Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan sitter en "riktig" BH?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 00:16   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvordan sitter en "riktig" BH?

Jeg har for første gang vært på undertøysbutikk og fått hjelp til å finne riktig str. Kjøpte med meg to stk som jeg ble anbefalt. Men jeg kjenner jegmikke erhelt fornøyd på tross av at de har bedre passform enn de jeg har kjøpt tidligere.

Hvor stramt skal den sitte rundt? Så stramt at man får skikkelige røde merker etter den?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:20   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Ja, så stramt. Når du løfter opp armene skal idet ikke bli et glippe mellom BH og kropp midt mellom under puppene. Var det forståelig?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:24   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Tror jeg forstår. Okay, så det skal være ubehagelig altså. sliter med å venne meg til de altså, men jeg har jo brukt feil lenge så det kan også være årsaken til at jeg synes der kjennes ubehagelig ut for det er virkelig stramt. Synes ikke puppene fyller ut cup'en helt heller, men det skal vel godt gjøres at de sitter perfekt, i alle fall med små pupper.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:31   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Jeg tror du må regne med å venne deg til dem. Gi dem etpar dager. Det kan også hende at de viser seg å ikke være helt perfekte selv om de er bedre enn de du har brukt tidligere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:36   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Jeg ser virkelig ingen mening i å ha så stramme bh-er at det blir ubehagelig. Med små pupper skulle det ikke være nødvendig heller, ettersom det ikke er rare tyngden som skal holdes oppe. Kjøp en bh-forlenger og lev bekvemt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 08:07   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

En veltipasset BH skal sitte så stramt når den er ny, men det vanlige er at den slutter å være ubehagelig etter noen dager. Hvis den fotsatt er vond etter en uke, vil jeg anta at du har fått en modell som ikke passer helt.

Mine er vanligvis fine etter tre-fire dager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 08:18   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Når du tar på deg BH-en, så bør du bøye deg fremover og "løfte puppene på plass i cup-en", hvis det var forståelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 08:37   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg ser virkelig ingen mening i å ha så stramme bh-er at det blir ubehagelig. Med små pupper skulle det ikke være nødvendig heller, ettersom det ikke er rare tyngden som skal holdes oppe. Kjøp en bh-forlenger og lev bekvemt!

Helt enig. Røde merker og tyt på ryggen skjønner jeg rett og slett ikke at noen vil ha.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 08:47   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Jeg syns ikke bhen skal sitte så stramt at det er ubehagelig. Det har ingen av mine gjort etter besøk i undertøysbutikk heller.

Det du kan gjøre er å gå opp i omkrets og ned i cup, så får du større slingringsmonn rundt, men samme cupstørrelse. Da kan du variere hvilket hakk du har den på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 09:02   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Var noen videoer inne på db.no som omhandlet dette.

http://www.dbtv.no/?vid=2220343172001&f=1

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 16-07-13 kl 10:12.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:44   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Jeg har byttet på, men brukt begge lengre enn noen dager og synes fortsatt de er noe ubehagelige. Ikke så ille som i begynnelsen. BH-forlenger, altså? Er det noe jeg finner de fleste plasser de selger undertøy?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:45   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg har byttet på, men brukt begge lengre enn noen dager og synes fortsatt de er noe ubehagelige. Ikke så ille som i begynnelsen. BH-forlenger, altså? Er det noe jeg finner de fleste plasser de selger undertøy?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:50   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

De har forlengere i alle kjedebutikkene, jeg har fra Linex. De finnes i ulike størrelser, ulik avstand mellom hektene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 11:00   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Flotters. Da skal jeg kjøpe en slik og se om jeg liker det bedre.

Nå har jeg også sett videoen og skal røve mine og se om de sitter akkurat slik, for detvtror jeg egt de gjør.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 20:02   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg ser virkelig ingen mening i å ha så stramme bh-er at det blir ubehagelig. Med små pupper skulle det ikke være nødvendig heller, ettersom det ikke er rare tyngden som skal holdes oppe. Kjøp en bh-forlenger og lev bekvemt!

Nei, men det er kjipt når BH-en glir opp på puppene når man beveger seg, fordi den er for slakk også.

Jeg pleier å finne nye BH-er veldig ubehagelig, men stort sett så går de seg til. Og i starten tøyer jeg i bakstykkene en stund før jeg tar de på meg, for å tøye dem litt, det pleier å hjelpe litt på.

Ellers er jeg enig i at det skal jo ikke være slik at det tyter ut rundt og blir røde merker heller.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 20:11   #16
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Da gir jeg det en liten stund til og kjenner om det går seg til. Den hvite og sorte har forresten heller ikke samme str. Den hvite er mest komfortabel, med den blir det heller ikke glippe mellom cupen og puppen når jeg sitter, det blir det på den sorte. Den hvite er str 70D og den sorte er 65DD. Prøvde hvit i samme str so den sorte også, men da bad jeg om å få en større, for den fikk jeg ikke puste i. Modellene er litt forskjellige. Håper å få kjøpt meg flere på Englandsturen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 20:15   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke bhen skal sitte så stramt at det er ubehagelig. Det har ingen av mine gjort etter besøk i undertøysbutikk heller.

Det du kan gjøre er å gå opp i omkrets og ned i cup, så får du større slingringsmonn rundt, men samme cupstørrelse. Da kan du variere hvilket hakk du har den på.

Jeg fikk for stram BH på Bravissimo. Jeg bestilte flere med en mindre cup og en større størrelse rundt, de synes jeg passer godt. Det var rett og slett vondt å gå med.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 20:21   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Hjertens enig med bluen. Forlengere er en god ting.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 21:07   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når du tar på deg BH-en, så bør du bøye deg fremover og "løfte puppene på plass i cup-en", hvis det var forståelig.

Synes jeg ser det på meg selv. uppeløs:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 21:08   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?

Det kan være utrolig stor forskjell innen samme merket også på forskjellige modeller. Jeg har akkurat kjøpt ny BH og den som var behagelig og passet fint var en i str. 85F. Så skulle jeg prøve en annen modell med stiv cup, nærmest en push-up, og den var alt for stram og for liten cup i strl. 90G. Så modell har like mye å si som størrelse.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no