Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 21:57   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Finnes det noe slikt?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 21:58   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Tviler på at du får den ferdig kjøpt men jeg mener å ha sett i frysedisken i velassorterte butikker.
Coop Mega er jeg sikker på har det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:09   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Jada. Finnes vakuumpakket i glutenfri-hylla.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:09   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jada. Finnes vakuumpakket i glutenfri-hylla.

Flott, er den spisbar?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:12   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Flott, er den spisbar?

Gutten vår liker den sorten som er pakket i plast ihvertfall. Det finnes en annen type som er i pappeske, den liker han ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:18   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Finnes både fra Fria i frysedisken, en type fra Schar (skal være to prikker over a en ) i en gul eske og en vakumpakket.

Pleier å bake bunnene selv, så vet ikke hvor gode de er....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 16:42   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Det finnes en ferdigpizza (med fyll og alt) i frysedisken på Rimi og Obs, og sikkert flere butikker. Aner ikke om den er god da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 17:17   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Jeg bruker den i gul pakke i hylla for glutenfri varer. Trikset er å ha sausen på en liten stund før fyll og steking så den trekker litt inn, vis ikke blir pizzaen tørr.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:47   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Ja det finnes, og passer bra hvis man vil etterligne Grandiosa.

Man kan også bestille ferdig-bakt på bakeriet Bakefri i Oslo sentrum, hvis det er enklere enn å bake selv. (For oss er nok det omvei på en fredag ettermiddag, så jeg baker selv).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:48   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Har noen av dere en veldig god oppskrift på glutenfri pizzabunn?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 22:25   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Jeg bruker denne oppskriften, storesøs liker den godt. Varierer litt hvor tykk jeg lager den, alt ettersom vi skal ha italiensk stil eller tykk norsk hjemmelaget
(Denne oppskriften bruker jeg til rundstykker, hamburgerbrød, pitabrød, og pølsebrød også . Blir luftige og fine )

4 dl lunkent vann tilsettes 1 pk gjær, 1/2 liten ss fiberhusk, litt salt og litt sukker og en dæsj matolje.
Røres godt sammen og la stå i ti min.
Tilsett 1/2 pk Semper fin melblanding og rør godt slik at det ikke er klumper. Jeg bruker maskin. Heves til dobbel størrelse og tilsett resten av melpakken. Rør godt, så blandingen blir jevn og fin.
Bruker sprøytepose med stor åpning eller isskje dyppet i kaldt vann alt ettersom hva jeg lager. Dryss ev. sesamfrø på hamburgerbrød.
Heves litt og stekes midt i ovnen på 210 grader til det ser ferdig ut. Beklager upresis oppskrift, men jeg har bakt den så mange ganger at jeg bare slumper og tar ca tider

Ikke fall for fristelsen og ta for mye fiberhusk i. Da blir det sprettballtendendenser... Har jeg hørt...

__________________

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 18:55   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Dette er "min" oppskrift, fritt etter Toro-lys-melblanding-oppskriften:

2-3 dl lunkent vann (ha gjerne mer på lur til å vanne ut med)
1/2 pk gjær
1 ts fiberhusk
ca 5 1/2 dl lys melblanding (Toro, eller Finax mørkegul pakke)
en dæsj olivenolje og litt sukker

Rør ut gjær i vannet. Tilsett fiberhusk, la stå noen minutter
Bland i mellomtiden sammen mel, olje og sukker. Hell oppi gjær-gugga, og bland sammen til passe løs konsistens. Hvis det smuldrer eller samler seg sammen til én klump, ha oppi mer vann. Jo løsere deig, jo større sjanse for at det hever. Sett til heving mens du ordner resten av pizza-ingredisene.

Utkjevlingstips: Hell/dump deigen på bakepapiret. Legg plastfolie over, slik at det tilsvarer "ett" plastdekke som kan dekke hele papiret. Dytt massen utover med hendene først, bruk deretter kjevla til å fordele det jevnt utover bakepapiret. Med denne metoden trenger man strengt tatt ikke fiberhusk i deigen heller.

Dette blir ikke sånn sprø italiensk bunn, mer type klassisk norsk fredagspizza.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 18:21   #13
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Glutenfri pizzabunn ferdigkjøpt

Jeg kjøpte på helsekosten. Du tilsetter egg, vann og olje så har du ferdig bunn. Den smakte ikke så aller verst.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no