Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Om speilegg, låttekster og "frihet"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-16, 13:13   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om speilegg, låttekster og "frihet"

Denne leste jeg nettopp, og synes den er verdt å dele, så da gjør jeg det:

http://www.aftenposten.no/meninger/J...n-8348557.html


Dagbladet er Dagbladet, men denne gangen ble de så kleine at Folk Flest reagerte, med disse speileggene og tungen og i det hele tatt. Jeg skulle ønske lista for å reagere ikke var så høy/at sexifiseringen av samfunnet ikke hadde nådd de ville høydene/at normalen ikke er at kvinner er forventet å kle av seg for å bli hørt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:33   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Bra skrevet. For det er jaggu over alt. Denne er jo også søt:


__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:34   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Riktignok ikke avkledd, men dog med samme poeng.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:37   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Bra innlegg.

Som regel tenker jeg at folk overdriver så voldsomt, uansett hvilken side av en sak de skal få fram, og at poenget på et vis drukner i overdrivelsene. Men dette var bare nøkternt, saklig og rett fram. Og så veldig sant.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:38   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Bra innlegg, leste det i morges. Titta på den nå, men kommentarfeltet!
Burde limt inn bildet som Apple la inn her midt i trynet på dem. Hvorfor i alle dager skal kjernefysikk være sexy?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:39   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg tenkte på deg, Mave, da jeg leste den, og lurte på om du hadde flere aliaser.

Jeg er ambivalent på den med de "uperfekte" kroppene, da. Altså, jeg ser poenget, særlig siden de "uperfekte" kroppene fandenta meg er airbrushet til det ugjenkjennelige de også, sånn at bulker og valker er så glatte og glødende at også valker får mindreverdighetskomplekser. Men altså, med stadig mindre fellesdusjing og eksponering for helt vanlige kropper i all sin variasjon av hudfarge, glød, volum, tyngdekrafteffekt, bulker, muskler, antall pupper og cellulitter så risikerer man jo at alt ungene ser, utenom mamma, er de som passer barbie-looken.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 14:27   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte på deg, Mave, da jeg leste den, og lurte på om du hadde flere aliaser.

Jeg er ambivalent på den med de "uperfekte" kroppene, da. Altså, jeg ser poenget, særlig siden de "uperfekte" kroppene fandenta meg er airbrushet til det ugjenkjennelige de også, sånn at bulker og valker er så glatte og glødende at også valker får mindreverdighetskomplekser. Men altså, med stadig mindre fellesdusjing og eksponering for helt vanlige kropper i all sin variasjon av hudfarge, glød, volum, tyngdekrafteffekt, bulker, muskler, antall pupper og cellulitter så risikerer man jo at alt ungene ser, utenom mamma, er de som passer barbie-looken.



Jeg tror kanskje det har vært nok kropp for en stund? Spesielt siden de "uperfekte" kroppene på ingen måte fremstilles naturlig, som du selv skriver.

Foreldregenerasjonen (det betyr oss, folkens!) har en jobb å gjøre med å normalisere kroppssynet til våre unge. Og det begynner kanskje med å normalisere vårt eget syn på kropp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 14:52   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Nei, kroppene som faller utenfor perfektidealet fremstilles som noe litt sært og sirkusaktig. "Tenk at hun kan være glad i kroppen sin selv om hun er tjukk!".

Og come on, Ida Fladen er jo ikke akkurat sirkusmateriale. Bare akkurat så ikke-perfekt at avisene kan si "johoho, dette er ikke for å øke press, dette er for å normalisere!"

Sidsel Hoffengh har også skrevet om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:04   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Leste artikkelen tidligere i dag, før jeg fant den her, og tenkte også at den var bra. Jeg ER så lei disse damene som driver og kler av seg hele tida. Man kler av seg for kreftsaken, for penger, for å vise den tynne kroppen sin, for å vise den tjukke kroppen sin, for å vise at man er en helt normal 25-åring (Ida Fladen) med speilegg på puppene, for sin døde far, for ungene, for regn, for Afrika. Jeg mener, jeg tenkte "good for you" de to-tre første gangene jeg så en dame som ikke var fotomodell stille opp naken i media, men å legge seg naken på forsida av VG 2016 "i protest mot kroppshysteriet"- kom igjen! Og så hjelper det jo selvsagt alle jenter med noen kilo for mye/for lite å se at Ida Fladen bretter seg ut "selv om hun ikke har en perfekt kropp." Den ser da rimelig perfekt ut fra her jeg sitter, og bidrar selvsagt kun til at de som allerede har komplekser får enda noen flere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:07   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, kroppene som faller utenfor perfektidealet fremstilles som noe litt sært og sirkusaktig. "Tenk at hun kan være glad i kroppen sin selv om hun er tjukk!".

Og come on, Ida Fladen er jo ikke akkurat sirkusmateriale. Bare akkurat så ikke-perfekt at avisene kan si "johoho, dette er ikke for å øke press, dette er for å normalisere!"

Sidsel Hoffengh har også skrevet om det.

Ja, det også! Se! Rynker og bollemage! Og glad i kroppen sin LIKEVEL!!!! Og så er det hun har bittelitt hofteflesk.

Men det hun snakker om i intervjuet syns jeg er viktig, tenk at hun får slankepiller i posten! Samme med hun svenske bloggeren det stod om her om dagen, de får utrolig mye "herregud, du er jo smelltjukk!"-kommentarer. Det er jo helt sjukt!



