Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 22:24   #41
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg er for lat til å bruke bloggene. Jeg vil helst at forumet beholder sin tone som før i selve forumet.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:24   #42
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

JDet med at mye foregår i bloggene nå er jeg litt spent på hvordan vil påvirke forumet. Jeg synes det er utfordrende siden bloggene har ulik grad av åpenhet og at det er vanskelig å huske hva man har fått vite hvor og om ting er allmennt kjent eller ikke.

Jeg har observert mye av det Ullmor sier og oppfatter forumet som mer internt etter at bloggene kom. Ser rett som det er at det referes til blogger og at en del av brukerne tydeligvis vet ting om hverandre som er informert om og diskutert i bloggene. Pga bloggene merker man bedre hvem som er inne og hvem som er ute.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:25   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Denne debatten har jeg lest på alle forum jeg har vært innom. Uten unntak. Så det Ullmor tar opp er ikke på noen måte spesielt for FP.

Til og med i den lille barselgruppen min på NM opplevde vi det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:37   #44
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

"Veileder til FP"-tråden som er klistret er en god innføring tror jeg; kanskje det er testen? Å finne og skjønne den på egenhånd?

Og hvem skrev den?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Dessverre gjør dette at jeg ofte unnlater å poste innlegg fordi jeg er redd for å plumpe ut i det i og med at jeg ikke er helt inne i alt som skjer her...

Hvorfor er du redd for å plumpe ut i det? Er du redd for at det blir hengende ved deg?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:03   #45
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg synes ullmor har gode poeng, samtidig som jeg ser at dette også er med på å gjøre FP spennende. Som nykommer ble jeg litt trist da alle ignorerte mitt første innlegg, jeg hadde vel en slags naiv tro på at noen skulle svare eller kommentere siden jeg forsøkte å bidra selv om det lyste et patetisk 1-tall på "Innlegg". Jeg kjenner ingen IRL, og er for sjenert og lat til å finne ut av bloggene. Derfor føler jeg meg utenfor rett som det er. Jeg synes bloggene er litt ekskluderende. Men jeg tar det ikke så tungt, det er vitterlig ingen som har bedt meg forlate FP ennå. Nå ser det til og med ut til at noen legger merke til meg innimellom

:stayer:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:04   #46
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg driver ennå å blir kjent jeg... det kan ta sin tid. Jeg trives veldig godt her inne og begynner å "forstå" tonen her.
Men jeg er nok typen som må bruke litt tid på å finne min plass.

Bloggene har jeg ennå ikke noen mening om, da jeg ikke har tilgang på mer enn en
Men jeg merker ikke så mye til at det foregår ting bak i kulissene, heldigvis kan man vel si.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:04   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

BALANSE: Klar du blir lagt merke til!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:08   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg er gammel traver her, har vært med fra starten av. Jeg kan nok skjønne at man lett får inntrykk av at det er en "venninneklubb." Når man har hengt på dette forumet lenge nok, får man etterhvert en egen omgangstone, man kjenner litt til tidligere innlegg, man vet hvem som heier på hvilke fotballag og hvilke lag man helst bør sky som pesten f.eks.

Jeg håper likevel ikke at dette er med på å skremme folk vekk herfra. Nye mennesker inn på forumet, gir jo en ny dimensjon og nye muligheter.

Bloggene har jeg ikke tid til å lese, så om det skravles der, får det gjøres bak min rygg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:09   #49
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg har også vært intern her. Min historie er spesiell og de som har vært her en stund kjenner den. Jeg vil ikke mase om den i det evindelige så jeg bare forteller om gledelige ting som skjer. Men dersom noen lurer så er de velkommen til å spørre meg :-)

Jeg skjønner godt HI og har vel også opplevd å trampe i salaten noen ganger. Jeg vet ikke hvem som er venner med hvem osv.

Jeg liker heller ikke den arrogansen enkelte viser ved å stadig lage et poeng av høy utdannelse osv. Det er ikke alltid høy utdannelse gir en fortrinn i en diskusjon. Det å ha følt på kroppen og ha livserfaring kan gi en langt større refleksjon rundt et tema enn å lese om dette i sitt studium. Men til syvende og sist så er det evnen til å lytte til hva de andre sier og respektere det, men å være enig om at man kanskje er uenig i enkelte ting. Det finns jo sjelden ett svar på alt......


Sist redigert av Jessica : 13-06-08 kl 23:33.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:24   #50
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg er ennå i "bli-kjent-fasen", og skjønner absolutt hva ullmor mener, uten at jeg dermed syns det er noe problem. Jeg er på et annet knøttlite superinternt venninneforum i tillegg, så jeg får min dose internsnakk der. At noen kjenner hverandre bedre enn andre, er vel ikke til å komme bort fra? Nå har jeg også bittelitt historie fra NM med meg, så jeg er helt innforstått med at når det kommer til mat, skal man lytte til Mim, og når det kommer til rettskriving er det Tinetoff som har siste ordet, så helt ute er jeg dog ikke. Men jeg merker som flere skriver her, at jeg kvier meg ørlite for å kaste ut de helt store brannfaklene, samtidig som jeg vet at jeg er sånn i RL også. Observere og bli kjent først, kverulere og være bastant etterpå.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:36   #51
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Helt klart. Men tonen bør ikke være slik at den i seg selv gjør at nye medlemmer føler at det er et fellesskap her det er vanskelig å bli en del av. Dersom noen føler det slik.

Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at det er tonen man skal se på. I mine øyne er tonen forsåvidt grei slik man snakker sammen, men man kan godt være flinkere til å svare nykommere.

Jeg har vært innom endel forum i løpet av min karriere, og det som var avgjørende for om jeg ble værende eller ikke var enkelt og greit tilbakemeldinger og svar. Dersom jeg aldri ble quotet eller diskutert med i diskusjoner, så forsvinner jeg etter en stund. Det er veldig kjedelig å være den som ingen quoter og snakker med. Den type internt plager meg. Så jeg synes det er en fin ting å være obs på å glimte litt på innleggstellerne og dra nybegynnere med i diskusjonen. (Og selvsagt ikke starte med å plukke fra hverandre argumentene til en stakkars nybegynner, men prøve å være åpen og spørrende.) Det verste som fins er å bli ignorert.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg liker fjas og tøys og savner det litt nå som mye av det foregår i blogger jeg ikke har tilgang til. Dessuten er jeg for sjenert til å spørre om tilgang.

Jeg savner endel av tonen som har blitt flyttet jeg også. Ikke ha alt for dere selv i bloggene da. Drypp litt på oss andre også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:38   #52
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Skjønner også godt hva du mener, Ullmor. Jeg er en av de som sniker litt i kulissene, leser tråder uten å skrive så mye. Noen tråder bidrar jeg jo litt i da, og andre tråder mye mer. Flere jeg føler jeg er blitt kjent med, men om de har blitt kjent med meg er jo en annen sak.

Mange tråder skriver jeg helt bevisst ikke i, er ikke helt klar for å bli halshugget enda. Og siden det er flere som føler det slik, så er det nok litt en gjennomgangstone at enkelte her inne er litt respektløse og ufine.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:41   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Når det gjelder det å føle seg utenfor, så er min erfaring at folk flest blir mye fortere og mye mer lagt merke til enn de selv tror. Jeg kan knapt huske at noen har kommentert at "det er sikkert ingen som vet hvem jeg er" uten at det har vist seg aldeles feil.

Å bli en referanseperson på et forum, som de andre brukerne refererer til og hvis nick ofte blir nevnt, det krever derimot langt større innsats og tid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 00:49   #54
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg kjenner ingen her IRL, ikke som jeg vet om i allefall, og noen ganger har jeg nok følt meg litt utenfor her inne, selv om jeg har vært her en god stund nå, men har vært litt til og fra noen ganger da. Men jeg liker meg stort sett godt her, og har vel alltid fått svar da jeg har startet en tråd, så jeg føler meg ikke helt oversett

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 01:01   #55
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg skjønner godt hva Ullmor mener. Det skal litt til før man blir tatt inn i klubben. Jeg synes det har blitt mye mer internt her den senere tid, noe som merkes når nye medlemmer kommer hit og prøver å være aktive. Noen ganger har det nesten vært tendenser til å dumme ut eller fryse ut brukere, noe jeg synes er forkastelig. Jeg får nesten tenåringsvibber av det. At noen begynner å si noe litt ekkelt, så følger det flere på, og så er det i gang. Husker spesielt en episode om ei som var koselig og ville hjelpe medlemmer her å komme seg billig inn på Tusenfryd....

Jeg må si at dette har roet seg litt, da noen markante medlemmer har funnet nye beitemarker. Men likevel så er tendensen der.

Jeg er enig i at det må bli en viss tone på et forum der mange begynner å ha god kjennskap til hverandre, men det er ikke dermed sagt at man trenger være ekle mot andre som kommer hit. Jeg tror nok endel har blitt skremt herfra, og er det slik at man ikke ønsker flere medlemmer, så får man da heller ta et aldri så lite inntaksstopp.

Jeg er ikke av de som stikker nesa mi fram så alt for mye, jeg føler ikke jeg er en del av "gjengen". Jeg har litt prestasjonsangst i forhold til det jeg skriver/vil skrive, for jeg føler meg underlegen i forhold til mange andre. Det vil si at jeg ikke er så flink til å ordlegge meg, og jeg liker ikke være med i de helt store diskusjonene av den grunn. Jeg har prøvd å være aktiv innimellom, men jeg føler ikke at jeg gjør det helt store inntrykket på noen Men det er helt greit egentlig....jeg er nå her....skriver litt innimellom, leser mye...er ganske flink til å dele ut prikker, for å vise at jeg leser, at jeg bryr meg, og for å være deltagende selv når jeg ikke har så lyst å skrive så mye.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 07:42   #56
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hvorfor er du redd for å plumpe ut i det? Er du redd for at det blir hengende ved deg?

Som den sjarte (og til tider litt perfeksjonistiske) sjelen jeg er liker jeg vel bare ikke å få pepper for at jeg ikke har "fulgt med i timen". Teit ja, men sånn er jeg..

