Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Om speilegg, låttekster og "frihet"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-16, 17:41   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ikke sant? I så stor grad at de som har noe å si må vise frem en pupp ( som i dette tilfellet: pupp med speilegg) for å bli hørt. Og DET er feil.

Må og må. Det er vel neppe noen som står med et våpen i nakken på disse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 17:45   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Må og må. Det er vel neppe noen som står med et våpen i nakken på disse.

Næsj, men du skjønner hva jeg mener, det er liksom en fin måte å få litt taletid på.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 17:52   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Næsj, men du skjønner hva jeg mener, det er liksom en fin måte å få litt taletid på.

Mhm. Og da blir man en del av problemet man adresserer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 18:17   #64
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

På neste foreldremøte får jeg stille uten BH, den saken er grei.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 18:30   #65
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

At man kåres til å være viktig i media betyr jo ikke at man har mye smart å si. Der synes jeg en del blander litt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 18:37   #66
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

At man kåres til å være viktig i media betyr jo ikke at man har mye smart å si. Der synes jeg en del blander litt.

Om man ikke har noe smart å si, holder det vel å si at personen er synlig i media.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 18:39   #67
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Om man ikke har noe smart å si, holder det vel å si at personen er synlig i media.

Ikke når andre påvirkes. Ref Freia og palmeolje.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 11:21   #68
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg står i alle fall bunnsolid ved min kritikk av utsagnet til bloggeren Sophie Elise om behovet for utdannelse. Det er utsagnet og hennes rolle i mediesamfunnet jeg kritiserer - ikke hele hennes person.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 13:28   #69
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har hørt låta og sett opptredenen. Det var din vurdering av den jeg reagerte på.

Åja, det var ikke veldig klart hva du egentlig mente.

Jeg er bare lei av at kvinnelige artister "alltid" må være så fordømt sexy og lettkledde.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 13:46   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg syns ikke hun var lettklett. Hun har på seg langermet, høyhalset jakke, og en underdel som er minst like anstendig som en turndrakt. Det får være måte på hva man skal reagere på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 14:02   #71
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke hun var lettklett. Hun har på seg langermet, høyhalset jakke, og en underdel som er minst like anstendig som en turndrakt. Det får være måte på hva man skal reagere på.

Synes du ikke hun var lettkledd? Jeg mener ikke å kverulere her, men jeg tenker på henne som en av de artistene som så absolutt spiller mye på hud og kropp og vrikk på rompa. Og jeg synes det er litt interessant at noen slipper unna med det, på sett og vis, mens andre som også kan være (gode) forbilder bør unngå å vise seg fram for mye. (Hehe, her tenker jeg ikke på den gode S.E.)


Sist redigert av Bokormen : 13-02-16 kl 14:23.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 14:07   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg syns ikke hun var spesielt lettkledd på superbowl, nei. Ikke til å kjøre et relativt høyintensivt danseshow.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 14:43   #73
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"

Jeg sliter så veldig med logikken. "Jeg er SÅ lei kroppsfokuset (i media), derfor stiller jeg opp lettkledd (i media) eller blotter en pupp (i media).."
Hvorfor må man demonstrere på en måte som liksom skal si at jeg er både kvinne OG smart? Jeg er så møkk lei av at det må fokuseres på kjønn, og at kvinner selv setter fokuset på det for å bli hørt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no