Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hybridsykkel - hvilken?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 07:49   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.


Det var på verksted der de selger RM her i byen han var, så kanskje vi skal prøve oss et annet sted?

Jeg hadde en Scott Race Comp 1993 modell for inntil et par år siden. Setepinnen var dønn fast, men både Oslo Sportslager og Sport 1 i Røyken klarte å få den løs. Den siste sa at det var hardt arbeid, det tok tid og det ble arr på setepinnen etter verktøy. Det er nok en møkkajobb for erfarne. Setepinnene bør smøres årlig med ett fett de kaller gris.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 08:23   #22
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Men, Bomull! Er rammen passe til deg? Jeg innbiller meg at du ikke er veldig lang, og det er døden å sykle på en for stor sykkel.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 08:36   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Men, Bomull! Er rammen passe til deg? Jeg innbiller meg at du ikke er veldig lang, og det er døden å sykle på en for stor sykkel.

Sykkelen virker veldig ok til meg den altså, hadde det ikke vært for at setet er montert fast typ 3-4 cm for høyt oppe. Jeg er 1.72.

Men det må jeg jo absolutt finne helt ut av. Ellers bør vi fikse den okke som, den er jo egentlig mannen sin, men setet er uansett så slitt og vondt (!) at det må nytt til slik at han evt. kan bruke den.

Jeg vurderer nå sterkt Merida Speeder T3, etter å ha søkt og lest litt, samt som nevnt fått en anbefaling. Den skal i allefall studeres noe nærmere, sammen med sykler tidligere nevnt i denne tråden.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 08:39   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er veldig glad i Hard Rocx sine sykler. De er dyre, men fås ofte til halv pris i september hvis man sjekker litt rundt hos forhandlere.
www.hardrocx.no

Ja, de og Rock Machine er jo kjent for å være knallgode sykler.

Det er én butikk her nede som selger begge deler; et velkjent sykkelsenter som er spesialisert på racere mm. De selger kun sykler, så de kan sakene sine. Men de er ganske dyre, dog har de en del kampanjer, så verdt å sjekke ut ja.

Det var forøvrig de som ikke fikk løs setet på sykkelen vår. Jaja.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 08:50   #25
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Sykkelen virker veldig ok til meg den altså, hadde det ikke vært for at setet er montert fast typ 3-4 cm for høyt oppe. Jeg er 1.72.

Men det må jeg jo absolutt finne helt ut av. Ellers bør vi fikse den okke som, den er jo egentlig mannen sin, men setet er uansett så slitt og vondt (!) at det må nytt til slik at han evt. kan bruke den.

Jeg vurderer nå sterkt Merida Speeder T3, etter å ha søkt og lest litt, samt som nevnt fått en anbefaling. Den skal i allefall studeres noe nærmere, sammen med sykler tidligere nevnt i denne tråden.

Da er du jo ikke det minste liten. Sorry.

Pass på at du ikke må strekke deg for å rekke fram til styret, da blir du stiv i nakken. Om du skjønner hva jeg mener.
Jeg håper dere får fikset setet, for sykkelen er jo superfin.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 08:54   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Har aldri hatt demper og savner det ikke. Kunne heller tenkt meg MB ramme for litt mer bounce følelse over trikkeskinner og fortauskanter.

Motsigelse?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:02   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Motsigelse?

Nei, jeg mener at en god ramme er viktigere enn dempere. Hvis en ikke kjøper de beste demperene, vedlikeholder selv, og ikke må vente i evigheter på service hos sportsbutikker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:02   #28
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Jeg regner med at det er setepinnen som sitter fast og at den er en aluminiums pinne i alu-ramme eller stål-ramme.


Prøve å sprute på med rustløser og håpe at noe av det siger ned i løpet av et døgn.

Så bende å vri på setet og håpe at det slipper. Går ikke dette kan du bruke ei rørtang på setepinnen slik at du får større moment og prøve å vrenge å vri og dunke, alternativt sette sykkelen opp ned med setepinnen i ei skrustikke og bruke sykkelen som momentarm.

Er du heldig løsner setepinnen, er du uheldig så ryker den eller så vrir du i stykker seterøret på rammen.

Et ikke ukjent fenomen på setepinner som har sittet urørt i mange år og problemet blir gjerne forsterket hvis den har blitt brukt om vinteren. Derfor skal setepinnen ha et tynt lag med fett og gjerne tas opp en gang i året. Fenomenet er mer kjent på pedaler som er montert uten fett, noe som er standard på sykler fra kjedebutikkene.

Når det er sagt, jeg kjøpte en Nakamura med hydrauliske skivebremser for 2 år siden. Jeg er veldig fornøyd med den sykkelen til sitt bruk, som er jobbsykling og sykling i nærmiljøet.

Meridaen du linker til ser fin ut, men den skal passe deg og din geometri også.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 13:59   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg regner med at det er setepinnen som sitter fast og at den er en aluminiums pinne i alu-ramme eller stål-ramme.


