Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-17, 09:45   #121
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg tror som sagt at det like mye kan være et forebyggende tiltak for neste Dagbladet-sak om sammenrøre i pengebruken, som jeg tror kan bli riktig interessant. Jeg syns de har mistet gangsynet fullstendig i forhold til å forstå hva som passer seg for et norsk kongehus med tanke på pengebruk, vennekrets, jetsetliv og i det hele taget. Og Marius er bare siste skudd på stammen av det samme.

Ja, det tror jeg også. Og de ser selvsagt at Marius kan bli et lett mål for en slik undersøkende journalistikk. Og det kan selvfølgelig føles urettferdig, siden det da blir mer personfokusert. Med et slikt brev i forkant er det da mye lettere å høste sympati i etterkant (Stakkar, hun sa jo i fra at sønnen hennes burde få være i fred).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:46   #122
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg tenker at MM har blitt inspirert av prins Harry, han skrev jo nettopp et tilsvarende brev om kjæresten sin.

https://www.royal.uk/statement-commu...y-prince-harry

Men ellers - jeg skjønner ikke helt hva hun sikter til, enten må det jo være en eller annen skandale hun er redd for at skal komme ut (og da er det vel teit å terge pressen), ellers er det bare rart. Han har jo ikke vært så synlig i pressen (hvertfall den delen jeg leser), og hvis han skal flytte til USA nå blir han vel enda mer ute av mediebildet - til og med Haakon fikk vel gå i fred når han studerte der borte?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:47   #123
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Men hva skriver utenlandsk presse om denne ikke-kongelige nå? Jeg googlet bare kjapt og det spratt opp et par artikler som henviste til norsk presse, så kanskje mor frykter mer hardkjør utenlands?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:48   #124
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja jeg har fått med meg at du mener det, men jeg er fortsatt uenig i at det var særlig smart av MM.

Jeg syns i det hele tatt brevet hennes føyde seg fint inn i rekken av utspill fra diverse prominente personer der målet tydeligvis er å fremstå som noe fra en blogg, skrevet av noen som syns rettskriving ikke er så viktig. HUn kaster seg tydeligvis på anti-elite-kjøret, hun også.

Save

Jeg har da aldri ment at det var smart. Jeg bare forsøker å forstå hvorfor hun kom med dette innspillet. Som jeg da altså ikke oppfatter primært som kritikk av hvordan media har oppført seg hittil, men som en beskjed om at han ikke er "fritt vilt".

Murringen over at han fikk pepper for Finn-annonsen (som jeg antar er det hun viser til) er noe annet. Og sparket til foreldre og lærere er også litt rart. Men så er jeg ikke så veldig imponert over MM fra før, så jeg forventer kanskje ikke så mye fra den kanten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:49   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Hvem betaler USA-studiene, tenker nå jeg også på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:49   #126
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg lurer på hva Marius selv tenker om å bli omtalt som "den nydeligste gutten" og om brevet generelt.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:52   #127
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg synes det tar seg dårlig ut å rette en moralsk pekefinger mot pressen, som stort sett farer pent med de kongelige, når man selv så tydelig nyter privilegiene som følger av å være medlem av kongefamilien. Kronprinsessens brev viser fram både curlingmammaen og myrsnipa. De sidene tror jeg alle foreldre kan kjenne seg igjen i, men de passer dårlig i det offentlige rom.

Som andre (eller i hvertfall noen) har nevnt tidligere i tråden, har jeg visst veldig lite om Marius før dette brevet ble lagt ut nå. Jeg tror MM har bommet kraftig og tror hele Norge koser seg med mer eller mindre gode historier om Marius. Hvis du har rett, Gaia, at det går rykter om at Marius skal være "fritt vilt" etter fylte 20 så er brevet berettiget, men burde vært sendt i de riktige kanalene. Det de har oppnådd nå er en mye større oppmerksomhet rundt seg og sitt enn de hadde for en uke siden.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:54   #128
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Ja, enig med Java. Jeg har aldri interessert meg for Marius før nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:54   #129
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg har i alle fall hørt det bli sagt nettopp at han er "fritt vil etter fylte 20" lenge før dette brevet kom. Jeg har også hørt at det ligger en del juicy materiale rundt omkring i norske mediehus (uten at jeg vet hva det skulle være, bare så det er sagt) og merket meg at MM skrev:

Opprinnelig lagt inn av MM

Men det at Marius har blitt 20 gjør ikke at han er fritt vilt igjen.

Utfordringen med denne typen rykter er jo at man ikke vet hvem man skal adressere brevet til. Er det de seriøse mediene, er det bloggerne, hvem er det, hva er rykter og hva er faktisk dokumenterbart. Og hvem ville funnet på å publisere. Vanskelige greier det der.(Christian Burmeiser-saken er et eksempel på ryktespredning på nett som kan bli riktig så kjip.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:57   #130
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har da aldri ment at det var smart.

OK, "helt på sin plass" da, som du skrev.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg bare forsøker å forstå hvorfor hun kom med dette innspillet. Som jeg da altså ikke oppfatter primært som kritikk av hvordan media har oppført seg hittil, men som en beskjed om at han ikke er "fritt vilt".

Ja, det gjør jeg også. Men hun formulerer det som en kritikk av hvordan de har oppført seg, uten å vise til noe annet konkret enn en 17 år gammel sak. Det er noe helt annet med brevet ang. Prins Harrys nye kjæreste, som viser til helt konkrete omtaler i britisk presse. Det hadde også vært noe helt annet med "Nå reiser han til USA; jeg håper han får lov til å leve livet sitt i fred der, slik kronprinsen gjorde i sin tid".

