Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerbrød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 21:38   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sukkerbrød

Jeg har planer om å lage dette i kveld. Skal ha det til 17.-mai.
Kan jeg steke det i kveld ?
Hva skal jeg gjøre med det i kveld? Dynke?
Skal fylles i morgen?

NOen som har noen gode tips?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:27   #2
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Sukkerbrød

Nå er du sikkert ferdig med bakingen men jeg pleier ofte å lage sukkerbrød dagen før jeg bruker det.Pleier å beholde det i springformen til dagen etter uten å dynke det.Putter det bare i en pose og setter det i kjøleskapet.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:35   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerbrød

jeg pleier å lage bløtkake dagen før, da får den "satt seg" bedre. Jeg har faktisk bakt Kaninungens sukkerbrød i kveld, som vi skal spise på søndag, også dynker, fyller og pynter jeg den i morgen kveld. Men det er marsipankake, da, jeg vet ikke om det er annerledes?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:05   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbrød

LAgde bunnen i går ja. Hadde den i kjøleskap i natt i pose. I dag har jeg fylt den og dynket den. I morgen skal den spises. Da påfører jeg kremen på utsiden også .
Pes. Jeg er altså ingen konditor. Det skal være sikkert og visst. Nei la meg få lage middag i stedet.

Kanina: åå så stas med 3 årsdag. Vi har neste uke. Tenk så fort tiden har gått.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:07   #5
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerbrød

Jeg tar sukkerbrødet ut av springformen og legger det på kjøkkenbenken i en tett pose til dagen etter. Da er det saftig og fint. Jeg synes det blir hardt og tørt om det ligger i kjøleskapet natten over.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!

Sist redigert av Optimist : 16-05-08 kl 21:12.
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no