Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Valp - råd og tips

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-13, 15:03   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Valp - råd og tips

Vi har vurdert å anskaffe hund noen år og nå føler vi at tiden er inne. Vi skal se på blandingsvalper til lørdag (mor: schæfer. Far: border collie/labrador/setter). Vi er ikke opptatt av utstilling etc, vi ønsker kun en familie-og turkamerat. Mannen min er vokst opp med hund og er vant til dem. Jeg er vant til katter og må virkelig gå kurs. Jeg er redd store, skumle hunder som rottweilere, amstaffer etc.
Jeg har skjønt at det er som å få en baby i hus, valpene vi skal se på er 15 uker, født i mars, det er igjen en gutt og tre jenter tror jeg. Hvilke spørsmål bør vi stille? De bor på bondegård. Hvor store tror man denne blandingstypen blir? Altså ca kilo, høyde?
I begynnelsen tenkte vi mannen skulle ta hjemmekontor to uker, mikke det til etterhvert med at en drar sent og en kommer tidlig, ungene kommer fra skolen i 14-tiden som regel og vi har besteforeldre som er pensjonister i nærheten som gjerne tar seg en tur i løpet av dagen. Holder dette?
Andre ting vi må tenke på. Jeg har selvfølgelig lest litt på nettsider om første valpetiden, men fint å høre fra erfarne hundeeiere.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:15   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Koselig.
Siden valpen er såpass stor så ville jeg spurt om den var opplært til å tisse ute/si ifra, ellers må dere begynne med det asap.
Og så må du bestemme deg om den skal ligge i bur når dere ikke er hjemme, helt fra første dag. Og også om natten.
Og så fikk jeg tips om å sosialisere hunden helt fra starten og det er jeg sååå glad for , for det er mye rart man møter langs veien altså.
Lykke til med voffs. Vi har en bitteliten tass som har vært så utrolig enkel, snill og rolig voffs, det er ikke alle som er sånn da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:25   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Det er som å få barn i huset ja.
Valpekurs er lurt.
Også virker det som en ganske krevende blanding dere skal anskaffe. Sånn at dere har tenkt over det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:26   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Jeg har et godt råd: IKKE GJØR DET!



Du kan få min?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:30   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Du er klar over at den blandingen vil gi en hund som krever MYE trening både mentalt og fysisk?
Dersom dere ikke er ekstremt hundevant, og har planer om å bruke masse tid hver eneste dag på trening av hund, ville jeg ha funnet en annen rase/blanding

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:42   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Takk for svar.
Det står i annonsen: Vi er vokst opp på en bondegård, og til vi var rundt 5 uker bodde vi på kjøkkenet. Der var det mange rare lyder som har gjort oss veldig trygge. Nå er vi mest ute og koser oss i vår egen innhegning, men om kvelden og når det regner får vi lov til å komme inn på kjøkkenet igjen.

Kan hende de ikke er renslige ennå, siden de tydeligvis er mye ute?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:45   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Du er klar over at den blandingen vil gi en hund som krever MYE trening både mentalt og fysisk?
Dersom dere ikke er ekstremt hundevant, og har planer om å bruke masse tid hver eneste dag på trening av hund, ville jeg ha funnet en annen rase/blanding

Veldig fint å få sånne innspill. MYE trening, hva betyr det? Vi ser jo for oss 3-4 turer pr dag, men ikke langturer utenom i helgene. Mental trening er jo fint, tenker jeg, men det spørs jo hvor mye selvfølgelig. Er det border collie og setter-innspillet som gjør det krevende? Ellers tror jeg at schæfere kan være krevende sånn disiplinmessig?
Hm, vi hadde egentlig tenkt oss en duck toller, men har heller nå sett på blandingshunder.
Ellers er jeg opptatt av gemytt, vennlig, tillitsfull, ikke agressiv mot andre hunder etc. Eierne sier de skal hjelpe til å velge den som passer oss best. Det står i annonsen at en valp er mest schæfer utseendemessig, mens de andre ser mer border collie ut.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:52   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Jeg hadde ikke kjøpt denne blandingen. Border collie, setter og schäfer krever mye aktivisering og ikke bare i form av turer osv.

