Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Beste butikk for basic-plagg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 17:53   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Jeg har ikke basisklær engang så jeg aner virkelig ikke. :bidrar:
Men om jeg skulle ha kjøpt meg basisklær så hadde jeg nok gått for noe litt dyrere i håp om at det ville vare lengre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 22:31   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har også fra Filippa, Sand, By Malene Birger og Rosemunde. Ja de koster, men de holder seg i vask, og jeg må ikke opp i størrelse for å få toppene ned til hoftene hvis jeg ønsker. Har noe HM Organic som er sånn passe, ihvertfall bomull som ikke må trekkes ned i ett.

Men hvor får jeg tak i disse merkene, inkl Tiger? Når jeg bor på Østlandet?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 22:44   #23
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Men hvor får jeg tak i disse merkene, inkl Tiger? Når jeg bor på Østlandet?

Filippa K, Malene Birger og Tiger har i alle fall Concept Stores i Oslo. Eger, Steen og Strøm og Høyer Byporten har flere av disse merkene. Klesbutikker som selger diverse merker som er litt dyrere likeså.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:47   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Jeg kan ikke kjøpe dyrere basisplagg, for de får vond lukt i seg etterhvert, samt blir gule under ermene. :deler: Jeg er tydeligvis en som lager gule flekker på klærne. Hadde to fine Haust t-skjorter som jeg kjøpte for sommeren, jeg har brukt de masse, for de var skikkelig fine på, men nå er begge ødelagte pga gule flekker og lukt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:51   #25
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Jeg har funnet fine basistopper på Vila. Lange nok, og litt glatte/faste i stoffet, holder seg fint i vask.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 09:08   #26
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Men hvor får jeg tak i disse merkene, inkl Tiger? Når jeg bor på Østlandet?

Filippa K, Sand og Tiger har butikk på Steen & Strøm. By Malene hos Høyer på Byporten. Rosemunde har de i undertøysbutikken på Steen & Strøm, og på www.boozt.com. Fine Ting på Byporten har Stella Nova trøyer, jeg er ikke overbevist om kvaliteten, men jeg kjøper de gjerne på salg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 09:28   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg synes de er blitt kortere, og mer slafsete i stoffet enn før. De siste kjøpte jeg for bare et par-tre uker siden, og jeg angrer selv om de var billige. Singlettene er som før, men de langermede toppene er blitt endret.

De med lange ermer er kortere enn singletene ja. Singletene kan jeg enda bruke, genserene er for korte, de når ikke over magen. (sikkert mulig å bruke dem igjen når magen ikke inneholder en baby)

men i alle fal mener jeg at noen av det jeg så av singleter var i både "lang" og "kort" versjon, muligens er genserene også det?

Bor ca i singlet fra cubsus med jakke over for tiden, det er så lite annet som rommer magen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:12   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Gule flekker vet jeg ikke så mye om, men vi har god erfaring med å skille strengt mellom bomull og syntetiske stoffer i vask. I tillegg til det gamle tøybleietrikset med forvask med natron og eddik i skyllevannet. Det er jo synd å måtte kaste ellers brukbare klær. Har 10 år gamle T-skjorter fra HM og Cubus.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:51   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Gule flekker vet jeg ikke så mye om, men vi har god erfaring med å skille strengt mellom bomull og syntetiske stoffer i vask. I tillegg til det gamle tøybleietrikset med forvask med natron og eddik i skyllevannet. Det er jo synd å måtte kaste ellers brukbare klær. Har 10 år gamle T-skjorter fra HM og Cubus.

Takk for tips!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 14:30   #30
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Gule flekker er et velkjent problem her også og har inntrykk av at det ofte kommer av deodoranten. Jeg syntes Vanish eller lignende sprayprodukter hjelper.
Når det kommer til lukt i klærne så tror jeg at høy nok temperatur og langt nok vaskeprogram (med forvask) har mye å si. Jeg vasker ikke basisklær i bomull på lavere temperatur enn 60 grader. Syntes også at vaskemiddel i pulver er bedre enn flytende. OMO sitt lukter dessuten rent og deilig.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 20:00   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Min barndomsklassevenninne har nylig uttalt at vi bruker antiperspiranten feil, og at det er derfor vi får flekker på klærne. Jeg vurderer å begynne å følge hennes råd.

http://www.nrk.no/viten/_-de-fleste-...eil-1.12618081

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 20:08   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Det er en stund siden jeg kjøpte mine, men jeg synes Gina Tricot har de beste stramme, elastiske toppene - både lang- og kortermet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 20:29   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Gule flekker vet jeg ikke så mye om, men vi har god erfaring med å skille strengt mellom bomull og syntetiske stoffer i vask. I tillegg til det gamle tøybleietrikset med forvask med natron og eddik i skyllevannet. Det er jo synd å måtte kaste ellers brukbare klær. Har 10 år gamle T-skjorter fra HM og Cubus.

Vasker du halvfulle maskiner da eller? For det måtte jeg gjort om jeg skulle sortert sånn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 20:58   #34
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Jeg liker Uniqlo, men ser at de ikke sender hit.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 18:39   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Filippa K, Malene Birger og Tiger har i alle fall Concept Stores i Oslo. Eger, Steen og Strøm og Høyer Byporten har flere av disse merkene. Klesbutikker som selger diverse merker som er litt dyrere likeså.

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Filippa K, Sand og Tiger har butikk på Steen & Strøm. By Malene hos Høyer på Byporten. Rosemunde har de i undertøysbutikken på Steen & Strøm, og på www.boozt.com. Fine Ting på Byporten har Stella Nova trøyer, jeg er ikke overbevist om kvaliteten, men jeg kjøper de gjerne på salg.

Takker for tips. Da vet jeg i hvert fall hva jeg skal etter jobben på mandag eller tirsdag. Jeg har kronisk handlevegring og alt for mye er utslitt og dumpet nå nylig, lista over trenger er lang. Byporten først, det er nærmest jobben, og ev. Steen & Strøm etterpå om ikke det er nok.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 18:41   #36
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min barndomsklassevenninne har nylig uttalt at vi bruker antiperspiranten feil, og at det er derfor vi får flekker på klærne. Jeg vurderer å begynne å følge hennes råd.

http://www.nrk.no/viten/_-de-fleste-...eil-1.12618081

Antiperspirant? Derfor jeg aldri får gule flekker på noe altså. Jeg outer meg ikke som uflidd nå?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 21:16   #37
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Beste butikk for basic-plagg?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg har funnet fine basistopper på Vila. Lange nok, og litt glatte/faste i stoffet, holder seg fint i vask.

Samme her. Kvaliteten har holdt seg veldig godt, brukte dem også som gensere gjennom graviditet og amming, og de er faktisk like fine i fasong og kvalitet nå etterpå trosss ørtogfjørti vask.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no