Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 09:32   #81
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Ole Brumm, hvis barnet ditt er fornøyd med det hun får og uansett spiser godt er det ikke noe du bør altså. Du kan. Hvis du vil.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:35   #82
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Det enkle er ofte det beste:
Forklar for barnehagen hvorfor han har med frukten i matboksen.
Jeg tror ikke de deler ut frukten hans for å være slem.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:38   #83
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ole Brumm, hvis barnet ditt er fornøyd med det hun får og uansett spiser godt er det ikke noe du bør altså. Du kan. Hvis du vil.

Jeg vet. Kommer ikke til å endre noe med det første.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:38   #84
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg kjenner at jeg er bittelitt enig med Rine i dette. Ja, man kan sikkert si til barna at det som er i matboksen er hvert barns personlige eiendom, men jeg tror allikevel det kan være vanskelig å skille mellom den frukten og den andre frukten. Jeg skjønner ikke helt nivået på irritasjonen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:40   #85
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det enkle er ofte det beste:
Forklar for barnehagen hvorfor han har med frukten i matboksen.
Jeg tror ikke de deler ut frukten hans for å være slem.

Eller det kan løses på den måten.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 10:24   #86
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Snakket med pedleder i sted og forklarte at jeg synes at den maten som er i matboksen er hans, uansett hva innholdet er og spises når det er matbokstid og at den frukten jeg legger i fruktkurven er felles og spises når personalet deler det ut.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 10:27   #87
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Ole Brum: det skal ikke være prestisje i å lage matboks, men jeg sender med frukt og grønt grunnet dårlig matlyst. Hadde han spist brødskiven sin så hadde han nok bare fått med det ;-) Men han spiser lite middag også, så da er det greit å dytte på med det som er av vitaminer.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 10:29   #88
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Fikk du noen reaksjoner på det, eller er alt nå greit?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:18   #89
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg kjenner at jeg er bittelitt enig med Rine i dette. Ja, man kan sikkert si til barna at det som er i matboksen er hvert barns personlige eiendom, men jeg tror allikevel det kan være vanskelig å skille mellom den frukten og den andre frukten. Jeg skjønner ikke helt nivået på irritasjonen.

Du har ikke hatt barn i barnehage med dette systemet eller? Det er overhode ikke vrient det, fellesfrukt serveres gjerne på andre tider enn matpakka, eller etter matpakka. Å dele ut frukt fra matpakka blir som at man skal konstatere at alle barna bør få smake leverpostei, så man deler ut skivene som har akkurat dette pålegget.
Man gjør barna en bjørnetjeneste hvis man ikke greier forklare dem dette her. Lykke til på skolen, der alle har med mye rart og man til og med kan bestille sjokolademelk og juice hvis foreldrene lar dem få lov.

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Ole Brum: det skal ikke være prestisje i å lage matboks, men jeg sender med frukt og grønt grunnet dårlig matlyst. Hadde han spist brødskiven sin så hadde han nok bare fått med det ;-) Men han spiser lite middag også, så da er det greit å dytte på med det som er av vitaminer.

Jeg reagerer egentlig på at mange mener dette er helt ok fordi HI sin sønn har dårlig matlyst. Min jente har ikke dårlig matlyst, men jeg liker at hun får noe annet enn bare brødskiver likevel. Det er ikke sånn at barn med god matlyst ikke trenger og har godt av litt annen mat enn skiver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:25   #90
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg reagerer egentlig på at mange mener dette er helt ok fordi HI sin sønn har dårlig matlyst. Min jente har ikke dårlig matlyst, men jeg liker at hun får noe annet enn bare brødskiver likevel. Det er ikke sånn at barn med god matlyst ikke trenger og har godt av litt annen mat enn skiver.

Ja, jeg synes også det er litt rart. Jeg lager ikke veldig fancy matbokser altså, men jeg legger ved en liten boks med frukt/bær/agurkstaver etc. så hun skal ha noe annet i tillegg til brødskiver, og har aldri tenkt på at det skulle være noe som noen skulle reagere på. De andre ungene har også med seg sånt, eller varmmat, eller yoghurt, eller... Og de er ett og to år og spiser alle sammen fra sin egen matboks uten problemer, altså. True story.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:35   #91
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du har ikke hatt barn i barnehage med dette systemet eller?

Joda, det har jeg. Ikke tror jeg at det er en umulig oppgave å få ett- og toåringer til å forholde seg til mitt og ditt heller. Jeg bare synes majoriteten fremstår som utrolig rigide når det gjelder dette. Det fremkom heller ikke av HI om dette var tatt opp med personalet før h*n valgte å blåse ut sin frustrasjon. Og får massiv støtte i tildels kraftige ordelag. Det synes jeg er litt rart.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:35   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg kjenner at jeg er bittelitt enig med Rine i dette. Ja, man kan sikkert si til barna at det som er i matboksen er hvert barns personlige eiendom, men jeg tror allikevel det kan være vanskelig å skille mellom den frukten og den andre frukten. Jeg skjønner ikke helt nivået på irritasjonen.

Men det deles jo ikke ut samtidig. Fruktmåltidet er senere og da hadde de ikke matboksene, fikk jeg inntrykk av.
Jeg syns det er galskap om foreldre ikke skal få lov å sende med ungene frukt i matboksen altså. Helt latterlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:40   #93
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg reagerer egentlig på at mange mener dette er helt ok fordi HI sin sønn har dårlig matlyst. Min jente har ikke dårlig matlyst, men jeg liker at hun får noe annet enn bare brødskiver likevel. Det er ikke sånn at barn med god matlyst ikke trenger og har godt av litt annen mat enn skiver.

