Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 21:11   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Jeg har prøvd å kjøpe to bøker på amazon.co.uk. Begge er "billigvarianter", altså fra en annen butikk enn amazon. Den ene boken skled rett gjennom, og denne ble kjøpt fra en eller annen boksjappe i USA. Den andre boken er imidlertid klin umulig. Uansett om jeg velger en som er billig og brukt, eller litt dyrere og ny, så får jeg opp en feilmelding om at boken ikke kan sendes til den oppgitte adressen. Her er alle kildene fra UK. Er det ikke mulig å få levert bøker fra UK? Jeg skjønner ingenting. Jeg kunne jo kjøpt boken fra .com, men da står det at leveringstiden kan være opptil 8 uker, og det går ikke. Noen som har et godt tips til hva jeg kan gjøre? Eller som kjenner igjen problemet? (Kjøper jeg boken i Norge må jeg ut med 700 kr. På Amazon får jeg den til 300 kr. Ja, såfremt jeg får lov å bestille den da.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:16   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Det er den britiske butikken som sender til deg, og noen av disse sender bare i UK, hvis du har noen bekjente i i UK, kan du bruke deres adresse og få dem til å sende videre til deg. Det har jeg gjort med stort hell. Da oppgir du en co. adresse og får den sendt dit.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:55   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Miff. Jeg kjenner ingen i UK. Kommer ikke på en eneste en. Æsj da. Det var synd.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:02   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Jeg bestiller stadig vekk fra Amazon.co.uk og har aldri hatt noen problemer med å få levert til Norge. Har aldri handlet brukte bøker, bare nye.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:03   #5
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Har opplevd det samme og da var det avtalen som den billige butikken hadde med Amazon som gjorde at jeg ikke fikk kjøpt. Jeg har også kjøpt brukte bøker som gikk helt greit, men da fra .com.

Men hvorfor kjøper du ikke fra amazon.com nå som dollaren er så billig?
Fikk også beskjed sist jeg bestilte en brukt bok fra .com at det ville ta ca 8 uker, men boka kom etter 2 uker.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:06   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.


Men hvorfor kjøper du ikke fra amazon.com nå som dollaren er så billig?
Fikk også beskjed sist jeg bestilte en brukt bok fra .com at det ville ta ca 8 uker, men boka kom etter 2 uker.

Det er det der med tiden som skremmer. Trenger boken i løpet av en måned. Men du tror det går bra altså? Det er jo mye penger å hente ... :usikker:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:12   #7
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Jeg bestilt min brukte bok rett før ferien og den kom jo veldig kjapt; så boka kan jo dukke opp alt fra 2 uker til 8 uker.
Må du ha den innen et tidspunkt, ville jeg nok safet ved å bestille fra uk.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:25   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Skal jeg prøve? EU ...

Nå reiser vi riktignok på ferie, men bare for å teste ihvertfall ... Ellers ville jeg gått for USA-varianten. Tiden flyr fort osv ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:25   #9
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Jeg antar dette er en bok som ikke blir produsert lenger, og at leveringstiden på 8 uker er til Amazon? Da er det ikke sikkert de får den. Har du prøvd AbeBooks.com? Min erfaring er at brukte og utgåtte bøker er billigere fra en av medlemsbutikkene der enn gjennom Amazon.

Ben "bokklubben månedens bruktbok" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:26   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Skal jeg prøve? EU ...

Nå har jeg akkurat bestilt! To minutter tidligere, Kif. To minutter! Eller kanskje jeg kan avbestille?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:28   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg antar dette er en bok som ikke blir produsert lenger, og at leveringstiden på 8 uker er til Amazon? Da er det ikke sikkert de får den. Har du prøvd AbeBooks.com? Min erfaring er at brukte og utgåtte bøker er billigere fra en av medlemsbutikkene der enn gjennom Amazon.

Ben "bokklubben månedens bruktbok" Murphy

Hm. Jeg forstod det slik at de åtte ukene var generell treg leveringstid fra USA. Boken er å finne på Akademika, bare vanvittig mye dyrere. Så jeg antar at den fortsatt leveres fra forlaget.

AbeBooks var ukjent for meg, takk for tips. Nå bestilte jeg den potensielt trege boken fra USA da, men resten av pensumlitteraturen må også kjøpes inn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:30   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Har du sjekket her? http://www.booksetsextra.com/

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:31   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Nå sjekket jeg boken på AbeBooks, og ser at jeg fikk den billigere via Amazon. Pussig. Da har jeg vel enten kjøpt den av en svindler, eller for én gangs skyld gjort et godt kjøp.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:33   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Har du sjekket her? http://www.booksetsextra.com/

Ouch. De hadde ikke problemboken min, men den andre jeg kjøpte i dag var 100 kr billigere her enn via Amazon. Jeg må lære meg å sjekke FP før jeg gjør noe på egenhånd.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:37   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor får jeg ikke bestilt fra Amazon (.co.uk)?

Nei, du må slutte å dobbeltsjekke prisen etter at du har bestilt. Nøy deg med å lete etter det du ikke har funnet enda.

Så vil du få et langt og lykkelig liv, om enn muligens med en vissen bæsj på leggen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no