Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-13, 17:00   #21
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Gutten vaar spiller elektrisk gitar, og det har vi kjöpt. Med forsterker og hele greien. Under tusenlappen for en helt grei gitar, saa det var ikke en stor investering. I tillegg har han en klassisk gitar og et keyboard.


Sist redigert av liefje : 29-08-13 kl 19:23.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 17:28   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Eldste spiller gitar, og han eier en klassisk og en el-gitar.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 17:29   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi leier el-bass på kulturskolen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 17:40   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi eier piano.

Mine foreldre var kjempegreie og kjøpte en god tverrfløyte til meg da jeg begynte å vise lovende takter og jeg slet med et elendig gammelt instrument i korpset. Det var alfa og omega for spillegleden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 19:18   #25
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi låner klarinett fra korpset og cello og fiolin fra musikkskolen. Planen er å kjøpe instrument dersom hun holder ut i noen år - og da et som er bedre enn de hun låner i dag. Men det koster fort endel, så vi vil at hun skal holde på interessen ei stund før vi kjøper.

Mannen min har kjøpt fiolin til seg selv for å følge ungene på minifiolin (dvs. fiolinopplæring der barn og forelder har spilletimer sammen). Den kan evt. jenta få overta når hun skal ha instument i helstørrelse.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 19:36   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi låner blåseinstrumenter fra korpset. Det koster ingenting, og reparasjoner gjøres når det trengs. Hvis noen av dem virkelig har lyst til å satse mer på spilling skal vi kjøpe instrument. Gitarer har vi i søkk og kav, så der er det fritt frem.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 19:51   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi har gjort litt av hvert. Til enern kjøpte vi kornett, men ikke til toern - hun låner gjennom korpset. Da toern spilte fiolin leide vil gjennom kulturskolen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 20:14   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi har piano som eldste spiller på og så har vi et par gitarer. Og så har vi fløyter, men de er mine, så toern lånte fra korpset.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 20:53   #29
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Vi kjøpte egen saxofon (ca 30.000 kr) til eldstemann da han begynte å øve seriøst til musikklinjas opptaksprøve. Inntil da lånte han av korpset - først en gammel sak men så en helt grei sax som han fortsatt bruker på korpsturer og når han skal marsjere 17. mai. Siden han har piano som bi-instrument har jeg igår også kjøpt el-piano til ham (ca 7000 kr) så han kan øve derhjemme.

Minstemann spiller fløyte og låner en splinterny av korpset. Han har fått beskjed om at han må øve flittig i et par år før han får sin egen.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 08:31   #30
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Jeg og mannen har tilsammen to klarinetter, en altsax, en kornett og en trompet. Eldstemann kjøpte egen klarinett for konfirmasjonspengene, han spiller i musikkskolen. Mellomste leier trompet fra korpset. Jeg kjøpte meg egne instrumenter da jeg sluttet å spille fast i korps, for å ha muligheten til å kunne begynne på igjen uten å tenke på om korpset har egne instrumenter eller ikke. Vi har instrumentforsikringer på dem vi eier selv, ja. Vi har i tillegg piano, mannen er habil, om enn selvlært, hyggepianist.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 11:41   #31
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

13-åringen vår spiller bass og har eget instrument, det har han hatt så lenge han har spilt. Kulturskolen hadde ikke til utleie.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 11:54   #32
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Begge jentene mine spiller piano, og det eier vi selv.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 12:28   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Ingen av ungene spiller, men jeg gjør. Jeg låner fløyte av korpset siden den er splitter ny og det andre instrumentet jeg spiller låner jeg av kulturskolen. Dette er gammelt, men av super kvalitet og ganske så dyrt, så jeg kjøper neppe med det første.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 14:16   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Mine foreldre kjøpte fløyte til meg da jeg var blitt så flink at den jeg lånte av skolekorpset var for dårlig for det nivået jeg var på. Den ble etter hvert byttet ut med en enda bedre, for jeg var blitt enda bedre. Nå ligger sistnevnte og støver ned på soverommet, og fortjener mye bedre enn sånn den har det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 22:24   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Takker for mange innspill! Da har vi snakket litt sammen her, og funnet ut at det er like greit å fortsette med leie. De har fått inn noen gode celli, vet jeg, på Kulturskolen nå, så tror at det er det beste. Dette med konfirmasjonsgave er virkelig et godt tips, så regner med at hun heller da får det da

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 22:56   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?

Låner av korpset, klarinett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no