Dei får jo anna mat enn skiver til fruktmåltidet. Og i barnehagen vår er det alltid rikelig med agurk, tomat og paprika på bordet til lunsj som barna forsyner seg av. Så dei får inn litt frukt og grønt der også.

Eg syns det er heilt ok om andre velger å ha anna mat enn skiver i matboksen uavhengig av dårlig matlyst dersom dei ønsker det, men eg reagerer på at mange av dei som gjer dette meiner at vi som holder oss til skivene og kanskje litt rosiner i ny og ne gjer eit dårligare valg. Du antyder jo også dette når du skriver at barn trenger og har godt av anna mat enn skiver.

Kvifor kan ein ikkje putte fullkornsvafler og eksotisk frukt i matboksen uten å rakke ned på andre sine valg?
Kvifor kan ein ikkje berre seie vi er lei av skiver og vil ha noko anna i staden for å seie at skiver er kjedelig og dårlig mat?
Sålenge det er sunt og variert pålegg på skivene og brødet er sånn passe grovt så er det meir enn godt nok med skiver til lunsj! Eg syns det er ille at alt må vere så fancy og perfekt heile tida for å vere bra nok.
Og berre for å understreke: Stjerneskuddet er ikkje ein av dei som rakkar ned på dei som putter berre skiver i matboksen. Men det er andre av dei i denne tråden, og dei dukkar alltid opp i matpakke-diskusjonar.

Men så er det dessverre mange av oss skive-tilhengarar som slenger negative kommentarar andre vegen også og puttar alle med fruktspyd i matboksen i samme boksen. Det er jo ikkje alle med alternative matboksar som er mat-snobbar sjølv om nokon av dei er det.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:48   #94
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Bare så jeg har avklart hva jeg mener: Jeg blåser en lang marsj i hva andre putter i matboksene til ungene sine, eller i sine egne. Jeg synes det er fint for henne å ha litt å velge mellom, men hva andre gjør er meg revnende likegyldig og jeg mener ikke at jeg er noe bedre enn andre. Sånn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 11:57   #95
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

I juniors bhg spiser de medbrakt matpakke til frokost, men får lunsj og frukt. Jeg hadde også reagert om de hadde begynt å dele på matpakkene til frokosten. Av og til har han bare med tørt (ikke gammelt da, men brød som strengt tatt var bedre en dag eller to før) brød med pålegg innpakket i matpapir, mens andre ganger lager jeg mer fancy matpakker. Det er jo ikke sånn at de gangene jeg lager skikkelig kjipe matpakker så bør Hans og Grete dele av sin som er bedre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:08   #96
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

I boksen hans er det ofte physalis, blåbær, melon, nektarin, fersken.... Altså ikke de vanlige eplene og pærene....

Jeg tror mye av årsaken til den forhøyede temperaturen hos enkelte deltakere i denne tråden ligger i disse linjene. Nå ble det jo forklart seinere at (den spesielle) frukten ikke skyldes matsnobberi, men en forhistorie med dårlig næringsinntak og sykdom. Jeg innrømmer gjerne at jeg sperret øyne ørelite opp over physalisen og uttrykket "ikke de vanlige eplene og pærene" selv om jeg jo så et større bilde etter hvert, og uansett synes det blir feil å fordele akkurat denne fruktrasjonen mellom alle barna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:16   #97
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

DeiEg syns det er heilt ok om andre velger å ha anna mat enn skiver i matboksen uavhengig av dårlig matlyst dersom dei ønsker det, men eg reagerer på at mange av dei som gjer dette meiner at vi som holder oss til skivene og kanskje litt rosiner i ny og ne gjer eit dårligare valg. Du antyder jo også dette når du skriver at barn trenger og har godt av anna mat enn skiver.

Jeg synes du drar ting rimelig langt her ift å konkludere omfattende hva jeg mener om andres valg. Når det er sagt, mener jeg det er opplagt at det er lurt å supplere skiver med litt frukt og grønt når man kan hvis barna liker det. Det er jo ikke noe jeg har funnet på selv, det samsvarer med norske kostholdsråd. Likevel går det selvsagt supert med barna som får bare skiver også, og så får de jo gjerne noe frukt og grønt i barnehagen, som du nevner.

Rosiner skjønner jeg ikke hvorfor man sender med i det hele tatt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:16   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Er physalis spesielt snobbete, altså? Sønnen min har også ofte hatt med det, både på skolen og i barnehagen.

Jeg forsto HI slik at grunnen til at hun skrev det slik var at det også er et kostnadspørsmål. Det koster jo betydelig mer om man skal sende med nok bær til at eget barn skal få nok, i tillegg til smaksprøver til alle andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:18   #99
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg forsto HI slik at grunnen til at hun skrev det slik var at det også er et kostnadspørsmål. Det koster jo betydelig mer om man skal sende med nok bær til at eget barn skal få nok, i tillegg til smaksprøver til alle andre.

Det tenkte jeg også. Jeg sender ofte med mine barn blåbær ved siden av skivene, og det blir dyrt hvis man skal sende med til alle. Men nå har det feks vært billige blåbær en stund, og da har jeg også puttet noen blåbæresker i felleskassa i barnehagen.

I felleskassa er det stort sett epler, pærer og bananer. Det er ikke noe galt med det, men det må være lov å tenke at man ønsker at ungene skal få variere litt mer hvis de liker det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:52   #100
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Bare så jeg har avklart hva jeg mener: Jeg blåser en lang marsj i hva andre putter i matboksene til ungene sine, eller i sine egne. Jeg synes det er fint for henne å ha litt å velge mellom, men hva andre gjør er meg revnende likegyldig og jeg mener ikke at jeg er noe bedre enn andre. Sånn.

ja sånn bortsett fra at jeg har en gutt da, men eller mener jeg det samme.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no