Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-12, 00:04   #21
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har i ein liten dasj John Frieda Frizz-Ease Secret Veapon etter at eg har vaska håret. Då får eg mindre frizz og meir definerte krøller, utan at håret blir veldig tungt. Ei tube koster i overkant av hundrelappen og ein får kjøpt det på Vita og Cubus sine kosmetikkavdelingar.

Jeg og bruker den
Vasker håret kun med balsam, og da må jeg være påpasselig med å påføre Frieda'n ytterst i håret og ikke ved hodebunnen. Får fett hår om det havner i hodebunnen (og jeg har aldri i mitt liv hatt fett hår før).

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:05   #22
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg har silk therapy også, men den blir for tung for mitt lette hår og jeg får litt sånn fettfølelse av den. Men jenta mi har masse tykt hår, og for henne passer den bra.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:11   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har krøller og brusete hår. Jeg har lagt min elsk på denne.

Bruker denne, samt shampoo og balsam i samme serie: Redken Fresh Curls

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:13   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Bruker denne, samt shampoo og balsam i samme serie: Redken Fresh Curls

FrizziCreo?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:33   #25
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg har tjukt hår med en del fall og det blir alltid krusete så jeg ser ikke ut på håret. Her må jeg følge med for jeg blir helt oppgitt.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:35   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

FrizziCreo?



Redken sin curlyserie hadde jeg ikke sansen for. Joico derimot.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:44   #27
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

FrizziCreo?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:44   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Jeppers! Denne bruker jeg også. Jeg får ganske lett "stort hår" og denne motvirker

Eg og!


Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg og bruker den
Vasker håret kun med balsam, og da må jeg være påpasselig med å påføre Frieda'n ytterst i håret og ikke ved hodebunnen. Får fett hår om det havner i hodebunnen (og jeg har aldri i mitt liv hatt fett hår før).

Eg bruker han og i tuppane, for å dempe håret.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 09:05   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Denne bruker jeg også. Gjerne hårskum i vått hår først, for å samle krøllene. Og så After-Party når det er tørt. Mitt hår er ganske fint/lett, så jeg kan ikke bruke noe som er tungt. Da blir det flatt og fett. Moroccan oil var helt katastrofe på mitt hår.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 09:10   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Denne bruker jeg på tupper så de ikke blir for frittgående. Ellers har jeg fått olje i håret hos frisøren de siste gangene, det har vært veldig ok i så måte.

Denne er jeg avhengig av! En av de få skjønnhetsduppedittene jeg gidder å bruke penger på.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 12:33   #31
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

FrizziCreo?



Takk for mange gode tips!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 13:13   #32
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

John Friedas FrizzEase produkter er de beste på markedet : overbevist: Jeg har mye fall og mye frizz, og ser ut som Diana Ross når det er fuktighet i lufta.

Jeg bruker en vanlig shampoo, en vanlig balsam, og bruker FrizzEase Thermal Protect Serum på (fuktig) hår etter vasken. Når håret er tørt bruker jeg Secret Weapon Flawless Finishing Cream. Håret blir ikke flatt og ikke fett, men veldig myk med flotte bølger.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 14:04   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg har veldig tjukt hår med fall,og nå har jeg klippet meg kort,da bruker jeg som regel rettetang. Ikke alltid det funker,så lenge det er fukt i lufta,blir det som regel "brusete" med en gang jeg går ut døra,så nå bruker jeg en tørrvoks jeg kjøpte sist jeg var hos frisøren. Den funker greit,KMS California Hair Play dry wax.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 14:38   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår



Dette er den andre jeg bruker i vått hår. Den samler krøller/fall slik at det legger seg penere. Den andre bruker jeg mest når jeg har vært ute med rettetanga egentlig, men den går nok an å bruke på hår naturell også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 15:30   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Jeg bruker noe serum i tuppene for å samle de, og eventuelt noe saltvannsspray hvis jeg skal booste opp volumet litt. Håret "korketrekker" seg forholdsvis veloppdragent helt av seg selv så lenge tuppene ikke er for slitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 09:07   #36
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Rettetang

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:17   #37
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Rettetang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:35   #38
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Dere som svarer rettetang: Ville dere ikke syntes det var bedre å beholde fallet, men likevel ha samlet, glatt og silkemykt hår MED fall?

Jeg synes det er rart at så mange svarer rettetang, for meg blir det to forskjellige ting. Skal jeg ha rett hår, bruker jeg rettetang. Skal jeg bare ha glatt og samlet hår bruker jeg ikke det, jeg har jo lyst å ha det bølgete og med fall i.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:42   #39
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Skjønner hva du mener Olympia. Jeg har ikke krøller, men en hel del fall. Og jeg synes det er fint. Frisøren spør meg også alltid om dette med rettetang og at jeg "sikkert bruker det?" Hm, ja, jeg har jo rettetang og den brukes typ én gang i året. Det er altfor mye hår til å holde på med rettetangen. Jeg har ikke tid rett og slett. Men hver sin lyst selvsagt. Jeg er glad i fallet mitt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:48   #40
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har krøller, fall eller "frizzy" hår

Gjør som deg, Olympia. For meg er det to forskjellige ting også. Det er unektelig mye enklere å slippe å styre med både føner og rettetang etter hver vask.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no