Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har dere båt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 23:12   #21
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Har dere båt?

Ja vi har en liten åpen båt, lurer meg på om den er 17 fot. Brukes til fisking og turer i nærmiljøet. Vi har også hatt med telt og overnattet på en holme, veldig kjekt- men som smbo sa: "Jeg ønsker meg båt med telt" så vi skal kjøpe større båt neste år, en cabincruiser på rundt 30 fot.

Jeg har vokst opp på sjøen og har tilbrakt alle mine sommerferier på båt, og jeg elsker det og savner det nå i voksen alder.
Har vært med foreldrene mine på turer som voksen med barn og jeg stortrives fremdeles, det gjør barna også.
Min søster med familie har nettopp kjøpt en Viksund og vi er sååå misunnelige.

Vi kommer til å bruke båten til helgeturer rundt om i skjærgården og også lengre turer i forbindelse med sommer og påske.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:12   #22
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere båt?

Nydelig båt CD

Fine de andre som er visst i tråden også.
Vi har lagt inn bud på en Askeladden og får svar i morgen.

Er på Vestlandet 007 men vi tåler da litt regn her.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:14   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.151
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har fri tilgang til en stor "fiskebåt", og så har vi to andre motorbåter, en kajakk og en gummibåt (miiin).

Bor ved fjorden. Hytte her. En av båtene og gummibåt syns også gitt. Og en unge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (501,6 KB, 48 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:28   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har en Seaboy. Dette er første sesong, 21 fot med 150hk. Alubåt. Den har sin sjarm selv om den i første rekke er praktisk. Jeg liker å kjøre den, responderer fint og føles trygt med lukket rom med småbarn.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:30   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere båt?

Anda, ja, tror det. Særlig på propellen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:42   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere båt?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nydelig båt CD

Fine de andre som er visst i tråden også.
Vi har lagt inn bud på en Askeladden og får svar i morgen.

Er på Vestlandet 007 men vi tåler da litt regn her.

C.D. eller meg?

Vi vurderer faktisk å bytte den inn i en mer lettkjørt skjærgårdsjeep. Men lett blir det ikke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:48   #27
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere båt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Anda, ja, tror det. Særlig på propellen.

Ah, en fordel med styggere båt og 150 hk som heves ved ikke- bruk, skjønner jeg.

Vi byttet forresten bunnstoff på jolle, ble betydelig mindre groer.

Har sagt det før; den båten er virkelig nydelig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:49   #28
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere båt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

C.D. eller meg?

Vi vurderer faktisk å bytte den inn i en mer lettkjørt skjærgårdsjeep. Men lett blir det ikke.

Du vil forresten ikke ha skjærgårdsjeep. Du vil ha en daycruiser. Aka noe mer overbygg enn kun vindskjerm til førerplassen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:59   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere båt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Åh!!!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 00:01   #30
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Har dere båt?

Og nå måtte jeg på enda en liten båtjakt på finn, og kom over en meget deilig båt
En slik en kunne jeg fint trivdes meget godt ombord i ja :drømme:

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 00:01   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere båt?

Ja, det glemte jeg å si, Esme. Jeg vil jo egentlig ha seilbåt. Eller trebåt. Eller begge deler. Nevnte jeg at jeg er masochist?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 00:39   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere båt?

Candy, Ternen er noe av det vakreste som går på fjorden! Sammen med Polarsnekka.

Vi har en 17 fots Vestfjord med 50 hester, vindskjerm og kalesje.
Den holder i massevis. Vi har landets flotteste skjærgård og jeg elsker å kjøre utover, enten for å gå i land på en av øyene, eller bare for å nyte middagen mens vi ligger på svai.

Siden begge vi voksne vil hjem om kvelden er båten akkurat det vi trenger, og aller best er det at den ikke koster oss noe utover drivstoffet vi bruker. Jeg ville ikke orket at det skulle ligge en båt til mange hundre tusen i tauene i båthavnen å ikke bli brukt, fordi været er for dårlig, og jeg liker å kunne velge ferie uten å tenke på at vi MÅ bruke båten.