Jeg ville ikke hatt en hund som ikke ungene kunne håndtert. Vi har dvergdachs (uten stamtavle, derfor fin pris) og hunden og ungene kan gå tur sammen, leke osv uten at jeg trenger å være til stede hele tiden.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:55   #9
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Forbered dere på lite søvn og mye ut og tisse/bæsje. Jeg fikk valp for tre uker siden og han var oppvokst ute på gård. Han var vant med barn og masse lyder og var trygg på det. Han er ikke husrein enda, og vi er på han som en hauk, men klarer ikke å se alt. Jeg har fått meg en renraset Malamute, og er fullstendig klar over at det er en krevende rase som trenger mye trim og trening. Jeg skal bruke han trekk/kløv, men det er enda lenge til vi kan begynne med det. Nå er det sosialisering, gi han masse inntrykk, treffe folk og dyr, trene på hva som er lov og ikke lov. Ting tar tid! Jeg har tenkt på denne rasen i mange år, og nå først passet det å få valpen. Vi har ei Jack Russell tispe fra før. Jeg gleder meg til mange fine år sammen med turkompisene min. Jeg har en drøm om å kjøre løp etterhvert, men det betyr minst 8 hunder. Nå skal jeg kose meg med de jeg har noen år, så får vi se om behovet om drømmen fortsatt er der i fremtiden.

Lykke til med valg av hund. Bruk gjerne litt tid.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 15:57   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Vil den blandingen bli veldig stor eller er det vanskelig å forutsi? Vi er ute etter en middels stor hund (type hunn duck toller retrivier størrelse).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 16:05   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Forbered dere på lite søvn og mye ut og tisse/bæsje. Jeg fikk valp for tre uker siden og han var oppvokst ute på gård. Han var vant med barn og masse lyder og var trygg på det. Han er ikke husrein enda, og vi er på han som en hauk, men klarer ikke å se alt. Jeg har fått meg en renraset Malamute, og er fullstendig klar over at det er en krevende rase som trenger mye trim og trening. Jeg skal bruke han trekk/kløv, men det er enda lenge til vi kan begynne med det. Nå er det sosialisering, gi han masse inntrykk, treffe folk og dyr, trene på hva som er lov og ikke lov. Ting tar tid! Jeg har tenkt på denne rasen i mange år, og nå først passet det å få valpen. Vi har ei Jack Russell tispe fra før. Jeg gleder meg til mange fine år sammen med turkompisene min. Jeg har en drøm om å kjøre løp etterhvert, men det betyr minst 8 hunder. Nå skal jeg kose meg med de jeg har noen år, så får vi se om behovet om drømmen fortsatt er der i fremtiden.

Lykke til med valg av hund. Bruk gjerne litt tid.

Jeg har skjønt at det er krevende med valp, det høres både morsomt og krevende ut, spesielt det med å bli husrein. Takk for råd, håper drømmen din går i oppfyllelse i framtiden.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 16:27   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valp - råd og tips

En slik blanding blir større enn duck tolling retriever.
Schäfere er hunder som er lett å trene, men som fort kjeder seg - og det blandet inn med setter som er kjent for å være helt tom mellom ørene med mindre det kvitrer, kan fort bli en strevsom variant.