Ellers så vil jeg fremsnakke det å dra med ungene i fellesdusjer, jeg da. Der får man eksponering for hele, eller mye av, mangfoldet, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:11   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det hun snakker om i intervjuet syns jeg er viktig, tenk at hun får slankepiller i posten! Samme med hun svenske bloggeren det stod om her om dagen, de får utrolig mye "herregud, du er jo smelltjukk!"-kommentarer. Det er jo helt sjukt!

.


Ja, det finnes gale, spiseforstyrrede mennesker der ute, noen av dem har sikkert slengt noen gamle slankepiller i postkassen også. Spørsmålet er vel hvor mange som faktisk har skrevet "slank deg" til Fladen og sendt henne piller? Jeg vil tippe at man kan telle antallet psyke mennesker på en hånd, og spørsmålet da blir jo om det er representativt for hva det norske folk tenker om kroppen hennes. Hvis de i det hele tatt bryr seg, noe jeg skulle ønske de ikke gjorde.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:13   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Ja, jeg har ikke lest intervjuet, men syns Fladen framstår som en relativt reflektert dame. Men er så lei av at alt må illustreres av nakenhet. Rumpa til fotballfrue, det er sånn skikkelig haha-gøy, dere!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:14   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har ikke lest intervjuet, men syns Fladen er en fin, reflektert dame. Men er så lei av at alt må illustreres av nakenhet. Rumpa til fotballfrue, det er sånn skikkelig haha-gøy, dere!

Så lenge det er damer. (Eller norske herrelangrennsløpere. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:14   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har ikke lest intervjuet, men syns Fladen er en fin, reflektert dame. ![/i]

Jeg tenkte det før, men ikke etter det bildet. Da tenkte jeg bare "jasså, så du var et nek, du også."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:16   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Hun har kanskje rett og slett tenkt at dersom det å dandere seg med speilegg og potetgull er det som skal til for å få sagt noe om noe hun syns er viktig, så er det fair enough?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:23   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har kanskje rett og slett tenkt at dersom det å dandere seg med speilegg og potetgull er det som skal til for å få sagt noe om noe hun syns er viktig, så er det fair enough?

Hun må vel, får vi håpe, ha tenkt at dette var en strålende ide, men hun har da vel ikke levd under en stein de siste 15 årene? Det er særdeles uoriginalt å kle seg naken for å bekjempe kroppspress. Spesielt når man har en kropp som på ingen måter er preget av verken tidens tann eller for mye potetgull. Nei, jeg tenker fortsatt at hun skaper mer press enn hun bekjemper her. Og så skaper hun mye blest om seg selv, for er det noe C-kjendiser trenger, er det jo nettopp det. Å tror at Ida Fladen eller Sophie Elise kjemper den gode sak i media, er i beste fall fryktelig naivt. Å framstå som en politisk korrekt velgjører er i så fall en hyggelig bonus. Klikk og spalteplass er og blir det viktigste.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:24   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har kanskje rett og slett tenkt at dersom det å dandere seg med speilegg og potetgull er det som skal til for å få sagt noe om noe hun syns er viktig, så er det fair enough?

... og tunga ut av munnen og hjelpes, det er jo det som er det store problemet, at kvinner kler av seg for å bli hørt. Slutt med det!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 15:24   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg syns ikke alle som stiller opp lettkledd er nek, og jeg syns isolert sett flere argumenterer greit for å gjøre det. Problemet er jo at ingenting slikt er isolert, og det syns jeg i hovedsak er de ulike redaksjonenes ansvar, ikke enkeltpersonene som lar seg avbilde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 16:00   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg er bekymret for mange, mange ting rundt dette. jeg er drit lei av at man kler av seg for å få medieomtale, og lei av at avkledning ser ut til å være noe mange tyr til når de skal fokusere på kroppspress.
Jeg synes det er helt på trynet at en blogger som av og til sier noe om viktige ting blir hyllet som en helt fordi hun både er full av løshår og -vipper og silikon OG mener noe om Viktige Samfunnsspørsmål samtidig. Hun blir hyllet som en heltinne, og ses på som en talsperson for den nye generasjonen unge kvinner. Hvor er de kunnskapsrike, reflekterte unge jentene hen? Aldri har så mange unge kvinner tatt høyere utdanning enn i dag - også er Sophie Elise det vi vender oss til for litt ungt blod i samfunnsdebatten?

Hvorfor, hvorfor HVORFOR må man kle av seg eller i hvert fall være pen eller sexy og for guds skyld i hvert fall ikke tjukk for å bli hørt? Jeg synes det er helt på ræva at fotballfrua stilte med rumpen bar utenpå Det Nye for liksom å illudere at hun var tatt med buksene nede. Hva ER det for noe? Og hvorfor reagerer ikke disse jentene på det?



Jeg synes det er helt for forferdelig at det alltid blir diskuter hvordan kvinner ser ut, uansett hva de driver med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 17:06   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Pøbelsara sier det!


Jupp!

Og selvsagt finnes det noen ytterst få tilfeller i våre dager der det å kle seg naken er en god idé, men jeg kommer ikke på noen i skrivende stund, bortsett fra hvis man skal dusje eller bade. Redaksjonen er selvsagt også nek, men det fritar ikke f. eks Fladen i dette tilfellet for ansvar, med mindre man tenker at hun burde vært beskyttet mot seg selv.


Sist redigert av rine : 08-02-16 kl 17:11.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no