Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-21, 18:10   #321
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Apropos kritikk av redningsaksjonen; https://resett.no/2021/01/01/hesteha...ne-i-gjerdrum/ (leses på eget ansvar)

Min onkel - utdannet på livets hare skole - er aktiv i kommentarfeltet og enig med Resett. Jeg gremmes og blir helt kvalm.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 18:15   #322
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Mannen til sjefen min sto på kanten av raset i 24 timer og gikk inn hver gang det var funn (intensivlege). Det døgnet det var flest funn. Han var relativt preget da han kom hjem.

Jeg så den Resett-saken før i dag og gremmes.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 18:19   #323
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hjelpes. Ikke klarte jeg lese hele artikkelen, og hvertfall ikke alle kommentarene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 18:40   #324
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Apropos kritikk av redningsaksjonen; https://resett.no/2021/01/01/hesteha...ne-i-gjerdrum/ (leses på eget ansvar)

Min onkel - utdannet på livets hare skole - er aktiv i kommentarfeltet og enig med Resett. Jeg gremmes og blir helt kvalm.

Kjenner jeg det sikkert var bra for min mentale at man måtte logge inn for å lese. Jeg orker ikke galematias konspirasjonsidioter. Eller andre som mener ting som er feil. I dag ble jeg belært om kvikkleireskred av en kollega som alltid vet det meste best. Jeg svarte at dette tror jeg faktisk jeg kan mer om enn deg. Og sendte en haug med relevante faglige linker. Og ignorerte hans svar der han forsøkte å vri det til at han kunne ha rett likevel.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 19:09   #325
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Kort oppsummering for ikke-abonnenter?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-01-21, 19:25   #326
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kort oppsummering for ikke-abonnenter?

Hm, hvorfor fikk jeg lest da, jeg er da absolutt IKKE (!!) abonnent. Var her om dagen jeg leste det. Det var om «hestehaleheltene» på Gjerdrum, som pga streng HMS ikke får risikere eget liv for å redde skredofrene. At de såkalte «heltene» stort sett står og henger. At redningstjenesten er blitt «feminisert», at det er slutt på de maskuline heltedådene. Noe slikt.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 19:27   #327
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg fikk også lest og er absolutt ikke abonnent. Men nå får jeg ikke tilgang.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 04-01-21, 19:29   #328
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Stønn. Like greit jeg slipper å lese.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-01-21, 21:50   #329
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Nå forstår jeg hvor min kollega har hentet informasjonen sin fra i dag. Han har vært tidligere aktiv i Røde Kors og mente at redningsmannskap burde blitt satt inn umiddelbart. Det gjorde de alltid ved snøskred. Han hadde vist erfaring med kvikkleire også. Spurte ikke hvor han hadde tilegnet seg den kunnskapen, tviler på at det var gjennom Røde Kors i alle fall.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 22:22   #330
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ja, såklart man burde la folk traske inn i metervis med rennende jordsørpe og skrap i bevegelse. *ironi*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 23:01   #331
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det har vel ikke vært søkt etter folk i kvikkleireskred i senere tid, bortsett fra de tre litauiske arbeiderne i Sørum, som de ga opp å lete etter nesten med en gang? Det er vel over 20 år siden noen har omkommet i leirskred før dette. Men han har kanskje så lang erfaring?

Ellers, stor forskjell på å gå i rasmasser av snø og rasmasser av kvikkleire.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-01-21 kl 23:10.
My er aktiv nå  
Gammel 04-01-21, 23:03   #332
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det har vel ikke vært søkt etter folk i kvikkleireskred i senere tid, bortsett fra de tre litauiske arbeiderne i Sørum, som de ga opp å lete etter nesten med en gang?

...og der var dybden 60 meter, leste jeg nylig. 60!! Eksperter på Internett kan ta seg en bolle.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 23:18   #333
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det har vel ikke vært søkt etter folk i kvikkleireskred i senere tid, bortsett fra de tre litauiske arbeiderne i Sørum, som de ga opp å lete etter nesten med en gang? Det er vel over 20 år siden noen har omkommet i leirskred før dette. Men han har kanskje så lang erfaring?

Ellers, stor forskjell på å gå i rasmasser av snø og rasmasser av kvikkleire.


Han er gammel nok til å kunne vært med for 20 år siden, men ganske sikker på at han i så fall hadde spesifisert akkurat dette. Han kan alt og vet alt....(Tror han selv)

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 12:58   #334
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

EKOM beskattes nå med prosentdelen på skattekortet, svosj var de pengene borte. Og utgangspunketet er ca 50% av kostnaden. Jeg kunne drukket the og tvinnet tommeltotter arbeidsdagen lang om jeg hadde valgt 20GB bredbånd som dekkes. Og aldri varsel om endringer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:47   #335
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det føles som om ene tåa er ute av ledd. Ikke vondt, men skikkelig snodig følelse. Ikke får jeg "rista" den på plass heller.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 06-01-21, 16:50   #336
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

At det er kaldt er vi vant med (-25). At vi har et svakt punkt i isoleringa er også kjent. Den gjør at varmtvannet til annen etasje (der DUSJEN bor) fryser av og til. Dette er også kjent og noen timer med varmluft rundt røropplegget pleier å fikse den biffen. Men nå har varmen stått på i snart 15 timer....... og fortsatt ikke noe varmtvann i sikte.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 17:22   #337
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ai, Floksa, det er kaldt! Jeg har bursdag på fredag og da jeg ble født var det 30 minus og frossent vann hjemme i flere dager. Deg er jo en god historie nå, men..

Jeg gruffer over hvor vanskelig det er å involvere alle som burde vært involvert i et prosjekt. Sukk.


Sist redigert av Timar : 06-01-21 kl 23:10.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 22:59   #338
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Vannbåren varme anlegget vårt og ventilasjonsanlegget og tørketrommelen røk i løpet av samme helg. Og det er 15 minus ute. Godt nyttår liksom.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 07-01-21, 10:43   #339
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Vannbåren varme anlegget vårt og ventilasjonsanlegget og tørketrommelen røk i løpet av samme helg. Og det er 15 minus ute. Godt nyttår liksom.

Oi! Det var ikke småtteri.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-01-21, 10:47   #340
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Vannbåren varme anlegget vårt og ventilasjonsanlegget og tørketrommelen røk i løpet av samme helg. Og det er 15 minus ute. Godt nyttår liksom.

Oi, det var ikke småtteri.

Jeg har ikke lyst til å gjøre noen verdens ting idag, hvertfall ikke jobbe.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no