Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 15:40   #161
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Herlig gris!

Nå kom jeg akkurat på to usannsynlig mislykka kaker jeg lagde for noen år siden, ei med Jack Sparrow og ei med Ariel. De så ikke ut. Synd jeg ikke har bilde av dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:25   #162
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det ser ut som en gris som har veltet.



Ja, det gjør den jammen! Fantastisk!
Kanskje det var den som ble halshugget på slakterbenken til indie?

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 00:20   #163
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det ser ut som en gris som har veltet.





Den kommentaren fikk tårene til å sprute her.
Og så stemmer det jo også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 01:15   #164
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Her var det mange morsomme bilder. Lo spesielt godt av den velta grisen

Har et veldig ferskt, men egnet bilde for denne tråden, men kjenner at jeg må fordøye det litt mer før jeg kan le av det (brukte 2 dager og altså mangfoldige timer på kaken) så gi meg et par dager.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:21   #165
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg gir dere poeng for innsatsen altså

Jeg har funnet ut at jeg skal holde meg til kaker som ser ut som kaker og ikke barbie, eller prinsesseslott etc. Skulle behovet dukke opp for slike kaker så jentene heldigvis ei tante som er ekspert på slikt!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:28   #166
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

HAHAHAHA Den grisen var dagens!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:52   #167
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Velta gris!!! Ubetalelig!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:01   #168
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Velta gris!!! Ubetalelig!!

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:09   #169
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Here goes..

Utgangspunktet var noe slikt:

Særdeles lite dreven på MMF eller rette linjer i det hele skjønner jeg egentlig ikke hva jeg tenkte på da jeg fikk den gode idéen om å lage kaker med forskjellig fyll (Det gikk forøvrig mye bedre å lage MMF nå som jeg brukte rapsolje (Odelia, ja ) i stedet for Flott matfett så selve MMF-delen gikk bra denne gangen, men jeg burde nok ha laget dobbel porsjon for den måtte kjevles vel tynn for å få nok til alle (klokka var 2 på natta og jeg hadde allerede stått i 2 dager med kaken)

Feilberegnet litt på antall sukkerbrød, og burde ha laget alle sukkerbrødene i samme størrelse så det ble en del ekstra arbeid med å få nok sukkerbunner. Feil 1.

Laget en mal for kakene, men på grunn av ulikt fyll og ulik størrelse på sukkerbrødene ble det til at jeg måtte spleise det ene laget på begge de lyse kakene. Feil 2.

Når det kom til fyllet (som forøvrig tok sin tid å lage) så det jo ut til å gå ganske så bra så jeg dristet meg til å ta noen bilder i tilfelle det skulle bli vellykket og jeg skulle få lyst til å bake den igjen (feil 3 bare å tenke tanken).
Kake 1: Sjokoladesukkerbrød med eggedosiskrem over bringebær i det ene laget og bringebærsyltetøy med bringebær i det andre laget, trukket med eggedosiskrem og MMF.


Kake 2: Sukkerbrød med blåbærsyltetøy og blåbær i det ene laget og blåbærmousse med blåbær i det andre laget, trukket med royal icing (eller forsøk på det) og MMF.


Kake 3: Sukkerbrød med bringebærsyltetøy og bringebær i det ene laget og vaniljekrem med banan i det andre laget, trukket med royal icing (eller forsøk på det) og MMF.


So far so good (i alle fall i mine øyne). Men så kommer topplokket på og kakene er i ulik størrelse. Feil 4.

Klatter forferdelig med ytterste laget av smørkrem slik at deler faller av og fyllet tyter ut til alle kanter (må også beskjære kaken etter at den er overtrukket med smørkrem fordi den ble skeiv alle steder). Feil 5.

Kjevler ut for tynn MMF så ALT viser gjennom overtrekket. Har heller ikke nok MMF til å kjevle ut nok kanter og derfor mangler halve kaka kanter (stuptrøtt og lite lysten på enda en runde med MMF siden klokka da var langt på natt). Tydeligvis rimelig trøtt siden ingen kanter ble beine, og bokstavene ligner jo ingenting.

Og den største feilen av alle: Siden jeg hadde 1 stor og 2 små kaker ble den største satt øverst. Ikke lurt. Feil 6, 7 og 8. (I tillegg falt biter av kanten av under flytting av den største kaken (som forøvrig ikke ble flyttet øverst før like før kaken skulle serveres, såpass greide jeg i alle fall å tenke).

Brukte i alt 2 dager på kaken, og det verste var egentlig ikke at den ikke lignet grisen (til Gwen ) så full den var av cellulitter, men at den heller ikke smakte mer enn midt på treet (dårlig).

1-tallet ble om ikke annet fint da (men det var riktignok kjøpt).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:12   #170
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

(Pssst: Du må sette en / foran den siste IMG'en for at bildet skal visess ... )
Morsom forklaring, i det minste.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:22   #171
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.585
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg synes da bokstavene dine var veldig fine. Og resten var veldig ... ehm, søtt?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:26   #172
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg applauderer forsøket! Jeg ville aldri i verden tenkt tanken, engang.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:28   #173
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg applauderer forsøket! Jeg ville aldri i verden tenkt tanken, engang.

Samme her!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:29   #174
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Kanskje dere har en helt annen oppfatning av tyngdekraften enn meg da

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:52   #175
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg synes den ble veldig fin jeg. Og så er jeg helt himmelfallen over pågangsmotet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:57   #176
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Kake med personlighet Synes den ble fin jeg.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:58   #177
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Hehe ja. Den er jo ikke vakker akkurat hehehe men men den er bedre enn jeg så for meg etter beskrivelsen!

Og jeg må også applaudere forsøket, og le litt mer av den velta grisen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:59   #178
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dette var en fantastisk tråd. Føler plutselig at jeg ikke er alene lenger
Så flinke dere er å ta bilde av mislykkede kaker, jeg for min del vil helst ikke bli påminnet mine "flykrasj" så holder dem langt unna fotoapparatet.

Jeg synes at flere av kakene dere mener er mislykket ser veldig flotte ut da...


Sist redigert av Tuva Birgitte : 12-07-11 kl 21:14.
Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:04   #179
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg hadde vært superfornøyd om jeg fikk til en kake som den du har laget, Odelia!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:25   #180
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Odelia, jeg trodde resultatet kom til å bli mye verre enn det ble. Jeg hadde aldri turt å begi meg ut på de klossene der.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no