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at det er tonen man skal se på. I mine øyne er tonen forsåvidt grei slik man snakker sammen, men man kan godt være flinkere til å svare nykommere.

Der tror jeg du har et godt poeng ja. Hvorvidt man får respons eller ikke er veldig avgjørende for om man opplever et forum som verdifullt for en selv. Og ingen liker vel å bli oversett.

Jeg har blitt ganske fort husvarm på de øvrige fora jeg frekventerer. På FP har jeg fortsatt et godt stykke å gå. Men jeg vet jo at det i hovedsak er min egen skyld, all den tid jeg har alt for mange fora å holde meg oppdatert på. Jeg har en tendens til å prioritere de stedene jeg føler meg mer hjemme. Og som jeg skrev over så blir det jo da en slags "ond sirkel".

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 08:11   #57
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg opplever det veldig nyttig med tråder som dette. Denne minnet meg på at jeg etterhvert er husvarm her, og har et ansvar for at nykommere blir sett og svart. Det var interessant å se at Tove, Alexy og flere kjente nick opplevde FP som de gjorde. Det satte også ord på noe jeg har observert uten å tenke over det: En del her kjenner hverandre og bekrefter hverandre dermed mer. Det er også mange av oss som deltar fordi vi har glede av det, uten å være en del av et RL-nettverk. Når man legger dette sammen i en tråd synes jeg dette balanserer FP godt. OG for sikkerhets skyld, jeg føler meg ikke oversett lenger, men jeg føler et ansvar for å (forsøke å) skrive noe med substans. Når jeg gjør det får jeg som regel alltid respons med fornuftige, tankevekkende og nyttige svar.




Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

BALANSE: Klar du blir lagt merke til!!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 12:50   #58
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men synes ikke du det er naturlig at folk som har kjent hverandre lengre er mer på bølgelinje? (Nå må du ta høyde for at jeg kanskje legger noe annet i uttrykket "bli med i gjengen" enn du gjør.)

Hva mener du - konkret - med å være mer innkluderende? Er det feks innkluderende og internt (<- )at jeg har endret i quoten din, eller er det bare frekt?

Det er nok det DM nevner om å bli diskutert med og lagt merke til jeg mener med å "bli med i gjengen". Uff, det hørtes veldig sutrete ut, det er ikke for min egen del jeg mener det, men jeg ser at det ikke alltid er de beste innleggene som får den største responsen. Klart jeg skjønner at det er kjekkest å diskutere med vennene sine, men for å få en god debatt i et internettforum tror jeg det er viktig å prøve å være litt nøytral når man leser, og gi ris/ros ut fra kvaliteten på innholdet i et innlegg, ikke personen som står bak.

De fleste vet også grensen mellom å tøyse med andre brukere, og å gjøre narr av dem. En slik endring som du gjør, syns jeg er godt innenfor grensen for koselig tøys. I en av de første trådene jeg leste her inne var det derimot ikke så fin ordbruk. Der ble en bruker plukket fra hverandre. Jeg har sett lite til henne etter det. Det var vel ingenting som var over grensen for rapportering, det var bare en sammenrotting som skremmende.
Jeg så ikke noen grunn til så hard kritikk basert på de innleggene hun hadde der og da. Det var tydelig at det var en bagasje fra tidligere innlegg hun bar med seg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 15:24   #59
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg er en av de gamle traverne og har vært med fra nesten starten. De fleste vet hvem jeg er p.g.a. historien min. Har møtt veldig mange på forskjellige treff. Noen kjenner jeg bedre enn andre.
Synes også at det ikke er alltid de nye blir like godt tatt i mot. Husker også den episoden hvor den nye ville invitere til billigere billetter til Tusenfryd. Det tar tid å bli kjent. Men det er klart det er ikke alle som passer like godt sammen. Sånn er det jo bare.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 15:33   #60
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Interessant diskusjon. Jeg er av den typen som ofte leser svarene på innlegg uten å merke meg hvem som har skrevet hva. Dette i seg selv gjør det jo umulig for meg å helt og fullt delta i det interne. Men det er nok heller ikke derfor jeg er her. Noen ganger kan jeg kjenne at jeg gjerne skulle vært en større forum-hit eller referanseperson som noen så treffende sa, men så vet jeg at jeg overhodet ikke orker å invistere så mye tid og energi her inne.
For min del er jeg jo "ensom" her inn i den forstand at ingen egentlig kjenner meg, og jeg kjenner egentlig ingen. Men på samme tid legger jeg jo noen ganger ut sjela mi her og får varme, gode og ektefølte tilbakemeldinger. Det er en ganske ambivalent ting.

Jeg kjenner meg igjen i dette med å ikke tørre å hive seg utpå av frykt for å bli halshugget av "forum-eliten". Men jeg er nok likevel den typen som sier hva jeg mener når "det virkelig gjelder". Og da driter jeg gjerne i om et helt forum er uenig.

Jeg tråkker i salaten rett som det er, misforstår og feiltolker.. Og sånn er det

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no