Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 16:55   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boktips!

Nå skal jeg ta meg en pause (etter boka jeg leser nå) med krigslitteraturen, og som 2 "ventebøker" (ønsket meg nemlig "Skytteren" til jul, og ble ferdig med bok 1 i den serien et par uker før jul), så jeg raste gjennom serien "Stormens tid" av Ken Follett og forelsket meg helt. Jeg ville ikke bli ferdig med de bøkene.

Jeg må lese bøker jeg lærer noe av, og en historisk roman som Follett-bøkene ga meg akkurat nok spenning, romantikk og lærdom. (Vurderte ei stund å bygge en katedral i hagen.) Noe mer av Follett, kanskje? Eller noe i den stilen? Tips? Middelalderen er fryktelig spennende!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 17:59   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips!

Selv om det ikke er middelalder, vil den der hundreårstrilogien til Follett være en naturlig etterfølger (to bøker så langt). Og så er det gode muligheter for at du vil kunne like seriebøkene til Wilbur Smith med handling fra sørlige Afrika - heller ikke middelalder, men en passe dose samfunn og historie ispedd cirka like mye mellommenneskelig drama og Se&Hør som Follett.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:26   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips!

http://www.adlibris.com/no/product.a...FQ1L3godZXkAzQ

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:32   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips!

Rosens navn har du lest? Og Havets katedral?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:39   #5
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Boktips!

Da vil jeg anbefale deg " I all evighet" av Ken Follett.

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 10:04   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips!

Tkk for tips! Er det en naturlig rekkefølge, hvis jeg vil lese flere Follett-bøker? Stormens tid er jo på 1100-tallet, og jeg ser "I all evighet" tar for seg 1300-tallet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no