Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund: Betennelse på øyet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 12:29   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hund: Betennelse på øyet

Hunden har fått betennelse på det ene øyet. Vi tørker gulaktig gugge ut av øyet hele tiden. Har fått veterinærtime på fredag, men er dette virkelig ikke noe jeg kan ordne selv med noen øyedråper eller noe? Vi har trødd ned dørene hos veterinæren i det siste, og det er ikke det at jeg ikke vil ta hunden dit når det trengs, men vi har brukt en formue der i det siste. Jeg fikk beskjed om å skylle med øyebadevann, men det må da finnes noe annet jeg kan gjøre selv?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:42   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Jeg googlet, og leste at noen anbefaler kamillete. Jeg går ut i fra at det menes at øyet skal skylles med kamillete.

Vår hund har fått masse gruff på øynene tidligere hvis feks. bilvinduet har vært åpent og hun har kikket ut. Men det har gått fort over og hun har ikke vært rød på øynene, bare hatt mye puss. Håper hunden deres blir fort bra igjen, veterinærbesøk er utrolig dyrt. Jeg har betalt nettopp 3 000 kr for væskebehandling og antibiotika til katten.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:53   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Kok opp vanlig saltvann og vask med det.
Om det ikke blir bedre i løpet av et par dager, så er det nok lurt med en veterinærtur.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:56   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Har ikke dere puddel? Det er ikke noe hår der som irriterer da?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:32   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Har ikke dere puddel? Det er ikke noe hår der som irriterer da?

Jo. Det kan være hår. Men jeg ser ikke noe.

Hvordan lager jeg saltvannsoppløsning? :bånn:

Jeg googlet selvsagt, dumme meg, og da leste jeg om rift på hornhinnen og hvor smertefullt det er. Så nå er jeg selvsagt kjempebekymret...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 08:25   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Kok opp en liter vann og en spiseskje med salt.
Det er omtrentlig det jeg har brukt.

Når du renser så kan du jo prøve å se om det er noen hår som stikker ut og kan irritere.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 11:25   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund: Betennelse på øyet

Takk!

Jeg har kjøpt øyebadevann på apoteket og skyller med det. Det er noe bedre. Jeg kan ikke se noen hår på eller ved øyet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no