Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange kopper kaffe drikker du i løpet av dagen
1-2 18 11,76%
2-4 60 39,22%
4-8 31 20,26%
Jeg aner ikke, men det er MYE 10 6,54%
I only drink tea, of course! 30 19,61%
Energidrikk er tingen! 0 0%
Urtete 4 2,61%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-17, 18:25   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Stemte 4-8. Drikker en kopp hjemme før jobb og flere på jobb. Burde nok kutte ned.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:27   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Vanligvis bare til frokost. Til lunsj en sjelden gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:29   #43
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Jeg drikker nok mye kaffe. En om morgenen, litt i bilen på vei til jobb, og tømmer termokoppen i løpet av den første dobbelttimen (uavhengig av om jeg har undervisning eller ei). 1-2 kopper traktekaffe på jobb i forbindelse med lunsj og en eller to kopper hjemme i løpet av kvelden. Kaffe har ikke innvirkning på søvnen min og jeg kan godt drikke seint.
Jeg kjøper kvalitetskaffe i spesialbutikker og nyter kaffen. Det er ikke så store kopper da, kanskje 1,5 dl, eller litt mer.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:35   #44
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Ingen. Drikker verken kaffe eller te.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:46   #45
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Drikker ikke kaffe, og sjelden te. Drikker stort sett vann, med eller uten kullsyre.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:05   #46
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Jeg stemte 4-8, men det er kun på jobb. Burde sikkert ikke drikke så mye.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:05   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

En liten kopp om morgenen og en halv til før lunch. Og kanskje en halv ila ettermiddagen.
En stor kopp etter middag.
Drikker te til lunch.

I helgen står jeg opp først og kan sikkert drikke 3 store kopper kaffe etterhverandre.

Jeg har vært på kaffebar og oppdaget Chai Latte. Nam, det er utrolig deilig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:18   #48
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Jeg svarte at jeg bare drikker te, men det er ikke helt sant. Drikker et par kopper kaffe i løpet av uka og syns kaffe er godt til kaker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:58   #49
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Ca 4-8 kopper om dagen tenker jeg.
Svart kaffe. Blir dessverre mye traktekaffe. Skulle helst drukket americano med halv mengde vann hver gang.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:49   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

På en vanlig hverdag drikker jeg to eller tre kopper svart kaffe om dagen - en kopp før jeg går på jobb, to kopper om jeg har seinvakt, og så en kopp kaffe i pausa. På fridager og i helga kan det fort bli fire kopper eller fler pr dag.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:56   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det veldig lite? Jeg synes det høres stort ut. En "kaffekopp" i målesammenheng er 1,5 dl, så jeg antar det er omtrent det en klassisk kaffekopp er. (Klart, sånne bøtter fra kaffesjapper blir noe annet. )

Jeg teller også det som omtrent en kopp. Jeg synes en kopp kaffe på 2,5dl er en stor kopp. Derfor drikker jeg sjelden kaffe av Mummikrusene. De er litt store.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:58   #52
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Cirka fire kopper daglig, enten jeg er hjemme eller på jobb. Kunne drukket mye mer men prøver å begrense meg til det. Etter lange, søvndepriverte småbarnsår er kaffe med en gang jeg står opp blitt en nødvendighet.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:23   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

1 hjemme, hvis jeg ikke sykler, og 2-3 på jobb.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:35   #54
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Alt for mye *gammel nattevakt*

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:48   #55
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Én kopp laktosefri latte på morran. Vann på jobb.
I jula så la jeg meg til en vane å drikke en latte til på ettermiddagen, og den tar jeg noen ganger ennå. Men stort sett én til frokost, bare.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:01   #56
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

0.5 kopp før jeg går på jobb, så et par kopper tidlig på dagen. Drikker sjelden kaffe etter kl 10 på formiddagen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:22   #57
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Drikker 1-4 kopper daglig. Mest på arbeidsdagene, da blir det ofte 2-3 på jobb og ofte en kopp etter middag.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:47   #58
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Ca 4 kopper. Heldigvis sjelden 8.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 22:52   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Drikker enormt mye kaffe. I går var jeg på 3 hjemmebesøk og fikk svære kopper alle steder, i tillegg til morgenkaffen hjemme + på jobb + lunsjkaffen. En kaffe etter middag må jeg også ha.
I dag har jeg faktisk vært litt mer bevisst på mengde og byttet to av koppene ut med te. Dermed ble det bare 5 kopper i dag ( to av dem små)
I helgene trakter vi stor kanne to ganger bare mannen og jeg. Drikker mindre når jeg er alene og lager en kopp av gangen på nespressoen.
Drikker ikke brus av noe slag, heller ikke juice /saft ect. Kun kaffe (te) og vann.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 23:31   #60
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Enda en spinn-off] Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ingen av alternativene passer. Jeg drikker kaffe, og da som regel iskaffe, 1-2 ganger i måneden.

Tenkjer du at "jeg drikker iskaffe en til to ganger i måneden" burde vore eit alternativ?

Latte til frokost, ein kopp på jobb, ein på ettermiddagen og latte etter middagen. Blir fire små koppar det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no