeg usikker på. Eneste forskjellene er at den er stål der det er plast på siden av maskinen. Altså der som bryteren er.
Hvor stor innvirkning kan det egentlig ha på hvor god selve dippedingsen er?

Akkurat det tror jeg ikke betyr noe som helst. Men da jeg kjøpte for noen år siden var det slik at det var den som var absolutt sterkest også. En plastmodell med samme wattstyrke vil jeg mene må være like god. De plastmodellene holder jo også en mannsalder.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:51   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Den på jernia og den på netonnet så ut til å ha samme tilbehør med i pakka. Altså med standard kroker og glassbolle. Synes 6000 er sykt mye, men nærmere fire så går det an å ønske seg til bursdag fra familie og mann samlet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:05   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Expert har veldig ofte kampanje.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:07   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Jeg har vært i samme tankerekken, og estetikeren i meg har lyst på KA, mens praktikeren har lyst på Kenwood. Det blir nok det siste, pga. kapasitet, for jeg vil gjerne kunne bake mer enn to brød uten at den får helt hetta.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:11   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Jeg har Kenwood Major Titanium-pakka, og jeg elsker den.
Å få den var litt som å få barn, jeg kan ikke fatte hvordan jeg levde før.

Det som blir brukt mest er selvsagt hoveddelen, kjøttkverna (og om ikke lenge, pølsehornet!), blenderen, minihakkeren og foodprosessoren. Til sommeren så kommer garantert ismaskinen til å få kjørt seg.
Sitruspresse var helt unødvendig, men råkostjern var ikke direkte dumt.

Mamma er også veldig fornøyd, for nå får hun ha sin gamle Major (den er eldre enn meg, arbeidshesten) i fred.
Jeg overveier å introdusere de for hverandre, de har sikkert masse å snakke om.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no