Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

VG: .... døde. Se innslaget!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 11:54   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

VG: .... døde. Se innslaget!

Hva er det som skjer?!???

Er det blitt slik at vi skal underholdes med å se ekte mennesker dø nå? Jeg ble paff og sjokkert. Trykket på linken for å se. Og joda.. Der fikk jeg først se traileren på en film som skal komme, og deretter fikk jeg se gjentatte ganger hvordan denne ungdommen ble drept.

Jeg synes dette er alt for drøyt. Og gruer meg til hvordan utviklingen kan gå videre i årene fremover.

Vedlagte bilder
Filtype: png Bilde 58.png (78,0 KB, 74 visninger)
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:01   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Selvsagt er det alt for drøyt. Jeg lurer på hvilke argumenter VG har for å forsvare publisering av noe sånt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:43   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Det er langt over streken, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:45   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg har klaget på VG utallige ganger ang. filmer de legger på forsiden. Sist var det om valpen som fikk en tranchergaffel gjennom hodet. Fikk bare til svar at "Men det gikk jo bra! Den døde ikke!".

Men de fjerna den fra forsiden og, da.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:48   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg så dette på nettsiden til Aftenposten, og valgte å IKKE se på innslaget. Dette trenger jeg virkelig ikke å være vitne til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:53   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Dette blir det samme som saken med akeren i OL, der fikk vi jo også se hvordan han ble slått til døde i søylene.

Det er grotesk og unødvendig å vise slike klipp.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 12:54   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Øystein Sudne har en ganske treffende sang, hvor noe av teksten går slik: "Smi mens liket er varmt."

Jeg syns mye av journalistikken i dag går for langt i sin iver etter å selge. Almennheten har virkelig ikke behov for å se slike bilder. Jeg syns det er unødvendig, spekulativt, og ikke minst syns jeg det er uetisk av hensyn til vedkommende som døde, og av hensyn til vedkommendes venner og familie.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:05   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns mye av journalistikken i dag går for langt i sin iver etter å selge. Almennheten har virkelig ikke behov for å se slike bilder. Jeg syns det er unødvendig, spekulativt, og ikke minst syns jeg det er uetisk av hensyn til vedkommende som døde, og av hensyn til vedkommendes venner og familie.

Amen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:09   #9
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg vil ikke se videoen, men er opptatt av etikk og hvordan vi hele tiden skyver grenser og aksepterer ting som ville vært totalt uakseptabelt for få år siden. Hvor langt skal dette gå og hva vil vi se? Trenger vi å se og vite alt?

Jeg tror det gjør oss til likegyldige mennesker etterhvert. Vi blir så vant til det at vi tenker ikke lenger over det. Barn og ungdom som vokser opp idag tror det er sånn det skal være. Det er skremmende. Vi må lære våre barn å tenke om det er greit at man legger ut film der mennesker dør på tragisk vis. Vil noen av oss se på internett at en som står oss nær dør? Vil vi at hele verden skal kunne se det? Hva med den som døde?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:13   #10
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Ved å trykke på linken viser man jo interesse. Jeg blar fort videre på alle slike filmer for å skåne meg selv, og for å ikke bidra til at 1000 klikk i minuttet gjør at slike ting havner på forsiden. De slår opp det som selger.

Forkastelig, ja.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:17   #11
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

helt forkastelig jeg har absolutt ingen ønske å se dette! men desverre finnes det mennesker som har.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:18   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Uakseptabelt, jeg har ikke sett den og ikke har jeg noe ønske om å se klippet heller, makan.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:25   #13
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Veldig unødvendig.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 13:27   #14
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Der har du en av grunnene til at jeg konsekvent styrer unna VG.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 15:24   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg har droppet å kikke på filmsnutten. Jo flere klikk inn på den, jo større grunn for VG å opprettholde den type usmakeligheter antar jeg. Jeg har i flere år kjent veldig på dette at døde folk eksponeres i tide og utide, og at grenser flyttes. Nå er jeg i utgangspunktet ganske kamerasky da, men jeg synes f.eks ikke at verdens befolkning har noe behov for å se nærbilder av meg dinglende død i line under et helikopter etter en dramatisk redningsaksjon i en elv for eksempel. Eller et potensielt dødsøyeblikk under en fotballkamp eller hva det måtte være. Det er så uverdig og respektløst, rett og slett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 15:28   #16
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg har heller ikke sett filmen, fordi jeg synes det er helt forkastelig og legge ut slike filmer/bilder.

Jeg forsøkte å finne en mailadresse på VG Nett jeg kunne skrive en klagemail til, men jeg fant ingen opplagt adresse. Noen som er lurere enn meg og har funnet en?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 16:05   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Øystein Sudne har en ganske treffende sang, hvor noe av teksten går slik: "Smi mens liket er varmt."

Jeg syns mye av journalistikken i dag går for langt i sin iver etter å selge. Almennheten har virkelig ikke behov for å se slike bilder. Jeg syns det er unødvendig, spekulativt, og ikke minst syns jeg det er uetisk av hensyn til vedkommende som døde, og av hensyn til vedkommendes venner og familie.

Helt riktig og helt enig med deg... Jeg har tenkt masse på dette i kjølvannet av min kollega som ble drept i forrige uke. Detaljer om hvordan hun var blitt drept lekket ut og ble skrevet om, "slått i hjel" som mega-overskrifter på tabloid-avisene og alt dette midt oppi familiens bunnløse sorg... Forferdelig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 16:38   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Jeg har heller ikke sett filmen, fordi jeg synes det er helt forkastelig og legge ut slike filmer/bilder.

Jeg forsøkte å finne en mailadresse på VG Nett jeg kunne skrive en klagemail til, men jeg fant ingen opplagt adresse. Noen som er lurere enn meg og har funnet en?

Christian.F.Braendshoi@vg.no

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 19:37   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Øystein Sudne har en ganske treffende sang, hvor noe av teksten går slik: "Smi mens liket er varmt."

Jeg syns mye av journalistikken i dag går for langt i sin iver etter å selge. Almennheten har virkelig ikke behov for å se slike bilder. Jeg syns det er unødvendig, spekulativt, og ikke minst syns jeg det er uetisk av hensyn til vedkommende som døde, og av hensyn til vedkommendes venner og familie.

Enig. Svitsja innom TV2-Nyhetene der de hadde en reporter direkte fra minnestunden til hun flyvertinna som ble drept, der journalisten i studio spør: Hva skal skje i denne minnestunden? Nei, hva bruker egentlig å skje i minnestunder?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 19:40   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG: .... døde. Se innslaget!

Jeg så den, og jeg må si at det ikke ser spesielt dramatisk ut. Jeg så ikke at det skjedde noe egentlig, annet enn at han skled.

Når det er sagt, så syntes jeg ikke sånt burde vises nei. Men det er i alle fall en tankevekker når det kommer til sikkerhet i slike haller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no