Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 10:12   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bokm...d-1022054.html

Saken i seg selv er ikke spesielt interessant, det handler om trang kommuneøkonomi, forsøk på praktiske løsninger og knappe ressurser som skal fordeles osv.

Men det som er komisk er den ene moren som ble intervjuet på NRK Hordaland i dag og sier på kav bergensk " Eg og mannen min snakkar bokmål sjøl, så det blir jo helt feil å velge nynorsk."



Jeg hadde skolevei på 25 kilometer til barneskolen over en farlig fjellovergang, så jeg klarer ikke helt å se dramatikken i 5-6 kilometer skolevei, dersom man virkelig mener det er viktig med bokmålsundervisning, og dsjeeezes, dette er strilalandet, alle snakker en dialekt som er så tett opp til nynorsken at det er jo bare tåpelig å pukke på bokmål. Hadde jeg bodd i en nynorsk-kommune hadde jeg glatt funnet meg i det og håndtert ungenes skolearbeid etter beste evne. De som velger nynorsk som hovedmål, har ikke de også gjennomgående bedre karakterer i begge målformer?

:babler:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Snakkar bokmål? Målflyktninger?
Både jeg og mannen min bruker bokmål og er oppvokst med det, jeg er desverre elendig i nynorsk og skulle ønske jeg var mer motivert til å lære det skikkelig da jeg gikk på skolen. Det er først de senere årene jeg har begynt å bli forelsket i det målet.

Min datter bruker bare nynorsk på skolen. Da jeg fortalte det til venner, ble de helt sjokkerte. De hadde aaaldri bosatt seg et sted der ungene måtte ha nynorsk. Neivel, unngå å bo på et fantastisk sted men en fantastisk skole pga. nynorsk? Jeg er faktisk veldig glad for at hun har nynorsk som hovedmål, selv om det innebærer ekstra utfordringer for meg når det gjelder leselekser. Til nå har det gått veldig bra da, det er jo ikke akkurat hjernekirurgi. Dessuten får jeg øvd meg i nynorsk, og hva er vel bedre enn det?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:18   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Dette har vert oppe i dei lokale avisene. Akkurat denne familien har flytta fram og tilbake innanfor kommunen for å høyra til ein bokmålskule.

Men eg synes jo det er litt rart å flytta til ein nynorsk kommune og tru at ein får bokmål som hovudmål.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:18   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

De som velger nynorsk som hovedmål, har ikke de også gjennomgående bedre karakterer i begge målformer?

:babler:

Nei, det er motsatt. Det er høyere krav til rett språk i hovedmål enn i sidemål, og siden de fleste nynorskelever er veldig god i bokmål og god i nynorsk, så er det mange som bytter hovedmål fra nynorsk til bokmål.

Men med så mange elever som ønsker bokmål: burde det ikke åpnes for en bokmålklasse?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:19   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

007: Dei får bokmål. Men ikkje ved den skule som er nærmast/ dei høyrer til.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:22   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

007: Dei får bokmål. Men ikkje ved den skule som er nærmast/ dei høyrer til.

Ja, jeg leste det, men burde det ikke vært mulig å til en bokmålsklasse på skolen som er nærmest?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:24   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Nei, dei hadde ikkje kapasitet til det. Og så var det nokre andre merkelige grunnar. Kommunen har litt problemer med skulane sine for tida

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:47   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Eg ville no ikkje brydd meg katten, og kan bu overalt. Eg kjøper nynorskbarnebøker til ungane, abonnerer på dag og Tid og er positiv til nynorsk, så ikkje ungane mine skal bli som desse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:52   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bokm...d-1022054.html


Men det som er komisk er den ene moren som ble intervjuet på NRK Hordaland i dag og sier på kav bergensk " Eg og mannen min snakkar bokmål sjøl, så det blir jo helt feil å velge nynorsk."



Bergensk er jo mer likt bokmål enn nynorsk, tross alt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:03   #10
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Vi hører til den siste nynorskskolen i kommunen (om jeg ikke husker helt feil). Her blir det oppretta bokmålsklasse hvis mange nok vil ha det, dvs. minst ti elever.
På eldste sitt trinn er det to nynorskklasser, på mellomste sitt trinn er det en av hver. I bokmålsklassen er det voldsom overvekt av gutter, i nynorskklassen er det nesten bare jenter. Om begge klassene hadde likt målføre hadde de nok vært litt mer jevne mtp kjønn, regner jeg med.

Jeg er vokst opp med bokmål som hovedmål, men er glad for at skoleungene har nynorsk. Bokmål lærer de alltids godt nok likevel.

__________________
-99 -01 -05

Sist redigert av mina : 08-03-10 kl 11:27.
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:17   #11
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Bergensk er jo mer likt bokmål enn nynorsk, tross alt.