Jeg har litt lyst på hund selv, men ville aldri gått for en eventyrblanding. Det kan være vanskelig å forutse hva man får og hva slags lynne etc. som går i arv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 16:50   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Jeg er litt der de andre er. Både schafer, border collie og setter er krevende raser som fort kjeder seg og blir rastløse og krever mye trening - ikke bare som turer men utfordringer. Den kan også fort bli mye større enn en Duck Toller, settere er jo høye, schafere er store og labradorer er om ikke så høye, så ganske solide og tungt bygget. Jeg tror jeg ville gått for en hund det var lettere å forutsi hvordan kom til å bli både eksteriør- og gemyttmessig - slike eventyrblandinger kan bli alt fra superfine med det beste fra alle raser, til helt umulige med det verste fra alle rasene. Og det er noen innebygde bomber i den blandingen der, altså. Dette er det lurt å ha tenkt godt over før dere drar for å se på superskjønne valper, for da er det gjort.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 16:50   #14
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Som sagt, dette er slett ikke en nybegynnerhund. Settere har lett for å bli hyper, og Border Collie har anlegg til å bli nervøs, så om dere ikke er svært klar over hva dere gjør, så kjøper dere ikke denne blandingen. De må ha masse mental trening, og masse fysisk trening i tillegg. Blir nok en god del større enn en toller, ja.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:05   #15
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Tenk nøye igjennom valg av hund.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:08   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Jeg hadde aldri valgt en slik rase som førstegangshund. Valg av rase har ekstremt mye å si for et fint (og varig) hundehold.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:13   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

setter som er kjent for å være helt tom mellom ørene med mindre det kvitrer

Hah. Beste beskrivelsen jeg noensinne har sett.

Blandingshunder kan være så mangt, plutselig har man en helt vidunderlig mix som er beste bikkja ever, men jeg er også usikker på om jeg hadde satset på det som førstegangshund.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:22   #18
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Ja som flere andre her sier. Velg en annen hund.
Den trenger ikke være utstillingsmateriale selv om man velger en renrasa hund.
Eventuelt en blanding som da er av litt enklere hunder.
Jeg tror denne blandingen kan bli ganske heftig for å si det sånn.

Om dere bestemmer dere for å likevel gå for denne, ville jeg spurt hva de har gjort med tanke på sosialisering i perioden fra de var 8uker. Har de fått sett verden noe uten de andre i flokken?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:34   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Det med å være på et kjøkken eller i en stue er veldig vanlig for de som driver med oppdrett av valper, hunder som ikke har sine første uker i slike omgivelser er som regel fra et marked man helst ikke kjøper hund. Jeg ville også brukt endel tid på å velge rase, så og si alle valper er søte, men det holder ikke i lengden.
Vår valp brukte omlag 8 måneder på å bli stueren, tregt men ikke uvanlig. Det kan gå lenger tid på å få til dette om valper er alene, så belag dere på å rydde vekk tepper mm! Vi gikk ut hele tiden, etter lek, mat, søvn osv, de tisser ofte når de er små. Men vi var hjemme mye lenger enn 14 dager.
Lurt at dere vil gå kurs, der lærer man mye. Å ha valp er slitsomt til tider, men premien er en familiehund som kan bli med på alt om man har lagt litt arbeid i det!
Vet du grunnen til at valpene har vært så lenge der de er? Valper bruker plasseres rundt 8 uker, også for å finne trygghet fortere i sin nye flokk. De første 10 ukene etter levering er essensielle i trening på hva valpen skal kunne/ tørre; alt fra trappegåing, togtur, bil osv. Det lærte jeg på valpekurs.


Sist redigert av emm : 08-08-13 kl 17:39.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:42   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valp - råd og tips

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Du er klar over at den blandingen vil gi en hund som krever MYE trening både mentalt og fysisk?
Dersom dere ikke er ekstremt hundevant, og har planer om å bruke masse tid hver eneste dag på trening av hund, ville jeg ha funnet en annen rase/blanding

Enig med gnuri her.
Jeg kan tenke meg at en slik hund kan veie, tja 25-35 kilo? Det kan nok bli en røslig størrelse hvertfall, og med "sterkt" hode. Jeg vil hvertfall tippe større enn enn tollertispe, de er jo av medium størrelse.

Men hvis dere hadde tenkt på en toller er jo ikke de nødvendigvis så rent lite krevende heller, hverken ift tur/fysisk aktivitet eller mental trening.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no