Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-17, 22:39   #21
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Kom over denne oppskriften på piroger, det tenkte jeg at jeg og tenåringen vår kan lage en dag.
https://coop.no/extra/mat--trender/p...medium=content

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 22:46   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Kom over denne oppskriften på piroger, det tenkte jeg at jeg og tenåringen vår kan lage en dag.
https://coop.no/extra/mat--trender/p...medium=content

Det så godt ut

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 12:55   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Her er det mannen som sliter.
Han liker ikke tomatbasert mat. Ikke mat med kokosmelk heller.
Men jeg lager det fordet altså. Gutta spiser det. Men han må få noe som han liker litt bedre, innimellom. Litt ond-

Han spiser lasagne med hakket tomat fordi det er så mye annet oppi, som tomatpure, løk,hvitløk,stangselleri og gulrot + etpar tskjer med sukker.
Sist ble det så mye om og men så da brukte jeg en pose spagettisaus isteden for den boksen med hakket tomat og det ble veldig godt, det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 14:35   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Jeg lagde denne en dag, med biffkjøtt og crispisalat og wokgrønnsaker med grønnkål (pose i butikk), nudler og sesamfrø. Barna likte også.

http://www.santamariaworld.com/no/pr...n-bbq-bulgogi/

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 15:09   #25
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Noe som er veldig populært her nå er kyllingsuppe. Klar kyllingbuljong, potet, gulrot, brokkoli, purre og kyllingfileet får koke sammen. I dag skal jeg prøve med blomkål oppi. I Spania hadde vi paprika og sukkererter oppi også.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 15:15   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Pølselapskaus er forresten populært hos arvingen. Fin måte å få i henne (rot-) grønnsaker på. Jeg er ikke så begeistret for det, men lager det da innimellom for det. Bør vel passe fint for mannen din også Gina K.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 15:45   #27
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Liker dere risotto? Det er noe alle hos oss elsker, inkludert kresenper på 6. Kan varieres i det uendelige og toppes med ulike grønnsaker (gjerne ovnsbakt, eller for enkel versjon la erter koke med de siste minuttene), sopp, bacon, røkelaks o.s.v. Og toppinger kan jo gjerne serveres på siden for seg selv, så kan man plukke og mikse etter smak.

Snikete grønnsakstips: Koke lyse grønnsaker som jordskokk eller blomkål, kjøre til mos og spe sammen med kraften.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 16:16   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Risotto er det kun jeg som liker dessverre Ellers et godt tips

Meksikansk gryte med ris (hjemmelagd, ikke Toro) er det nærmeste jeg kommer risotto.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 17:33   #29
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.


Meksikansk gryte med ris (hjemmelagd, ikke Toro) er det nærmeste jeg kommer risotto.

Har du oppskrift? Tenåringen er veldig glad i gryteretter.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 23:09   #30
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Har du oppskrift? Tenåringen er veldig glad i gryteretter.

Jepp, jeg har brukt denne:
https://frutimian.no/2015/02/17/mexi...gryte-med-ris/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 08:38   #31
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Pastapanne fra Kolonial.no er skikkelig poppis her. Jeg dropper spinat og koker brokkoli sammen med pastaen og steker det litt i i pannaen og bruker spekeskinke/pepperonipølse om jeg ikke har bacon. Skikkelig godt.

Denne hadde vi i går. Freestylet litt og brukte også brokkoli, samt en litt sliten paprika jeg hadde i kjøleskapet. Hadde 2 store tomater i og en pakke herm. tomater. Det ble KJEMPEGODT synes 4 av 5. Kresenpilten spiste litt, og da er jeg godt fornøyd. Skal absolutt gjentas.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 20:05   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips til kresen tenåring og matlei mamma

Denne lagde jeg i dag. Hadde ris til. Var ganske god og faller sikkert i smak hos de som liker Bali kyllinggryte fra Toro
https://spiselandslaget.com/2016/03/...g-sweet-chili/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no