Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-13, 12:26   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Hvordan kan man gjøre de første dagene lettere?
Hodepine, influensasymptomer, svimmel etc....
Hvordan døyve dette og komme seg ut på andre siden?
Jeg vet at det blir bra på andre siden altså men nå føles det som om det aldri kommer. Og kanskje finnes det noen tips der ute jeg ikke vet om.
Trening utgår foreløpig, da de små er hjemme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 12:43   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Magnesium, hvile, mye drikke, gradvis overgang kan også funke f.eks ved å tillate en del frukt de første dagene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 14:09   #3
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Også nok salt!

Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg definitivt valgt en mer gradvis overgang. Ett måltid om gangen. Først lavkarbo kun til frokost, så etterhvert frokost + lunsj osv.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 15:20   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Mange gode tips på lavkarbo.no Lykke til.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:02   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Jöss. Jeg har aldri merket noe saant, jeg. Naa har jeg riktignok bare kuttet ut bröd, ris, pasta, poteter og sukker, men spiser allslags frukt og grönnsaker (pluss kjött, fisk og meieriprodukter/fett). Spiser du saann som meg eller er du strengere/teller karber i "alt"?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:43   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Magnesium og farris. Det er bare å holde ut, det går over!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:35   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Nå vet jeg ikke hvilke planer du har og hvorfor du skal over på en lavkarbo-kost. Men det er fullt mulig å spise lavkarbo uten å ta en ekstrem variant og være i konstant ketose. Ja, man går kjappere ned i vekt, men det er også tøffere å overholde. Og man risikerer å få disse dagene hvor man rett og slett er uvel.

Hvis du, som liefje påpeker, kutter hvit ris, pasta, potet, brød og sukker, så er mye gjort. Hvis du i tillegg passer på å få i deg nok fett, grønnsaker og proteiner, så har du kommet langt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:44   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

I know! Jeg dør nesten her!

For meg hjelper søt drikke. Og nok fett.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:44   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Jeg vet svært godt hva jeg driver med og målet er ketose.
Men jeg kom da gjennom dagen på et vis. Dog med en Atkins bar.
Jeg blir skikkelig dårlig, men jeg vet jo også at det blir bra på andre siden om jeg bare holder ut. Farris skal jeg notere meg ja. Salt også!
Å ta det gradvis funker ikke. Måtehold er liksom ikke min greie

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:45   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Jeg er forresten nede i 20 gram i døgnet, så det er kanskje ikke så rart at jeg har abstinenser...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:46   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Atkins, ja. Han har vært en god venn de siste dagene...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:56   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Lykke til!

De første dagene er grusomme. Grøsser ved tanken. For meg hjalp det med lange gåturer, like mye for å komme meg vekk fra fristende kjøkkenskap som for å få fart på sukkerforbrenningen.

Jeg gikk ikke ned på lavkarbo engang, jeg. Lurer på om jeg var en av dem som ikke tålte Atkins produkter? Men kroppen føltes veldig bra da, så det var nok riktig for den

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 18:00   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Gjør jeg det feil som ikke er "dausjuk" av abstinenser nå? (Dag tre) Har hatt litt vondt i hodet, og litt småuggen, men ikke det helt gale. Spiser jeg for mye karber?

Dagen så langt er som følger:
Frokost: To rugsprø med en stor boks makrell i tomat + majones.
Lunch: En baconsurret kyllinfilet med blomkålmos (blomkål og kremost), og noen agurkstenger.
Mellommåltid: Gresk yogurt med ferske bringebær
Middag: To lavkarbonader (av karbonadedeig, svinekjøttdeig, egg og krydder) med blomkål og fetaost (NAAM!) og salat med feta og olje/eddikk.
Tipper det blir eggerøre til kvelds, muligens med et rugsprø-knekkebrød.

Er jeg helt på jordet, eller er dette OK i lavkarbosammenheng?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 18:13   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Gjør jeg det feil som ikke er "dausjuk" av abstinenser nå? (Dag tre) Har hatt litt vondt i hodet, og litt småuggen, men ikke det helt gale. Spiser jeg for mye karber?

Dagen så langt er som følger:
Frokost: To rugsprø med en stor boks makrell i tomat + majones.
Lunch: En baconsurret kyllinfilet med blomkålmos (blomkål og kremost), og noen agurkstenger.
Mellommåltid: Gresk yogurt med ferske bringebær
Middag: To lavkarbonader (av karbonadedeig, svinekjøttdeig, egg og krydder) med blomkål og fetaost (NAAM!) og salat med feta og olje/eddikk.
Tipper det blir eggerøre til kvelds, muligens med et rugsprø-knekkebrød.

Er jeg helt på jordet, eller er dette OK i lavkarbosammenheng?

Maten er saa absolutt lavkarbo. Om det er OK, spörs hva du har som maal. Hvis du vil gaa ned i vekt, tror jeg muligens du faar i deg for mye kalorier avh. av ditt aktivitetsnivaa saaklart. Pass paa at du bare spiser deg mett (ikke mer) og kjenn etter paa kroppen, saa regulerer dette seg selv etter en stund. Alt fettet metter mye og lenge synes jeg, og du har relativt mye fett i dag saa vidt jeg kan se. Jeg har i alle fall relativt sett mer grönnsaker og mindre fett enn det du har. Selvsagt med forbehold: Dette er jo bare hva du spiser en dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 18:33   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Det er jo absolutt lite karbohydrater i kosten din, men ikke lite nok til at du kommer i ketose tror jeg. Det er da de værste symptomene kommer.
Når mannen min driver med det kan han ikke spise rugsprø. Muligens ikke bringebær heller. Han får ingen plager heller de første dagene. Merker ikke noe han.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 19:53   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Jeg skal ikke i ketose. Det tror jeg blir for tøft for meg, tror jeg. Jeg er opptatt av at de karbohydratene jeg får i meg skal være "riktige".

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 20:08   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lette avrusning? :lavkarbo:

Da jeg lå på et litt snilt karbonivå, med blant annet rugsprø, måtte jeg vært mer forsiktig med ost, rømme og andre kaloririke ting enn da jeg var i ketose. Men det er et enklere kosthold like fullt synes jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no