Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-21, 13:57   #301
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ahhh, ikke lest mye i dag. Eller det dere har lest.
Ser det er mange som kritiserer de som diskuterer hvordan i all verden det ble gitt byggetillatelse. Fordi det tydeligvis ikke er å bry seg om de som er savnet.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ene utelukker det andre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 14:00   #302
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det er mye jeg ikke skjønner. I kommentarfeltene sitter de som skjønner alt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 14:52   #303
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er mye jeg ikke skjønner. I kommentarfeltene sitter de som skjønner alt.

De folka burde sysselsettes med ett eller annet. De har åpenbart for mye energi å bruke på å tenke (eller ikke tenke) og for mye energi til å skrive. De burde settes til strikke sokker, grave grøfter, eller iiiiik ta seg en utdannelse. Hrumpf.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 14:54   #304
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Alle «ekspertene» fra diverse kommentarfelt skulle blitt busset til skredet i Gjerdrum og sluppet ned uten sikringsutstyr, så kunne de lett etter overlevende selv.
At det går an å lire av seg så utrolig mye drit.

Toppen er jo de som skulle bidratt i søket om de bare hadde bodd nærmere. Altså, seriøst???

Hjertens enig med deg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 18:16   #305
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De folka burde sysselsettes med ett eller annet. De har åpenbart for mye energi å bruke på å tenke (eller ikke tenke) og for mye energi til å skrive. De burde settes til strikke sokker, grave grøfter, eller iiiiik ta seg en utdannelse. Hrumpf.

De har jo utdanning. Fra Livet's Hare Skole.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 18:41   #306
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Kommentarfolka har også gitt plenty av kritikk til ungdommene som satte igjen bilen midt på veien med nødblink. "Burde ha rygget tilbake, evt klatret ned og reddet folk". Utrolig provoserende å lese slik kritikk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 19:46   #307
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kommentarfolka har også gitt plenty av kritikk til ungdommene som satte igjen bilen midt på veien med nødblink. "Burde ha rygget tilbake, evt klatret ned og reddet folk". Utrolig provoserende å lese slik kritikk.

For ikke å snakke om hun som 12 timer etter ulykken mente at nå måtte de seriøst få reddet ut folka i den bilen.

Og det er sånn ca 300 som har lurt på hvorfor i all verden de ikke bruker varmesøkende kamera, hadde ikke det vært en god ide?
Jo, det hadde kanskje det! Muligens derfor de har brukt det hele veien?

Nei, nå er det godt jeg snart skal på jobb igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 20:04   #308
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Takk for at dere minner meg på ikke å lese kommentarfelt.

Jeg kan ikke rømme på jobb for å slippe unna tematikken heller, snarere tvert imot. Og nå har jeg fått beskjed om at vi skal ha hjemmekontor igjen, og da har jeg heller ikke den vanlige nærheten til kollegaer for å gjøre små korte avklaringer med, av den typen du ikke gidder å ringe noen for. Sånne korte spørsmål og små fortløpende diskusjoner, bare for å være sikker på at det jeg sier stemmer. I tillegg har jeg en bestemt arbeidsoppgave som har hengt over meg lenge, som jeg ikke skjønner helt hvordan jeg skal angripe, langt mindre komme i mål med, som blir ekstremt viktig akkurat nå framover, og som det kommer til å bli mye spørsmål om. Og jeg har ikke lyst. Til noe av det. Blæh.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-01-21, 09:00   #309
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Klokka er 9, og jeg har alt fått en trillion chat meldinger på teams bare fordi ikke folk klarer å gjøre ting sjæl. Hjelper jo ikke at jeg har null motivasjon for å jobbe her lenger heller og bare vil ut... Blæh

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 09:06   #310
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Bah, jeg har allerede begynt å glede meg til 2021 er over. Jeg gidder ikke det her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 09:36   #311
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Er det lov til å gruffe over at Sats har gjort en feil og at jeg derfor er utestengt fra all digital trening hos dem? Jeg har vært i kontakt med dem og sier at de ser at det er feil, men at de ikke skjønner helt hvordan det skal løses.

Var det noe jeg IKKE trengte nå så var det at jeg også skulle være utestengt fra de DIGITALE treningsmulighetene!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 09:49   #312
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det lov til å gruffe over at Sats har gjort en feil og at jeg derfor er utestengt fra all digital trening hos dem? Jeg har vært i kontakt med dem og sier at de ser at det er feil, men at de ikke skjønner helt hvordan det skal løses.

Var det noe jeg IKKE trengte nå så var det at jeg også skulle være utestengt fra de DIGITALE treningsmulighetene!

Tjorven, du kan få låne min bruker om du vil? Jeg har trent digitalt i det siste, men ikke kommet i gang med Sats sine timer, så bare fint om den blir brukt! Sender deg info på pm!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 10:06   #313
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Omorganiseringen har ødelagt alt det sosiale med kollegaer for meg. Det er ingen som småprater noen gang i den nye enheten jeg er i. Ingen ting på Teams eller noe annet sted. Jeg prøvde meg på å ønske godt nytt år i den ene av de to fellschattene som finnes, men nei da, ingen respons, det er ikke slik at ingen er på jobb eller at alle er i møte, de lyser grønt bortover. Det er heller ikke lagt opp til en sosial kanal for den nye enheten min. Den enheten jeg var i er spredt for alle vinder. Jeg føler meg alene på hjemmekontor for første gang i mitt liv. Og jeg har hatt mye hjemmekontor siden 2001.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 10:30   #314
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Strå:
Det med det sosiale på teams er jo så viktig nå i disse tider, dette var vondt å lese.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:32   #315
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Teams har endelig fått muligheten til breakout rooms, som gjør jobben min ca ti millioner ganger enklere, også er det én elev som bruker en versjon av Teams som ikke støtter breakout rooms.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:36   #316
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jepp, støtte på den utfordringen jeg også. Jeg fikk en gruppe til å ringe opp den eleven bia chat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:40   #317
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #7

16 grader på både klasserom og kontor... Det er kaldt!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:45   #318
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jepp, støtte på den utfordringen jeg også. Jeg fikk en gruppe til å ringe opp den eleven bia chat.

Smart, det tenkte jeg ikke på. Men da må jeg på en eller annen magisk måte klare å fortelle dem hvordan de gjør det.

Jeg virkelig, virkelig, virkelig hater Teams-undervisning med en gruppe hvor noen har så ufattelig dårlig digital kompetanse. Og ikke minst utstyr.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:50   #319
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Teams har endelig fått muligheten til breakout rooms, som gjør jobben min ca ti millioner ganger enklere, også er det én elev som bruker en versjon av Teams som ikke støtter breakout rooms.

Skjønner gruffet for akkurat dette, men ellers er det jo supert at det er blitt mulig! Det var noe jeg håpet på etter at jeg deltok på en workshop i Zoom og oppdaget muligheten.

Så får jeg bare gruffe over at fylket her enda ikke har klart å rulle ut Teams til elevene, selv om vi lærere fikk i sommer. Det betyr altså at jeg har alt av møter med kolleger på Teams, men fortsatt må kjøre undervisningen i Skype.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 16:39   #320
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skjønner gruffet for akkurat dette, men ellers er det jo supert at det er blitt mulig!

Ja, det er helt fantastisk. Det er rett og slett det beste som kunne skjedd! Men, mine elever har så utrolig dårlig/variert digital kompetanse, og tilsvarende utstyr, at det er helt ufattelig. Og det gjør det betraktelig mer utfordrende om noe ikke funker, enn om jeg bare kunne sendt dem til IKT for å få det fikset.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no