Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-12, 21:13   #41
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Eg bruker sjeldan rettetang. Eg vil ha krøllene mine, men eg vil ikkje ha volum som gjer at håret er større enn skuldrene mine.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:15   #42
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg har klippet håret sånn at rettetang funker dårlig. Det er altså klippet opp - gradert - kortere over enn under, på en måte. Jeg bruker shampo og balsam fra Lush. Og så bruker jeg Fresh Curls fra Redken.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:16   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Bruker Sexy curly hair sjampo og balsam + hårkur i ny og ne. Har også noe pastegreier fra Redken som samler krøllene (stylingprodukt).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:22   #44
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg kan ikke bruke rettetang, da blir håret så kompakt og tett at jeg svetter ihjel baki nakken. Det blir veldig fint da, men det er vel for tykt til at det slipper inn nok luft kanskje.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:55   #45
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

KMS curl up eller Sexy Hairs Curl-ett-eller-annet i tillegg til KMS balsam for krøllete hår.

Samme her. Curling up er veldig god og drøy.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:01   #46
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Dette er den andre jeg bruker i vått hår. Den samler krøller/fall slik at det legger seg penere. Den andre bruker jeg mest når jeg har vært ute med rettetanga egentlig, men den går nok an å bruke på hår naturell også.

Denne er drepen for mitt hår. Den legger seg som et lag utpå og gjør håret tungt, fettete og egentlig helt for j**vlig. Jeg var så skuffet (og sinna) for jeg brukte en formue på shampo, balsam og denne styling-greia. Alt havnet i søpla etter en ukes bruk. Møkk!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:24   #47
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Denne er drepen for mitt hår. Den legger seg som et lag utpå og gjør håret tungt, fettete og egentlig helt for j**vlig. Jeg var så skuffet (og sinna) for jeg brukte en formue på shampo, balsam og denne styling-greia. Alt havnet i søpla etter en ukes bruk. Møkk!

Jeg kan ta en real dæsj med body lotion i håret, og det blir bare finere egentlig. Jeg har massivt med hår, og jeg tror nok at om man ikke har det, så blir ofte sånne produkter litt for tunge rett og slett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:33   #48
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Denne bruker jeg på tupper så de ikke blir for frittgående. Ellers har jeg fått olje i håret hos frisøren de siste gangene, det har vært veldig ok i så måte.

Signerer. Samt KMS olje. Lukter godt!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:35   #49
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Signerer. Samt KMS olje. Lukter godt!

Jeg har tykt hår. Så tykt at hvis jeg surrer en knute holder det å ta strikken en gang rundt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:36   #50
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg kan ta en real dæsj med body lotion i håret, og det blir bare finere egentlig. Jeg har massivt med hår, og jeg tror nok at om man ikke har det, så blir ofte sånne produkter litt for tunge rett og slett.

Jeg har sabla mye hår, men hvert hårstrå er ikke så tykt. Jeg kom nettopp hjem fra 3 uker i Thailand og håret elsket klimaet der. Saltvann og høy luftfuktighet var virkelig en drømmekur. Og jeg som trodde det kom til å bli stikk motsatt med masse frizz og dritt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:40   #51
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Biomsilk. Kjempegod, håret blir ikke tungt eller fett. Kjøpes hos enkelte frisørsalonger eller hos Blivakker.no

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 13:11   #52
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Bruker shampo og balsam fra redken, men ikke fra Fresh Cursl, som jeg synes tynger håret ned. Fresh Curls-kuren liker jeg imidlertid veldig godt. Etter å ha vært innom haugevis av krølleprodukter/kremer har jeg lagt min elsk på denne fra KMS:



Gir litt hold i tillegg til at den gir glans og samler krøllene.

Håret mitt har imidlertid kommet seg veldig mye etter at jeg begynte å vaske det bare to ganger i uken. Kjip tilvenningsperiode, men jeg synes det virker mye sunnere nå. Noen fordeler skal man ha med å trappe ned treningen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:42   #53
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Før jeg fikk barn hadde jeg massevis av fall og småkrøll, og brukte da Kerastase Elasto Curl mousse, et lett skum. Aner ikke om det eksisterer enda, men det var supert! Nå er det meste av fallet borte, dessverre.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 00:09   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Maroccan oil

Jeg bruker denne på begge ungene. Selv har jeg ikke noe behov. Er veldig fornøyd.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 00:14   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Dere som svarer rettetang: Ville dere ikke syntes det var bedre å beholde fallet, men likevel ha samlet, glatt og silkemykt hår MED fall?

Jeg synes det er rart at så mange svarer rettetang, for meg blir det to forskjellige ting. Skal jeg ha rett hår, bruker jeg rettetang. Skal jeg bare ha glatt og samlet hår bruker jeg ikke det, jeg har jo lyst å ha det bølgete og med fall i.

Jeg retter sjelden alt håret, det tar altfor mye tid. Men pleier ofte å forme det litt, og da er rettetang supert. Pleier rette luggen (som er lang) og forme håret rundt ansiktet. Ser mye bedre ut enn om jeg ikke gjør det. Er litt filmstjerne VS vill og naturlig liksom

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no