Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 13:49   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Jeg bruker hvitløksbaguetter eller vanlige baguetter til suppe, lasagne og noen gryteretter. Til lasagne har jeg også salat. Og når jeg tenker meg om har jeg baguetter til quiche også, der har jeg også salat ved siden av.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:00   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Jeg får presisere at jeg sjelden spiser brød, og opplever at jeg blir veldig tungt mett de gangene jeg gjør det. Jeg spiser heller ikke så store porsjoner, og brød til maten tar "stor plass".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:02   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Ja, jeg føler også at brød tar for mye plass - jeg vil heller spise middagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:04   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, jeg føler også at brød tar for mye plass - jeg vil heller spise middagen.

Ja, nettopp. Jeg er troende til å bli mett av en bit baguette.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:05   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Guri, så småspiste dere er!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:06   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Guri, så småspiste dere er!

Dessverre har forbrenningen min fått med seg at jeg knapt leer en finger i løpet av dagen, og har justert seg deretter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:07   #47
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Jeg vil helst slippe brød til noe måltid, egentlig. Sånn er de fleste hjemme hos oss. Det er alltid mannen som husker på det til supper, jeg tar heller en suppeskål ekstra. Eller, nystekt baguett med godt smør til kremet fiskesuppe, løfter faktisk måltidet for meg. Og naan til indisk. Hvitløksbaguetter til lasagne har vi også, når vi husker på det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:52   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Sjelden til annet enn suppe. Brukte det vel til lasagne før i tiden, men nå føles det ikke naturlig. Jeg spiser lite brød selv, selv om jeg liker det veldig godt. Ungene kunne fint spist bare brød, og det gjør de noen ganger også, forsåvidt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:58   #49
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Svært sjelden, og aldri til pastaretter. Brød og pasta synes jeg ikke passer sammen, blir for mye mel. (Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke spiser godt brød om jeg får det servert til pasta, jeg elsker brød og kan spise store mengder om jeg lar meg selv gjøre det. )

De gangene jeg serverer brød ved siden av middagen så er det som erstatning for pasta/ris/potet/etc.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:05   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Vi serverer flatbrød eller baguetter til suppe, men har sjelden suppe.
Vi har ikke brød ved siden av andre karbohydrater, som ris eller pasta. Det er rett og slett fordi særlig barna da spiser kun karbohydratene, og fordi det totalt sett blir enormt mye kalorier for oss andre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:10   #51
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Jeg serverer gjerne brød til lasagne, men sjelden til andre pastaretter. Det må i så fall være om vi plutselig blir flere til middag og det blir litt knapt med mat. Til lasagne lager jeg focaccia eller jeg kjøper hvitløsabaguetter. Ferske rundstykker går også.
Vi har alltid brød til suppe, ferskt brød, rundstykker eller flatbrød, alt etter hvilken suppe det er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:11   #52
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Sjelden her også. Brød bruker vi til indisk (Naan), supper og av og til gryter. Gutta her er også brødglade og ville nok spist mest det om vi hadde det oftere. Jeg er også vokst opp med fiskekaker i brun saus med makaroni. Makaroni og ekstremt godt kokt gulrot var de mest vanlige grønnsakene i heimen tror jeg. I tillegg til potet. Vi spiste til og med potet til pasta.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:44   #53
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Vi har bröd til suppe og salat og naan til indisk mat. Ellers har vi ikke bröd til maten.

Paa restaurant faar man vel ikke bröd TIL pastarettene men servert för maten man har bestilt kommer. Saann er det i alle fall der jeg spiser og i Italia. Ingen bröd til pastarettene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 19:25   #54
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Jeg elsker brød til mat. Loff til lasagne, hvitløksbrød til supper, focaccia til gryteretter og grillmat.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 08:37   #55
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Vi spiser gjerne noe god brødmat til en god del av middagene, og varierer type og grovhetsgrad alt etter hva jeg har lyst å lage og hva jeg har satt deig til.
Jeg lager konsekvent brød til mat som skal serveres med ris, for ris er det absolutt trasigste jeg vet og ser helst at jeg slipper å spise, da tar jeg mye heller brød.
Har også brød til supper, pastaretter, gryteretter og salat, og tar meg gjerne et wasa husmann til helt vanlig husmannskost.
Jeg prøvde forøvrig det der brettebrødet i forrige uke (serverte det til en spicy kyllingsuppe) og det var supergodt, og morsomt å lage.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:16   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Det med brød til pasta er ikke en lavkarbogreie for meg, men en italiensk cuisine-greie. Det er helt feil å kombinere to karbokilder på den måten. At man får brødpinner på enkelte italienske restauranter er nok en markedstilpasning. Det er ikke meningen at man skal spise dem til pastaen, altså. Jeg ble litt oppdratt på noen sånne ting på den faste restauranten vi spiste på da jeg jobbet i Italia - jeg gjorde en del blundere der i begynnelsen. Cappucino etter middagen og sånt.

Her bruker vi brød av og til til suppe (ikke alltid), og jeg prøver å passe på at ungene ikke går på trening med bare kjøtt og grønnsaker i magen - da skal de ha bensinmat (brød, pasta, poteter, banan) i tillegg. Men alle er veldig glade i brød, så det ville fort fortrengt den andre maten i dagens ofte eneste brødfrie måltid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:19   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Men jeg sliter med å forstå hvordan du kan få et balansert måltid med både brød og pasta for eksempel. (halve fatet grønnsaker, kvart fat kjøtt/fisk, kvart fat grove karbohydrater). Da må man jo spise uhorvelig mye av resten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:24   #58
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Vi spiser flatbrød til suppe, evt. rundstykker noen ganger hvis jeg skal slå skikkelig på stortromma.

Når det gjelder lasagne, spiser vi hvitløksbrød til. Rett og slett fordi ungene elsker hvitløksbrød, så av og til "må" vi bare ha det. Da starter menyen med brødet, og så er det om å gjøre å finne noe å ha ved siden av som hovedrett. Det blir som regel lasagne. I praksis må vi vel si at vi spiser lasagne til hvitløksbrødet, egentlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:30   #59
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Det skjer vel helst til supper. Noen ganger blir det enkel middag med fiskekaker, grovt brød og salat. Ja og så bruker naan til indisk mat ja. Ofte lager jeg dhal, da har vi ikke ris til. Så da blir det ikke så galt når det gjelder karbohydrater.

No knead brød stekt i jernpanne er forresten fantastisk som tilbehør til suppe.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:32   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

No knead brød stekt i jernpanne er forresten fantastisk som tilbehør til suppe.

Det er jo den beste grunnen til å spise suppe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no