Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva vil vannsøyle 5000 si?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 16:33   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva vil vannsøyle 5000 si?

Så i dag en fin lilla jakke og svart bukse med seler på Kids(name it/exit butikk) Og de hadde vannsøyle 5000. Tror jakka koster 399 og buksen 349.
tenkte på snoopy. for bruk til våren (om vi får vår) ute i bhg istede for hel dress.
Buksen gikk til 12 år så tenkte litt på turbo og.

Og var vannsøyle 5000, så hva vil set si? Men så er jeg på sånne ting.

Noen andre plass man kan få tak i vinn og vanntette klær*(størrelse 104 og bukse i 134/140) som ikke koster skjorta?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 20-03-10 kl 09:12.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 16:36   #2
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 500 si?

5000 fungerer som vannavisende, men man kan ikke forvente at det holder helt tett. Har du vannsøyle på 10 000, som f.eks reima har, skal det være vanntett.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 16:40   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 500 si?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

5000 fungerer som vannavisende, men man kan ikke forvente at det holder helt tett. Har du vannsøyle på 10 000, som f.eks reima har, skal det være vanntett.

Ok.
Nei om det regner så er regnklær på uansett. Tror jeg.
Har testet ut reima vinderdresser og der er ikke vanntette

kids hadde bare reime vårdress, så blir nok ikke aktuelt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 17:08   #4
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Vannsøyle på 5000 er vanntett. Reflexdressane har da, og dei blir brukt i plaskande regn her i huset. Vannavvisande har vannsøyle på 3000.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 17:16   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Vannsøyle på 5000 er vanntett. Reflexdressane har da, og dei blir brukt i plaskande regn her i huset. Vannavvisande har vannsøyle på 3000.

Har reflex 2 delte sett?
De selger reflex på en butikk her men har bare sett hele dresser. Har reflex regnklær til begge.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 17:45   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Her er kolleksjonen, men da varierer veldig frå butikk til butikk då.
http://www.reflex.no/Kl%C3%A6r/Katal...S/Default.aspx

Her i huset fungerer knapt nok to-delt regnklær, siden minsten svømmer i dammane.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:05   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Vannsøyle 3000 er vannavisende.
Vannsøyle på 5000 skal holde tett. Reflex regntøy bla har vanntetthet på 5000. Skal tåle regn i endel timer...
Vannsøyle på 10000 skal tåle ekstremt med regn...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:54   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Det er mye "vanlig" regntøy som har vannsøyle på mellom 3000-5000.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:23   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Reima har visst gått ned til 8000 i vannsøyle, fordi det visstnok skal være nok. (sa damen i butikken)

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:10   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Tusen takk for svar.
Da ble man litt klokere

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 22:45   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Jeg synes ikke noe annet enn skikkelig PU-regntøy (sånn god gammeldags gummiregntøy) holder tett. Vi har prøvd både 5000 og 10000 og det er ikke vanntett.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 22:58   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Reima har visst gått ned til 8000 i vannsøyle, fordi det visstnok skal være nok. (sa damen i butikken)

Betyr det at man ikke trenger regnbukse utenpå en vårdress med vannsøyle på 8000?
Må ha argumenter for å få barnehagen til å la være ta den utenpå dressen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:07   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Betyr det at man ikke trenger regnbukse utenpå en vårdress med vannsøyle på 8000?
Må ha argumenter for å få barnehagen til å la være ta den utenpå dressen.

Da hadde jeg bare sagt det til barnehagen. Når jeg får en slik beskjed så følger jeg den. Skulle barnet bli våt, så tar jeg det heller opp med foreldrene da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:11   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Jeg føler barnehagen vår har lite erfaring med slikt jeg altså. De tror Reima er en dårlig dress, men de er jo aldri våte i den. Så jeg skjønner ikke helt hvordan de tenker. JEG syns det virker ubehagelig med regnbukse utenpå dress, dersom dressen holder tett i utgangspunktet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:14   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Min erfaring er at i disse dager blir alt vått!
Det eneste som holder tett er en helt ny Reimadress. De som skal "bruke" opp vinterens dress får gjennomvåte barn, hver dag.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:14   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg føler barnehagen vår har lite erfaring med slikt jeg altså. De tror Reima er en dårlig dress, men de er jo aldri våte i den. Så jeg skjønner ikke helt hvordan de tenker. JEG syns det virker ubehagelig med regnbukse utenpå dress, dersom dressen holder tett i utgangspunktet.

Før jeg fikk barn selv så hadde jeg også lite erfaring, men jeg klarte likevel å forholde meg til en beskjed jeg fikk. Jeg syns det er litt rart at barnehageansatte nekter å utføre en beskjed fra foreldrene som gjelder klær. Jeg mener; det verste som kan skje er jo at barnet blir vått, og da kan man jo bare ta det opp.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:20   #17
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

De nekter ikke ta imot beksjeder altså. Tror kanskje det bare er jeg som irriterer meg litt, når jeg kjøper utstyr til tusenvis av kroner, og sa drar de alltid den regnbuksa utenpå. Det er nok bare meg. De fleste i vår barnehage har barn selv.
Det jeg egentlig bare lurte på er om vannsøyle på 8000 er godt nok, så lenge ungen ikke bader i timesvis i vanndammen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:22   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Min erfaring er at i disse dager blir alt vått!
Det eneste som holder tett er en helt ny Reimadress. De som skal "bruke" opp vinterens dress får gjennomvåte barn, hver dag.

Vi har hengt bort vinterdressen nå vi, for å "spare" den til neste vinter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:24   #19
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Vi har forretsen kun opplevd våte barn pga sko. Snuppa sine sko hadde revnet på begge føttene ved ankelen, så vannet gikk jo rett inn. Kjøpte nye med en gang vi så det. De skal reklameres på.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:27   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil vannsøyle 5000 si?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Betyr det at man ikke trenger regnbukse utenpå en vårdress med vannsøyle på 8000?
Må ha argumenter for å få barnehagen til å la være ta den utenpå dressen.

Nei, det trenger man ikke. Så lenge vårdressen er behandlet riktig ved vask og tørk.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no