Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 10:18   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg skal prøvesynge for kor idag. Jeg har ikke sunget i kor siden jeg var barnløs og singel og lurer litt på om det er mulig å synge i kor om man har barn - krever det mye? Jeg har selvfølgelig ikke valgt et kor i "toppsjiktet", men noe aktivitet vil det jo bli.

Kormennesker: hvor mye krever korlivet?

(Jeg har to barn, en aktivitet hver - aktivitet nummer to er det dog åpnet for i år for storebror)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:26   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg var med i et lavambisjonskor før vi flyttet for snart 3 år siden. Vi øvde en gang i uka, det var helt greit å droppe noen øvinger, hadde en konsert + opptreden i kirka til jul og 17. mai. I tillegg var vi på en kortur ei helg.

Barna var da 2 og 5 år, den eldste gikk på turn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:27   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg skal prøvesynge for kor idag. Jeg har ikke sunget i kor siden jeg var barnløs og singel og lurer litt på om det er mulig å synge i kor om man har barn - krever det mye? Jeg har selvfølgelig ikke valgt et kor i "toppsjiktet", men noe aktivitet vil det jo bli.

Kormennesker: hvor mye krever korlivet?

(Jeg har to barn, en aktivitet hver - aktivitet nummer to er det dog åpnet for i år for storebror)

Jeg aner ikke, jeg skal bare inn i tråden å heie på deg! Det er kjempegøy å synge i kor!!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:29   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg forsøkte å starte i kor i høst, men måtte slutte igjen. Det ble mer stress enn kos. Det var bare en øving i uka, men det var en del andre arrangementer i helgene og slikt også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:34   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Så kjekt! Det kunne jeg også tenke meg. Det blir jo som alle andre fritidsaktiviteter, det tar litt tid. For min del er jobben et større problem enn barna i så måte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:38   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg vil bare synge. Være med på øvinger, men ikke være med på alt det andre. Jeg vurderer å starte kor hjemme i stua.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:40   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Kanskje jeg kan være med der, bæret. Jeg vet ikke om jeg kan synge lenger heller. Det er noen unger siden sist for å si det sånn. Men det brukte å være gøy.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:41   #8
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Det krever mye. Og gir mer! Jeg klarer rett og slett ikke å la være - det er vel grunnen til at jeg orker å gjøre det. Det tar til tider masse tid, men gir meg masse overskudd.

Jeg sluttet aldri da jeg fikk barn, og er i tillegg med i et kor som kan sies å være i toppsjiktet her i byen (dvs. små og store konsertprosjekt, cd-innspillinger, sponsoroppdrag etc.). Det får jeg til fordi jeg ikke har andre aktiviteter, samt en barnefar som er velvillig innstilt. Jentene har til sammen én felles og to andre aktiviteter, men de er stort sett tidligere på ettermiddagen.

Lykke til med prøvesang!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:48   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vil bare synge. Være med på øvinger, men ikke være med på alt det andre. Jeg vurderer å starte kor hjemme i stua.

Jeg er litt der jeg også, så vi får se. Jeg sant tidligere i kor hvor vi sant hist og pist to ganger i mnd + hadde CD-innspilling. Det ER jo veldig gøy å synge i kor - jeg vet jo det.

Jeg er 2.sporan og ingen solosanger, så sånn sett så er det jo ikke verdens undergang om jeg ikke er med på alt Men vi får se.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:51   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg er litt der jeg også, så vi får se. Jeg sant tidligere i kor hvor vi sant hist og pist to ganger i mnd + hadde CD-innspilling. Det ER jo veldig gøy å synge i kor - jeg vet jo det.

Jeg er 2.sporan og ingen solosanger, så sånn sett så er det jo ikke verdens undergang om jeg ikke er med på alt Men vi får se.

Som meg det. Hvilket kor er det? *nysgjerrig*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:53   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Som meg det. Hvilket kor er det? *nysgjerrig*

strindheim blandakor

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:56   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Det blir sikkert gøy tenker jeg. Du jobber jo ikke turnus heller så vidt jeg husker, og du har ikke så små unger tross alt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 10:58   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?



Det er jo gøy å synge da. Jeg har likevel ikke funnet tid og rom for å starte opp med noe nytt kor her hvor vi bor nå - så det er klart, det krever litt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:03   #14
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Kor tar tid, men ikke mer enn andre fritidsaktiviteter, så med barn i skolealder går det absolutt an. Vi prøver å fordele tiden så det blir litt på mannen og meg også. Jeg har sunget i kor i mange år, også etter at jeg fikk barn, men for tiden er jeg korløs. Jeg har lyst til å begynne igjen, men mangler det rette koret, og kjenner også på at etter at vi fikk barn nr. 4, begynner det å bli knapt med Kaijatid til overs. Satser på at det blir enklere igjen når vesla blir større, og når storeguttene blir enda mer selvdrevne i sine aktiviteter. De største kommer seg ofte til spilleøvelser og treninger på egen hånd allerede nå, så jeg øyner håp.

Lykke til! Kor er moro.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:10   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg er litt stressa for at jeg ikke har kapasitet eller at jeg ender opp som en sånn kjip kormedlem som ikke er med på noe.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:15   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg vil egentlig bare være med på Allsang sammen med Kirsebær.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:19   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg vil egentlig bare være med på Allsang sammen med Kirsebær.

Det er jo det jeg vil også. Jeg vil synge flerstemt! *enkel*

- Bør jeg heller gå for typ kirkas meninghetskor (selv om jeg ikke er medlem i kirka?)

Kan man prøvesynge og så trekke seg? Det er kanskje ikke greit?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:21   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Åh, jeg vil også begynne i kor!! Du er sikkert ikke den enste med barn i dette koret, så det at man av og til har andre forpliktelser har de nok forståelse for. Og om du synes dette er gøy og folkene er fine, kommer du til å prioritere det inn og sette av tid til koret. Dermed blir du ikke noe kjipt kormedlem.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:25   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Man kan selvfølgelig prøvesynge, snakke med dem og så trekke seg hvis det viser seg at de uformelle kravene er for høye.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:39   #20
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Det er veldig varierende hva kor krever av deltakelse og oppmøte. Jeg har sunget i kor de siste 12 årene, og i perioder har jeg bare vært på ca annenhver øvelse. Det har gått helt greit, men i mer ambisiøse kor hadde det vært umulig. Ville har vært med på øvelse et par ganger når mannen har vært bortreise.

Operaen i Oslo skal forresten starte publikumskor i høst. Jeg har meldt meg, er det fler som vil være med?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no