Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 12:49   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg har venner og naboer som synger og spiller på til dels høyt nivå selv om/mens de har barn.

Jeg synes det er vrient å få til fordi jeg vil synge på høyt nivå mens jeg har en kveldsarbeidende turnusmann. Det er mannen som er problemet, ikke barna. Hadde han vært hjemme hver kveld og helg forstår jeg ikke spørsmålet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:57   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Mannen jobber ikke turnus, så sånn sett er det nok ikke et problem altså. men jeg må jo ærlig innrømme at jeg er litt lunken på å bruke feriedager på kortur fremfor å gjøre noe med familien min.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:04   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg skal selv prøvesynge for et veldig aktivt kor som absolutt er i toppsjiktet her i regionen. Jeg vet det vil gå mye til med til øvelser, aktiviteter, konserter osv men jeg vil ha "the full experience". Her vil det gå greit pga en mann som er hjemme om kveldene bestandig. Men det er ikke en avgjørelse jeg kunne tatt uten å ha konferert med han på forhånd.

Jeg er forresten alt (synger både 1 og 2 alt).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:04   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

For meg har ankepunktet vært at jeg bruker såpass mye kveld/helg på jobb at jeg omtrent har brukt opp kvoten min i utgangspunktet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:05   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg er 2.sopran men vet at jeg godt kan synge 1.alt også - men jeg vil ikke

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:06   #26
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg er 2.sopran men vet at jeg godt kan synge 1.alt også - men jeg vil ikke

Å du er av DE du.



__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:14   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg synes egentlig altstemmer ofte er morsommere. Jeg kan synge alle stemmene, men det er ikke alt som høres like smart ut.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:17   #28
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Vi er to da, men her er regelen sånn: En dag i uken har vi "vår" dag, jeg synger i kor onsdagen og tar ofte en øl el. etterpå- jeg kommer i allefall ikke hjem før ungene er i seng

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:32   #29
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig altstemmer ofte er morsommere. Jeg kan synge alle stemmene, men det er ikke alt som høres like smart ut.

I det gamle koret mitt ble det en stående spøk at altene var smartere, for de måtte lære seg flere stemmer. Mens sopranene var dummere for alt de kunne synge var melodistemmen. Dette var det ei sopran som sa! Men det er altså IKKE fakta! (Men litt morsomt for oss alter å spytte ut når vi fikk pes for å synge feil el.l. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:34   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Pøsj. Jeg synger stort sett sopran og kan fint synge både alt og tenor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:35   #31
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Operaen i Oslo skal forresten starte publikumskor i høst. Jeg har meldt meg, er det fler som vil være med?

Det hadde jo vært fantastisk! Men vokalgruppa jeg synger i, øver dessverre på tirsdager. Nå ble jeg oppriktig lei meg.

Jeg synger som nevnt nå, i en vokalgruppe. Det er hakket mer utfordrende enn kor fordi vi stort sett er alene på stemmen, men veldig gøy!

Savner dog av og til å synge i større kor, både fordi repertoaret er annerledes, og fordi jeg savner den "store" følelsen.
Drømmer om å være med på Messias, det hender de setter opp prosjektkor på det verket.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 15:43   #32
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Her er en grei introduksjon til de ulike stemmene.

Andre sannheter om korlivet og musikk generelt her:

http://www.vocalist.org.uk/jokes.html

"How do you put a sparkle in a soprano's eye?
Shine a flashlight in her ear."

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 15:48   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg var 1. sopran i Stavanger Symfonikor (koret til symfoniorkesteret) for noen år siden, før jeg fikk barn. Det var temmelig krevende, vi måtte øve hver dag i en uke før konsertene og ellers 1-2 ganger i uka, med mye øving på egenhånd. Jeg er glad jeg ikke hadde barn på den tiden, men flere medlemmer hadde jo småbarn så det går jo på et vis, spesielt om man har en mann som kan trø til hjemme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 16:44   #34
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.


Jeg synger som nevnt nå, i en vokalgruppe. Det er hakket mer utfordrende enn kor fordi vi stort sett er alene på stemmen, men veldig gøy!

Savner dog av og til å synge i større kor, både fordi repertoaret er annerledes, og fordi jeg savner den "store" følelsen.
Drømmer om å være med på Messias, det hender de setter opp prosjektkor på det verket.

Jeg sang med vokalgruppe på videregående og det var fantastisk gøy! Men som du sier, enda mer krevende pga en person pr stemme.
Jeg har to ganger også vært med å satt opp Händels Messias og to ganger Mozarts Requiem....det er utrolig stort! Husker på en av øvelsene til Messias, under Hallelujakoret, så fikk jeg skikkelig klump i halsen fordi det føltes så stort.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 17:00   #35
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vil bare synge. Være med på øvinger, men ikke være med på alt det andre. Jeg vurderer å starte kor hjemme i stua.

Jeg blir med

Jeg har sunget fra jeg var lita, både som solist og i ulike kor/grupper. Men de siste årene har jeg av helsemessige og andre årsaker ikke kunnet drive aktivt med slikt.
Var b.la med i et "kjent" kor her i byen, men der ble oppdragene og konkurransene også i utlandet så hyppige at jeg måtte slutte.
Savner det masse og har tenkt at i løpet av vinteren begynner jeg på ett eller annet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:00   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Jeg har forøvrig innsett at jeg må finne et kor som øver en annen dag. Det blir bare utrivelig å lage mat, få storebror på trening og å så komme meg på kor rett etterpå. I tillegg bytter storebror treningstid til kortiden i løpet av høsten, så det vil bare bli utrivelig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:14   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Hvordan finner man kor egentlig?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:17   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Hadde vi vært to voksne i dette hjemmet så skulle jeg begynt i kor. Jeg har plass i et kor, men det står på vent til ungene blir gamle nok til å være hjemme alene. For meg blir det mest pes å måtte skaffe barnevakt 3 av 4 ganger.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:38   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan finner man kor egentlig?

Google det vettu kor i Trondheim. I tillegg har de fleste kirkene kor.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 19:28   #40
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Det er mange kor å velge i her i byen både av mere proffe kor og andre hvor en ikke trenger føle at en Må komme hver gang. Har ikke St Olav kor lengre?
Noen driver også med revy som b.la Sjetne.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no