Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 14:49   #241
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje de faktisk spiser russisk kaviar og trøfler, alle mann.

Det er hertfall noe som ikke hadde skapt et snev av misunnelse her i huset.

Det minner meg om en utvekslingstudent i USA som ble spurt om hva han pleide å spise til lunsj. Han svarte "Caviar and Paté". De var veldig imponert. De skulle bare visst at han egentlig refererte til Mills Kaviar på tube og vanlig leverpostei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:09   #242
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Min erfaring tilsier at de helt klart spiser mer av for eksempel brød når jeg "pynter" med fristende bær og frukt. Er det et greit nok argument?

Jeg har aldri forstått poenget med at barn som er friske skal spise mest mulig. Jeg foretrekker at de spiser til de er mette. Men jeg synes det er fint med bær og frukt ved siden av fordi det er sunt og godt, derfor får mine også det.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvorfor er det bare brødskiver som er "helt vanlig hverdagsmat"? Hva er så uvanlig med å spise salat, omelett eller kalde fiskekaker til lunsj? Jeg ser ikke helt hvorfor man skulle bli et bedre menneske av å spise brødskiver til tre av dagens fire måltider, og hvorfor et variert kosthold sees på som snobbete, luksus eller bortskjemthet.

Jeg synes ikke det er snobbete, men jeg synes ikke alt trenger være enormt godt hele tiden og jeg synes det er uheldig å venne barn til at mat som er helt normal mat i landet man bor i ikke er "godt nok". Det er ikke det samme som at egg, salat og fiskekake er fin lunsjmat, mine barn har jevnlig noe av det.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Apan: Det er jo nettopp det jeg ikke liker. At hverdagsmat skal være så snevert at alt annet enn brødskiver blir pretensiøst. Mine får mye fiskeburgere i matboksen, og det kvalifiserer i aller høyeste grad som hverdagsmat her.

Som sagt, jeg synes fiskeburger er helt fint, men jeg synes at ungene bør kunne klare en kjip brødskive den dagen det var det som var der også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:16   #243
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Nå er det jo litt festlig at jeg gikk fra å være "fin matpakkelager" i starten av tråden til å være "kjip matpakkelager" i slutten .
Uansett går mine siste synspunkter her kun på hva jeg selv tenker ift mine egne barn, hva andre har i matboksen er det samme for meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:19   #244
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Hvem er det egentlig som mener at brødskiver er kjipt? Det er jo bare kjipt om man spiser det tre ganger om dagen hele året. Det viktigste er variasjon, syns jeg da. Jeg har i alle fall ikke trengt å venne ungene mine til å spise brødmat. Vi liker det godt alle mann og jeg har ikke inntrykk av at det er et generelt problem at unger ikke liker brød. Det er i alle fall oftere jeg treffer på barn som er skeptisk til mindre vanlig frukt og bær enn til brødskiver.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:24   #245
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

JEg er ikke det minste redd for å si at jeg syns den norske brød-matpakketradisjonen er dødskjip. Helst hadde jeg sett at barna fikk varm mat til lunsj på skole/barnehage og at vi voksne også hadde et varmt måltid til lunsj. Dette er ikke særlig kontroversielt utenfor Norges grenser, og jeg kan ikke se hvorfor det skal være spesielt nyskapende, trendy eller snobbete her heller.

Det er ikke dermed sagt at mine unger ikke får brød. Når ting er som de er så er det en praktisk mattype som holder seg noen timer uten kjøleskap og som ikke trenger oppvarming eller annen bearbeidelse. Men spesielt godt og apetittvekkende syns jeg faktisk ikke brødskiver i matboks er helt uten videre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:26   #246
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Mine barn er veldig glad i brødskiver, og det er det som spises til frokost her. Jeg synes bare ikke det er nødvendig at brødskiver er det eneste de spiser utenom middag. Variasjon er da bare fint, og de har rett som det er brødskiver i matboksen også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:43   #247
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Men altså... matpakkepress? Virkelig?

