Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 10:00   #61
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Vi voksne har. Jeg har en veldig god forsikring gjennom jobben som også dekker uføre, og mannen har en ekstra privat siden forsikringen de har gjennom jobben ikke er god nok. På gutta har jeg faktisk ikke satt meg godt nok inn i hva forsikringen deres dekker. De har en ganske standard livs-og ulykkesforsikring.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:01   #62
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.219
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Mannen har visst ikke uføreforsikring via jobben. Bra jeg sjekket. Noen som vet om det best og billigst via KLP eller LO? Og evt hvor det er enklest å få forsikring dersom man har issues?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:02   #63
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Uff, m^2.

Jeg har, dvs, det er i hvert fall en engangsutbetaling. Men ikke pensjon tror jeg.

Noen som vet om man har sånt automatisk gjennom SPK?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:03   #64
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har, men den er full av klausuler. Jeg har psoriasisartritt (psoriasis i leddene) og en kronisk magesykdom, derfor er det unntak for alt som kan knyttes til det - og det er ikke lite. Øye- og ryggproblemer f.eks.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:09   #65
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

[Reklame]
https://www.dnb.no/privat/forsikring...orsikring.html
[/Reklame]

Her er en kalkulator.

Kr 1385 pr måned.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:09   #66
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Noen som vet om man har sånt automatisk gjennom SPK?

Man har automatisk uførepensjon gjennom SPK, hvilket vil si at man - istedet for de 64% av 6G man får gjennom NAV, istedet får 64% av lønna si. (det er noe opptjeningsgreier der). Så SPK er jo genialt, egentlig. Jeg mener KLP er det samme. Men kun hvis man ikke var syk da man begynte, da. Da får man avkortning

Er man skikkelig "uheldig" jobber man kanskje redusert i utgangspunktet for å ta seg av barn og slikt. Da får man bare 64% av stillingsandelen sin av 6G fra NAV. Da begynner det å bli smått altså


Når jeg sier "ikke mange kronene" mener jeg ikke akkurat at det er billig, det blir mer relativt prisen av å ikke ha slik forsikring om man blir ufør.


Sist redigert av m^2 : 20-01-12 kl 11:00.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:11   #67
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Kr 1385 pr måned.

Er du Tekna-medlem? Sjekk da gjensidige sin spesial-avtale for Teknamedlemmer.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:12   #68
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Den vi har på våre barn kan videreføres til voksen uten ny egenerklæring derosm det gjøres før barnet når en viss alder, sånn 23 eller noe sånn? Husker ikke eksakt, min eldste er 3, så det er noen år ..


Men hvis du finleser vilkårene nå, så ser du mest sannsynlig at dette kun gjelder utbetaling opp til 1 g. Og da må vi se, er det en en gangs utbetaling, eller er det årlig. Er på mobil nå, skal sjekke dette senere.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:13   #69
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har alvorlig sjukdom-forsikring der eg får utbetalt 1 MNOK om eg får en av 20 alvorlige sjukdomar. Uførforsikring er muligens noko anna?

Jeg sitter faktisk og skal sjekke om jeg kan få alvorlig sykdom-forsikring nå. Men siden det er en av disse sykdommene jeg er under utredning for, plutselig, er vel det toget gått også

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:14   #70
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er du Tekna-medlem? Sjekk da gjensidige sin spesial-avtale for Teknamedlemmer.

Forskerforbundet. Skal sjekke hva de har.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:15   #71
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Vi hadde heldigvis vett til å forsikre også barna mot uførhet av sykdom eller skade. For 7 måneder siden fikk minsten diabetes, og får nå en utbetaling på 350 000 for medisinsk invaliditet på 15 %. Så vi har sett at det kan faktisk skje oss også.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:17   #72
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Viktig innlegg!

De fleste er dobbeltforsikret så det gjelder for ulykker. Men det er faktisk mye mer sannsynlig å bli ufør av en sykdom enn enn av en ulykke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:18   #73
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.219
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Nå fant jeg hva den jeg har via jobben dekker:

Sitat:

Uførekapital er en selvstendig forsikring knyttet til en gruppelivsforsikring.
–Kan ikke tegnes alene
•Retten til uførekapital inntrer når den forsikrede i forsikringstiden er blitt minst 50% ufør og denne arbeidsuførheten har vart i 2 år sammenhengende. Det er en forutsetning at uførheten er godkjent å være varig i minst 50% og er inntruffet før utgangen av det kalenderåret forsikrede fyller 60 år.
•*arbeidsgiver* har uførekapital på 8 G

Det er vel ikke strålende, kanskje? 2 år er lenge, da lever man vel på redusert lønn en god stund før man evt får noe fra forsikringen?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:23   #74
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nå fant jeg hva den jeg har via jobben dekker:


Det er vel ikke strålende, kanskje? 2 år er lenge, da lever man vel på redusert lønn en god stund før man evt får noe fra forsikringen?


8 g er ikke så mye. Men resten er bra. De fleste har 2 år, noen ett tror jeg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:23   #75
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har en forsikring med engangsutbetaling. Den har jeg hatt siden jeg var 20. Jeg tror nok ikke jeg hadde fått tegnet en ny nå.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:27   #76
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Har ikke å får heller ikke. Angrer veldig på at jeg ikke tenkte på det før jeg ble 30 , nå er jeg dessverre syk så da får jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:27   #77
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Gjennom Forskerforbundet kan jeg få en engangsutbetaling på 12G ved uførhet, med en årlig pris på kr 1037. :tenker:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:28   #78
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har på jobb, og den er ganske ok tror jeg. Men den faller vel bort om jeg slutter hos arbeidsgiver, og dermed kommer vel samme problemstilling opp ift helsen på det tidspunktet jeg slutter?

Burde jeg hatt en privat i stedet på grunn av det?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:29   #79
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Moren min tegnet forøvrig på meg da jeg var barn, men dumme 18-åringer må ha det inn med teskje når de får ansvaret selv. Mange små teskjeer faktisk.

Dobbelt-

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:30   #80
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.219
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

8 g er ikke så mye. Men resten er bra. De fleste har 2 år, noen ett tror jeg.

OK. 8 G er ca 630 000,-. Bør jeg tegne privat forsikring i tillegg, da? Hva trenger man egentlig hvis man blir ufør? Vi har lite gjeld nå (ca 700'), kommer til ha ca 1,2 mill i gjeld om et par år.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no