Prøve å sprute på med rustløser og håpe at noe av det siger ned i løpet av et døgn.

Så bende å vri på setet og håpe at det slipper. Går ikke dette kan du bruke ei rørtang på setepinnen slik at du får større moment og prøve å vrenge å vri og dunke, alternativt sette sykkelen opp ned med setepinnen i ei skrustikke og bruke sykkelen som momentarm.

Er du heldig løsner setepinnen, er du uheldig så ryker den eller så vrir du i stykker seterøret på rammen.

Et ikke ukjent fenomen på setepinner som har sittet urørt i mange år og problemet blir gjerne forsterket hvis den har blitt brukt om vinteren. Derfor skal setepinnen ha et tynt lag med fett og gjerne tas opp en gang i året. Fenomenet er mer kjent på pedaler som er montert uten fett, noe som er standard på sykler fra kjedebutikkene.

Når det er sagt, jeg kjøpte en Nakamura med hydrauliske skivebremser for 2 år siden. Jeg er veldig fornøyd med den sykkelen til sitt bruk, som er jobbsykling og sykling i nærmiljøet.


Meridaen du linker til ser fin ut, men den skal passe deg og din geometri også.

Det er samme sete på vår sykkel som den som er avbildet her.

Jeg skal prøve med rustløser, mon om ikke vi har en slik spray stående i skapet. Prøve det i alle fall, det kan jo ikke skade. Takk for tips!

Jeg må jo prøve sykkelen(e) ja, det er sikkert og visst, men greit å ha plukket ut et par aktuelle før jeg løper og kjøper, så kan jeg si noe om hva jeg har sett på, forklare bruken og få anbefalinger ut fra det, forhåpentligvis.

Diamant Photon5 ser jo og bra ut, flere av Photon-modellene forøvrig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:08   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Jeg trenger ikke lure lenger ... Mannen overrasket meg med ny sykkel i dag! Han hadde vært på butikken og fått råd om hint og her ifht. ønsket bruk og nå står det altså en Diamant Photon 10 i stua her!



Den er helt knall. Hadde en prøvetur rundt i området just og den passer meg ypperlig ser det ut til. Den kunne muligens være litt stor i rammen, men det ser ikke ut til å være noe problem. Fy flate!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:14   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Gratulerer med fin sykkel! Og med fin mann, ikke minst

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:22   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Gratulerer! Vil tro det er en real oppgradering. Jeg har tilsvarende Nakamura fra Intersport.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:57   #33
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Gratulerer! Vil tro det er en real oppgradering. Jeg har tilsvarende Nakamura fra Intersport.

Samme her. Det er en lett og litt agressiv ramme, veldig god å sykle på.

Fikk dere ordnet den gamle?

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 20:21   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Ja, fy søren! Fin sykkel, fiiin mann! Han KAN gaver!

Nå starter jakten på litt skikkelig utstyr; den har allerede fått skjermer, støtte, lykter foran og bak, flaskeholder mm. Men jeg tipper jeg skifter pedaler og går i anskaffelse av ordentlige sykkelsko mm. Så håper jeg å kanskje finne en grei, rimelig bruktsykkel jeg kan kjøpe piggdekk til og evt sykle på i vinter.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 20:23   #35
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Rock Machine-sykkelen har vi ikke kommet noen vei med. Jeg prøvde meg på et annet verksted, men de ville ikke røre den. Fikk evt anbefalt å gå til sveiset, kappe pinnen det vi ønsker og sveise igjen. Men vi får se. Mannen _kan_ sykle på den som den er nå, så kan hende vi lar det være og bare skifter selve setet, samt at det må skiftes bremseklosser etc.

Jeg har ikke skivebremser på min forøvrig, hvor ofte bør jeg sjekke klossene?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 20:50   #36
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Et tegn er at du ikke ksn justere noe mer på bremsevaieren. Du skifter klosser når sporene begynner å bli borte. Kikker du nøye så har de sikkert en slitebane.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:35   #37
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.


Jeg har ikke skivebremser på min forøvrig, hvor ofte bør jeg sjekke klossene?

Jeg tok den på service i vår, etter en sesong og ca 100 mil. Justerte gir, skiftet klosser og kjede. Jeg hadde svært gode klikkpedealer på gammelsykkelen, som en snill reperatør tok av for meg, satt dønn fast de også gitt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 22:12   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Takk, da følger jeg bare litt med etterhvert. Tips til klikkpedaler?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:00   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Takk, da følger jeg bare litt med etterhvert. Tips til klikkpedaler?

Ikke annet enn at jeg har dårlig erfaring med kombipedaler. Hadde, og har gått tilbake til proff varianten.

Det skal sies om mine bremser at jeg bruker de hardt, sykler i tett trafikk og er en pyse.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:06   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel - hvilken?

Jeg tør ikke bruke klikkpedaler

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no