Penbergensk, kanskje.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:21   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av mina

I nynorskklassen er det voldsom overvekt av gutter, i nynorskklassen er det nesten bare jenter

Så bra!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:24   #13
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

V. I nynorskklassen er det voldsom overvekt av gutter, i nynorskklassen er det nesten bare jenter.

Hmm......



Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:27   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Meh.

Jeg er vokst opp i nynorskkommune. Det var ingen fest, i hvert fall ikke for min bror med dysleksi som slet som bare det med å lese nynorsken. Bokmål var mye lettere for ham, men det var UTENKELIG at barneskolen skulle kunne stille med lærebøker i bokmål. Det førte til lesevegring i tillegg til dysleksi. Vakkert, ja?

Selv knotet jeg meg gjennom nynorsken, men med noen lærere som godtok dialekt og noen som ikke gjorde det, ble det et sabla kaos. En stakkars "innflytter" som meg skjønte nemlig ikke intuitivt forskjell på nynorsk og dialekt.

Selvfølgelig kan jeg lese nynorsk for barna mine og fremstiller det ikke som Djevelens språk, men du glemmer at dette ikke er svart/hvitt, Mim. For noen som sliter med lesing/skriving, det trenger selvfølgelig ikke være en diagnose på det, kan det å få lærebøkene på "sitt" språk gjøre skolen morsommere/lettere/you name it. Jeg ser ikke problemet med å legge til rette for elevene på den måten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:31   #15
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

I nynorskklassen er det voldsom overvekt av gutter, i nynorskklassen er det nesten bare jenter.

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Hmm......



Det gikk litt fort i svingene der ja. Det er nesten bare gutter i bokmålsklassen og nesten bare jenter i nynorskklassen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:48   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Bergensk er jo mer likt bokmål enn nynorsk, tross alt.

Bortsett fra Fine Fruer og Fanaboere, så snakker altså de aller aller fleste i Bergen et språk som er mye tettere opp til nynorsk enn bokmål. Spesielt på nordsiden av byen. At de bruker en'endinger i hunkjønn er bare et dialekt-trekk. De fleste er jo tilflyttede striler i første, andre eller tredje generasjon.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 12:51   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bortsett fra Fine Fruer og Fanaboere, så snakker altså de aller aller fleste i Bergen et språk som er mye tettere opp til nynorsk enn bokmål. Spesielt på nordsiden av byen. At de bruker en'endinger i hunkjønn er bare et dialekt-trekk. De fleste er jo tilflyttede striler i første, andre eller tredje generasjon.

Tja, ubestemt artikkel er også "bokmålsk", i tillegg til noen av de personlige pronomenene ;Hun, vi, de og dere der man på nynorsk ville sagt ho, me/vi dei og de. Jeg kan være med på at noen dialekter (sosiolekter) i Bergen har mange likhetkstrekk med nynorsk, men hvis vi ser på de viktige målmerkene, synes jeg likevel de er nærmere bokmål.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:07   #18
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Jeg er motstander av å ha to skriftspråk i lille Norge, og mener at nynorsk burde vært avskaffet på skolen.

Når det er sagt syns jeg det er meningsløst å vurdere dialekt opp i mot skriftspråket. Muntlig og skriftlig språk er vesentlig forskjellig. Så selv om noen mener at en eller annen dialekt er så nært opp til nynorsk, må det gå an å forstå at de som bruker dialekten ikke nødvendigvis føler det sånn selv.

Jeg har f.eks. en venninne som kommer fra et område som sies å ha en dialekt som ligger nært nynorsk. Men hun sier at selv om enkelte ord er som på nynorsk, og man bruker en del diftonger, så er setningsoppbyggingen nærmest bokmål.

Selv har jeg en dialekt som nok ligger nærmest bokmål, men jeg blir provosert hvis noen hevder at jeg "snakker bokmål". Jeg snakker dialekt, og skriver skriftspråk. (Jeg snakker heller ikke Arial, Verdana og Times New Roman).

Språk, både skriftlig og muntlig er en følelsessak. Når man alt har to skriftspråk syns jeg det er naturlig at foreldre får velge målform for barna sine der det lar seg gjøre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:19   #19
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokmålsforeldre føler seg diskriminert

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har ikke tenkt så grundig gjennom problemstillingen, men denne la jeg merke til:


Jeg lurer på hvordan skolestrukturen hadde vært her til lands om seksåringer ikke kunne fraktes 5-6 km med buss fordi det er for langt.

Tremenningene til ungene mine opplevde å få skolen nedlagt og må nå reise 5 mil med buss en vei til skolen. De synes det er vel langt og det kan jeg heller forstå. Hva er 5-6 km liksom?

Hvis man på 5-6 km passerer fire andre skoler så er det langt, og vitner etter mitt skjønn om manglende vilje fra kommunens side for å tilpasse.

Bor man i bygdenorge så er det langt til skoler og alt mulig annet, og det har man akseptert når man har bosatt seg sånn.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no