Med mindre man velter seg i matpakkeprat på Internettet, så vet man jo ikke hva andre unger spiser. Jeg har aldri kikket i matboksene på skolen. Ved levering i barnehage så kan det hende noen bokser har vært åpne, men det er vel de færreste som går rundt og gransker innholdet.


Helt enig. Jeg har aldri bitt meg merke i hva de andre barna i eldstemanns park spiser til lunsj. Det eneste jeg har lagt merke til er at 90% av barna får sendt med banan eller eple til fellesfrukten, og at jeg derfor prøver å sende andre frukter for å gjøre det litt mer spennende. Jeg har heller aldri opplevd at matboksinnholdet har blitt pratet om hverken med de som jobber der eller blandt oss foreldre.

Ellers enig med Kasia. Det er underlig at det skal nærmest være tabu å si at den standard norske matpakken er kjedelig. Det ville ikke akkurat skadet om vi i Norge gikk litt bort fra vanen om å spise bare brødskiver til alle måltider utenom middag. Selv om dette har vært en tradisjon i mange år betyr ikke det at det ikke er rom for forbedring, man trenger ikke gjøre ting bare fordi det "alltid" har blitt gjort slik.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:32   #248
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har aldri forstått poenget med at barn som er friske skal spise mest mulig. Jeg foretrekker at de spiser til de er mette.

Hvem har sagt at de skal spise mest mulig? Dette synes jeg var veldig enkelt og nesten litt nedlatende sagt av deg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 17:04   #249
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Som sagt, jeg synes fiskeburger er helt fint, men jeg synes at ungene bør kunne klare en kjip brødskive den dagen det var det som var der også.

Men er det et poeng i seg selv? Altså; hvis barnet foretrekker fullkornspastasalat f.eks., og foreldrene ikke synes det er mer jobb enn å smøre brødskiver. Hvorfor ikke tilby noe som er ernæringsmessig og praktisk jevnbyrdig med brødskiver når barnet foretrekker det?

Jeg var hverken glad i brødskiver, melk eller kokte poteter da jeg var liten. Jeg spiste bittelitt av det, fordi det var det alternativet jeg fikk. Så var jeg også undervektig og mye syk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så himla karakterbyggende å skulle (la være å) spise noe man ikke er så glad i, når det finnes gode alternativer som ikke medfører ulemper for noen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 17:16   #250
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men er det et poeng i seg selv? Altså; hvis barnet foretrekker fullkornspastasalat f.eks., og foreldrene ikke synes det er mer jobb enn å smøre brødskiver. Hvorfor ikke tilby noe som er ernæringsmessig og praktisk jevnbyrdig med brødskiver når barnet foretrekker det?

Jeg var hverken glad i brødskiver, melk eller kokte poteter da jeg var liten. Jeg spiste bittelitt av det, fordi det var det alternativet jeg fikk. Så var jeg også undervektig og mye syk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så himla karakterbyggende å skulle (la være å) spise noe man ikke er så glad i, når det finnes gode alternativer som ikke medfører ulemper for noen.

Juste. Jeg likte ikke brødskiver som barn (og er ikke overbegeistret som voksen, heller), men foreldrene mine tenkte aldri tanken på at det kunne gå an å ha noe annet i matboksen. Siden jeg slet med dårlig matlyst, og etterhvert også spiseforstyrrelse, så gikk jeg stort sett uten mat hele skoledagen, til jeg begynte på videregående.

