Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyhastighetstog og dobbeltspor

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 12:06   #1
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Høyhastighetstog og dobbeltspor

Vil det noengang skje, og hva må til? Ikke noe tabloid om at SV vil og FRP ikke vil, takk...Snurr debatt!

http://www.dagbladet.no/2010/03/11/k...tikk/10807761/

__________________
...på bedringens vei?

Sist redigert av Brutus_ : 11-03-10 kl 14:07.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 13:51   #2
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Høyhastighetstog og dobbeltspor

jeg jobber i jbv og for å være helt ærlig er grunnen nok anntall mennesker vs penger. I de landene med lik infrastruktur som norge bor det mye fler mennesker en norge og mange fler av de tar tog en i norge. Det er mye større hensikt og bygge ut netverket rundt de store byene slik at pendeltrafikken kan flyte uten forstyrringer og eventuellt øke. La oss ta bergensbanen som ett eksempel det er få tog som kjører der per dag. En fullpris billett koster over 1000 kroner. Og mange tar bergesbanen kun for turen sin skyld som turist enten i eget land eller turister fra utlandet bergensbanen er kjent for det. Og store deler av den er basert på nettop dette med turister. Så blir det høyhastighets bane da forsvinner turistene , prisene vil mest sannsynlig øke for å finansiere de store utgiftene med å bygge en slik bane og de reisende vil utebli. HVorfor? Norwegian billett til 199 nok til bergen og kansje 299 tilbake. hadde ikke på langt nær dekket en fullprisbillett på en vei tur til bergen. Og ja det finnes minipris men det er få billetter og med gitte regler. Så det er en av grunnene etter min mening. Dette er som sagt kun min egen mening og alle har jo sin oppfattelse av saken men siden jeg jobber i jerbanebedriften ser jeg kansje problemene så mye mer nyansert en journalistene .

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no