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvem betaler USA-studiene, tenker nå jeg også på.

Det vil jo garantert komme opp. USA-studier, og livsstilen generelt. Nå er vel faren hans relativt velbemidlet også altså.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:03   #131
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg tenker de kanskje hadde oppnådd ønsket virkning lettere med å kalle en spade for en spade, og sagt noe i gaten "jaja, vi har jo alle vært unge og naive en gang, det er en prosess, og vi må prøve å ikke la ungdommelige innfall henge ved i årevis" Det kunne vekke mer sympati enn dette sammensuriet.

Jeg tror også at Marius kan få være i fred med både studier og sosialt liv om han ligger litt lavt i terrenget?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:04   #132
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nå har jeg sitert setningen jeg syns var "helt på sin plass" basert på det jeg har hørt (som jeg også har skrevet om tidligere). Han er ikke fritt vilt, selv om han har fylt 20 år.

Men det betyr ikke det samme som at man ikke kan stille spørsmål ved hvor penger til en ekstravagant livsstil kommer fra, eller til om det er greit å bruke slottet som adresse ved salg av luksusvarer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:10   #133
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg kjenner jeg hadde langt større sympati for 3 år gamle Marius som ble filmet mens han lekte på lekeplassen enn 19-årige Marius som frivillig deler statuser på sosiale medier.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:23   #134
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Apropos å bruke slottet som adresse: Det har vært sagt i media at Skaugum-gjengen har Slottet som postadresse, og det er derfor ikke slik at Marius la det inn selv. Men han kunne lagt adressen skjult, selvsagt:

Han har også en far som bor et sted. Og han kunne gjort det via en venn eller tre. Bare fordi han hadde ønske om å være diskret. Hvis han ville.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 11:52   #135
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå har jeg sitert setningen jeg syns var "helt på sin plass" basert på det jeg har hørt (som jeg også har skrevet om tidligere). Han er ikke fritt vilt, selv om han har fylt 20 år.

Men det betyr ikke det samme som at man ikke kan stille spørsmål ved hvor penger til en ekstravagant livsstil kommer fra, eller til om det er greit å bruke slottet som adresse ved salg av luksusvarer.

nemlig. Og grunnen til at jeg reagerer på denne saken, er at det for meg virker som om mammaen hans synes han skal unnslippe ALL oppmerksomhet - også det du nevner som jeg har uthevet - fordi han er en skjønn gutt og sønnen hennes og ung og bare fordi.

Jeg tenker at det er en greie med at noen ganger innebærer store fordeler på ett område at det utløses noen automatiske ulemper. Det gjelder kongelige, kongeliges familie, andre kjendiser, bloggere og hvahardu.

Jeg synes rett til privatliv er veldig, veldig viktig. Men da må man også ta noe ansvar selv. Man kan ikke først dele noe med sine 45000 følgere på instagram for etterpå å påberope seg retten til privatliv hvis noen kommenterer/refererer til det man har delt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:58   #136
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Men det er jeg enig i, Pøblis. Det er forskjell på å bli jaktet på, og at det stilles spørsmål ved ting som kan knyttes opp mot kongehuset og mot den samfunnsrollen de faktisk har. Ikke minst hva gjelder bruken av skattebetalernes penger (og det skjønner nok ikke alltid MM. Tror jeg.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 14:57   #137
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg tenker at MM heller burde ta (enda en) prat med Marius (og eventuelt de rette mediene) før hun la ut dette brevet.


Sist redigert av Pia : 17-01-17 kl 19:20.
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 15:37   #138
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg (og mange med meg regner jeg med) har sett et bilde av en kliss naken Marius med erigert penis, som han tydelig har tatt av seg selv og delt med andre. Om det ikke var akkurat kjendisstatus han prøvde å åpne med det bilde så var det i beste fall svært klønete av en som tilhører kronprinsfamilien. Ung eller ei. Jeg tenker at MM burde ta enda en prat med Marius (og eventuelt de rette mediene) før hun la ut dette brevet.

Og nettopp på grunn av det du forteller her, var det jo bensin på bålet å skrive det brevet. han var ikke akkurat noen snakkis i de brede lag før hun la ut det brevet. Etterpå, derimot ...

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 15:42   #139
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men det er jeg enig i, Pøblis. Det er forskjell på å bli jaktet på, og at det stilles spørsmål ved ting som kan knyttes opp mot kongehuset og mot den samfunnsrollen de faktisk har. Ikke minst hva gjelder bruken av skattebetalernes penger (og det skjønner nok ikke alltid MM. Tror jeg.)

Nettopp. Hun har utvist litt umusikalitet akkurat på det feltet. Og jeg tenker at monarkiet ikke er stødigere enn de selv legger opp til. Jeg tror at det norske kongehuset står så sterkt som det gjør fordi de er nøkterne, og tilsynelatende som deg og meg. Når de definerer seg slev som en del av et internasjonalt jetset-miljø, skrumper godviljen fort inn, tror jeg. Jeg tror det norske monarkiet må ha et skinn av å ha et kongehus som likner på folk flest mer enn de likner ekskongelige. Blir det for mye luksusyachter og for lite langrennski i nikkers, kommer folks betalingsvilje til å minske i ganske høy fart, tror jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 15:43   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

I likhet med andre som får bilder spredt av seg selv, så syns jeg ikke det er avsenders ansvar at de ikke blir spredt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 16-01-17 kl 18:11.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no