Nå har jeg fått dagens matbokser i retur, og kun i minstens matboks var det litt rester igjen. Poden har spurt om å få det samme i morgen. Med glede!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 17:49   #251
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg har ikke fått lest meg gjennom hele tråden enda, men tenkte på en ting -

Restemat
Hjemme hos oss hiver vi bortimot ikke mat, den går i matpakka dagen etter. Er det pølserester lager jeg matmuffins eller en omelett. Fiskerester kan det hende jeg panerer og sender med som fiskefingre. Og kyllingrester blandes med majones, selleri, og erter. Eller jeg lager noe vaffelgreier hvis det er grøtrester. Eller resten av gryteretten sendes med i mattermos. Har vi frukt som er i ferd med å bli gammel, tar jeg den gjennom fruktpressa og lager fruktgele til matboksen (juice er ikke lov...). Eller den litt brune bananen som lillegutt ikke vil spise eller har ligget i tursekken uten å ha blitt rørt men har fått seg noen kakk skjæres i biter/moses, og jeg lager bananpudding med kokosmelk, gelatin og vanilje. Kjøttkaker, fiskekaker til overs etter middagen... Osv...

Da må jeg _virkelig_ flire av at slikt kan omtales som matsnobberi og motemat. Jeg må innrømme at ... at det faktisk får meg til å råflire!
Er ikke bruk av restemat og reduksjon av matavfall en fin ting da? Økonomisk, og lite sløsete?

Også blir det litt mindre brødskive og litt mer annet i matpakka. Men at det har det minste grann å gjøre med kvinnepress og "hva alle andre måtte tenke" og å leve opp til noe har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Men at jeg sparer noen kroner på det, og at lillegutt får en variert matpakke - det har jeg tenkt på.

I tillegg får han med seg av grønnsaker og frukt vi har liggende, og ja, av og til kjøper jeg ting med vilje fordi jeg tror de vil gjøre seg i matpakka. Etter tankegangen "litt variasjon er sikkert greit". Og av og til gidder jeg å presse til kokte egg til små biler, skjære og koke en liten pølsebit så den ser ut som en blekksprut, eller trykke ut brødskiva i darth vader-fasong. Fordi jeg synes det er gøy selv (jeg trykker ut mine egne brødskiver til jobbmatpakka i dart vader-fasong også, forøvrig).

Ikke for å leve opp til noe på noen som helst slags måte. At noen kan finne på å føle seg støtt, urettferdig behandlet, eller provosert av dette er forferdelig vanskelig å ta innover seg, kjenner jeg.


Sist redigert av m^2 : 20-08-12 kl 17:59.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 17:57   #252
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg lurer på om Ingrid Espelid Hovig fikk denne reaksjonen når hun introduserte persillekvasten, jeg? Skulle ikke forundret meg det minste.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:04   #253
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Veldig gode poenger, m^2! Og så godhumrer jeg over Darth Vader-matpakke.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:12   #254
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg vil og ha Darth Vader-matpakke!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:13   #255
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

m^2 er matpakkesjef.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:13   #256
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er ikke bruk av restemat og reduksjon av matavfall en fin ting da?

Jo, men bare om du sauser alt sammen i én boks, uten videre dikkedarer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:18   #257
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men er det et poeng i seg selv? Altså; hvis barnet foretrekker fullkornspastasalat f.eks., og foreldrene ikke synes det er mer jobb enn å smøre brødskiver. Hvorfor ikke tilby noe som er ernæringsmessig og praktisk jevnbyrdig med brødskiver når barnet foretrekker det?

Det er da åpenbart. Brødskiver er NORMAL mat. Pasta er nymotens fanteri. Du har jo ikke skjønt noen ting.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:21   #258
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er da åpenbart. Brødskiver er NORMAL mat. Pasta er nymotens fanteri. Du har jo ikke skjønt noen ting.

Ah, silly me. Normal var greia, ja. :note to self:

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:22   #259
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Og så FULLKORNspasta, da!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 18:24   #260
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Nå har jeg i ren trass bestemt meg for å plukke de modne jordbærne av jordbærplanta her på balkongen og lage jordbærmuffins til matpakka i morgen (lillegutt synes de er for sure ellers, og det har han også rett i)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no