Denne sommeren har vært en praktfull båtsommer, men det er lenge siden det var sånn.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 01:42   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.046
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har en seilbåt. Nærmere bestemt denne (bilde tatt i 2008, men den e helt lik enda):

Vi ønsker ny båtplass til den, for den ligger så krøkkete til. Vi ønsker å ha den slik at vi kan gå innover i Ryfylke.
Mann og barn bruker den masse til dagsturer. Jeg er ikke så båtvant så det må være temmelig stille vann om jeg skal ut. (Litt dumt når det er en seilbåt )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 08:23   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har hatt, en 22 fots daycruiser eller hva det heter. Overbygd plastsjekte. Og båtplass rett nedenfor her vi bor. Men vi er rett og slett ikke båtmennesker, og jeg syns den ville båttrafikken er veldig stressende. Miks av store skip, robåter, speedbåter, seilbåter og digre yachter på kryss og tvers, det er jo mer uoversiktlig enn på motorveien. Jeg føler meg dessverre ikke særlig trygg og avslappet i båt, så det holder egentlig å bare bli med andre på båttur en sjelden gang.

Hvis jeg kunne hatt hele sjøen for meg selv og ansatt en topperfaren skipper som også holdt båten i stand, så kunne jeg nok kost meg i båt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 08:57   #35
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har en 20 fot daycruiser. Det er overnattingplass inne til 2 voksne eller 3 barn. Vi bruker den mest på dagsturer på fjord og vann. Mannen bruker den mye til fiske. Vi har den på henger og tar den med dit vi vil.
Flott når det er sol-ikke noe for meg når det regner.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 11:26   #36
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har to båter, en daycruiser på 20 fot (Skibsplast 605) som vi kjøpte ny i 2004 og en liten Quicksilver gummibåt med påhengsmotor som ungene freser rundt i. Vi har båtplass til førstnevnte 5 min kjøring hjemmefra (bor ved fjord med masse øyer i), den lille båten tar vi med frem og tilbake på henger hver gang den brukes. Den største båten brukes til dagsturer i området, til vannskikjøring, tubekjøring, fisking og sette teiner med. Vi har overnattet i båten alle fem en natt ved flere anledninger. Det går, men man må være veldig gode venner og ha lave krav til komfort og temperatur Vi bor på Vestlandet og er stort sett bortreist 3-4 uker hver sommer, så bruken er noe begrenset pga værforholdene. Siden vi ikke har lån på båtene har vi valgt å beholde dem da vi synes det er utrolig deilig på båttur når vi først kommer oss ut.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 06-08-13 kl 11:33.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 11:37   #37
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har kjøpt denne. Jeg er redd i båt og blir kvalm hvis det er mer enn fire bølger, så jeg oppholder meg minst mulig i båt. Det er sønnen i huset som har lagt penger fra konfirmasjonen i båten, sammen med oss. Det er rett og slett kjekkere for ham å være sammen med oss i sommerhuset når han har båten han kan komme seg rundt med.


Sist redigert av Tilde : 06-08-13 kl 12:15.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 11:40   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere båt?

Nei, men jeg ønsker meg. Tror jeg.

Jeg elsker å være på sjøen, og er våkst opp med båt. Men jeg har selvinnsikt nok til å innse at 3 uker på en liten cabincruiser ikke er noe for vår familie, så det måtte blitt en liten daycruiser i tilfelle. Jeg er bare usikker på om vi hadde brukt den nok til å forsvare investeringen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 11:58   #39
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.234
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi hadde, men solgte den fordi den aldri ble brukt. Vi har tilgang på flere hytter og foretrekker det fremfor båtliv.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 12:04   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere båt?

Vi har seilbåt, med tre soverom, to bad og åpen kjøkkenløsning.
Det er hytte på sjøen. Den brukes ofte og mye.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no