Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Sommerdyrepasserens verste mareritt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-13, 07:56   #1
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sommerdyrepasserens verste mareritt

Ja, så skjedde det da... Det jeg fleipet om før jeg fikk feriegjestene mine - to marsvin - på besøk.

Det ene marsvinet virket veldig utilpass i går da jeg kom hjem og bare lå rolig da jeg åpne døra for å sette inn ny mat til dem. Hun lå bare stille og tittet på meg i stedet for å løpe og hjemme seg inne i huset sitt som hun pleide.

Magefølelsen min var ikke god og jeg sendte noen meldinger med eieren i Kroatia for å høre hva hun ville jeg skulle gjøre. "Se an til i morgen" var svaret. Vel, når jeg stod opp i dag, så lå hun der og hadde reist avgårde til marsvinenes evige jaktmarker. Det stakkars andre marsvinet svirrer rundt i buret og "leter" etter vennen sin. Håper hun slår seg til ro snart.

Jeg er bare glad poden har reist avgårde på ferie slik at han ikke opplevde det. Han ble så glad i dem de få dagene de var her.

Beskjeden er sendt av sted til eieren i Kroatia. Uff, dette var ikke mye gøy.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 08:48   #2
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Huff det er ikke gøy.
Det er ikke bare bare og passe for andre i ferien.
Jeg har passet krydderplantene til naboen i 5 uker og selvom det bare er planter håper jeg jo de lever når hun er tilbake....

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 08:56   #3
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Uffa, det er ikke noe kjekt nei.

For lang tid tilbake passet naboen gullfiskene våre, 2 stk. Guppyen døde mens vi var borte, det var verst for de som passet dem. Så ja, det er ikke bare bare å passe for andre.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 09:32   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Uff.

Det kan ta tid for det andre marsvinet å falle til ro så du vet det. Slik var det i alle fall da det ene marsvinet til niesen min forlot denne verdenen. Et halvt år etter fulgte den andre etter den første.

Det er litt ekkelt å passe andres kjæledyr når slike ting skjer ja.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 09:35   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Huff, så leit! Jeg passet rotta til venninnen min for mange år siden, den ble pjusk mens den var hos meg, og døde av kreft rett etterpå. Smådyr lever korte liv, for det meste.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:03   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Uff, slikt er trist.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:05   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Huff da! Det hørtes ikke noe trivelig ut nei. Men det er helt sikkert ikke din feil, selv om det føles kjipt at det skjer under din oppfølging.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:06   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Huff så kjedelig

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:07   #9
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Trist. Vi er i motsatt rolle, har vore på ferie, og i går morgon, berre timar før vi skulle hente lille Smule, hamsteren vår, døde ho. Veldig trist både for passar og oss. No var Smule omtrent 2år, så det var jo ikkje noko "sjokk", men veldig trist. Eldstejenta var veldig klar på at det ikkje var nokon sin feil, og at ho såg i buret at Smule hadde hatt det bra.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:50   #10
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Jeg passer fisken til min eldste datter, og 3 kaniner for den mellomste. Eller det VAR 3. Gikk bort for å mate dem nå, og jammen var det blitt 4! Eier visste ingenting om graviditeten, hun hadde overtatt kaninen fra noen andre.

Jeg har passet fisk flere ganger, og det har skjedd de har gått til de evige jaktmarker før eier kom hjem. Ikke noe kjekt.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 20:14   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Så leit når sånt skjer. Regner med at du har fått ordentlig opplæring i hvordan mat de skal ha? Marsvin må ha ekstra vitaminer i vannet eller på maten, hvis ikke overlever de ikke lenge. Tror det er d-vitaminer de ikke produserer selv. Og marsvin må ha friske grønnsaker hver dag. Grønn paprika og persille er gunstige grønnsaker for dem, men mye annet også. Får håpe det går bra med den du har igjen nå da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 20:49   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Ikke noe kjekt når slikt skjer, nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 09:22   #13
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Marsvin tåler virkelig veldig lite da, har hatt mange typer dyr men dette var det mest krevende i så måte. Trist at det skjedde akkurat da den var hos deg da.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 09:27   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Det hadde nok blitt forkjøla og det vil jeg tro det var når det kom allerde. Jeg merket at hun var veldig rolig i forhold til den andre fra dag en og dagen før hun døde så jeg hun var "snørrete" rundt nesa.

Veldig trist for ungene som er på ferie nå (de vet selvsagt ikke noe ennå), men også trist for den stakkaren som er igjen.

De har fått diverse grønnsaker hos meg, men det var bare den friske som spiste av det. Får se om jeg finner litt persille og grønn paprika i dag, må jo pjuske litt med en enslige nå.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 20:20   #15
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Jeg spøkte med det til naboen at vi ikke tok ansvar om em av kaninene døde mens vi passet dem. Senere samme dag døde ene av vår kanin ikke kjekk start på ferien. Nå håper jeg det ikke skjer mer før naboene er tilbake.

Jeg har alltid sagt til dyrepassere at skjer det noe med dyret er det vårt ansvar. Ikke noe greit å oppleve som dyrepasser.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 20:34   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdyrepasserens verste mareritt

Vårt ene marsvin ble avlivet for snart 3 uker siden pga det som antagenlig var en heftig lungebetennelse. Den var frisk den ene dagen og kjempesyk den neste, så var ikke så mye håp. Det som er med marsvin er at de er byttedyr, så de skjuler sykdom veldig godt. Når de først viser tegn til å være syke, så er de som regel dødsyke.

Vi har et marsvin igjen som ser ut til å ha det fint, så regner med at vi har det en stund til. De hadde blitt fem år i september om de hadde levd begge to.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no