Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er skummelt på film?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 00:31   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er skummelt på film?

Tenkte er på dette i går etter at jeg hadde skremt meg selv med en film.

Jeg og mannen synes forskjellige ting er skumle i filmene. Han misliker at helten mangler kontroll (gjerne mens skurken har full kontroll). Mens jeg er sinnsykt redd for alle typer shiftshapers, typisk varulver, vampyrer etc "The beast within" for å si det med Johnny Cash. Har alltid hatt det slik, husker jeg ble livredd av "Heksene" av Roald Dahl. Det er dette med de gode som blir onde jeg reagerer på. Det var Brad Pitt og ikke Tom Cruise som var skummel i "An Interview with an vampire"

Hva med dere? Er det spesielle settinger som alltid er skremmende?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 08:53   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

Vampyrer synes jeg bare er latterlige, men av en eller annen grunn blir jeg veldig redd av zombier. Eller nei, jeg blir jo egentlig ikke så REDD av dem på film, jeg blir mer redd av tanken på at de plutselig skulle infisere verden her. For dukker det EN zombie opp, kommer det jo fort flere og så er verden fucked.

Men det som skremmer meg mest på film er spøkelser. Jeg blir sjelden redd av grøssere lenger, er for herdet etter å ha sett grøssere omtrent daglig fra jeg var 3 år gammel. Jeg VIL bli redd, men blir som regel bare skuffet. Helsike altså! Men er det noe som gjør/kan gjøre meg redd er det altså spøkelser. Type "Sjette sansen", "The grudge" osv. Støkke-scener med spøkelser, det er tingen. Mordere og slikt synes jeg jo er spennende, men ikke skremmende. Alle filmene jeg har blitt mer eller mindre redd av, har vært med spøkelser eller lignende.

Jeg blir mer redd av spill enn av filmer da. Silent Hill er definitivt favoritten, jeg venter spent på nr. 5 nå. De er helt grusomme, jeg får knapt sove når jeg har spilt litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:00   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

Jeg har aldri blitt redd av vampyrer, men jeg ble jo veldig redd for Bob i Twin Peaks (den snille faren som forvandlet seg til monsteret Bob).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:43   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

I grøssere må det være slik at ting faktisk kan skje i virkeligehen for at jeg skal bli redd/skremt. En sinnsyk morder som sniker rundt hytteveggen mange mil fra folk, i mørket Eller at noen går gjennom en mørk skog, og man hører at det er noe der....brrrrrr!
Ting som Aliens osv er egentlig bare morsomme, for det blir så virkelighetsfjernt for meg at det blir rart.

  Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:57   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

The Ring og The Grudge er det skumleste jeg har sett.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:47   #6
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

Ondskap. Det er vel egentlig det eneste jeg syns er skikkelig skummelt, og som kan gjøre at jeg velger å slå av filmen. Jo mer rendyrket ondskap, jo skumlere. Og ondskap er oftest (på film) knyttet til overnaturlige fenomener som spøkelser, varulver, folk som er besatt av onde krefter, osv. Det er ikke selve handlingene nødvendigvis som er skumle, men følelser og stemning. Det at du vet at ondskapen er der, liksom. Noen av de skumleste scenene er f.eks. når du ser et helt vanlig menneske, komme hjem fra jobb, låse opp døra, bære inn varene sine, gå på kjøkkenet, begynne å lage middag - og så VET jeg at ondskapen sjøl lurer på utsiden av vinduet, eller bak dusjforhenget. Jeg trenger ikke se dem en gang. Jeg vet de er der.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:52   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

Jeg er livredd zombier. Da jeg så Dawn of the Dead for eksempel, hadde jeg mareritt i månedsvis etterpå. Jeg drømmer alltid at hele verden er blitt zombier, bortsett fra meg og et par til, og vi må gjemme oss og komme unna disse som jakter på oss. Det verste er at jeg kan "drømme" om dette i våken tilstand også, og skremme meg selv skikkelig. Helt tåpelig, jeg vet jo godt at det ikke fins zombier.


Originalversjonene av The Eye og The Ring var også skumle. Folk/spøkelser/zombier som beveger seg rart og hakkete er generelt skumle.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:54   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er skummelt på film?

Når ting ikke er som de er. Når good guys blir bad guys og når ting blir snudd på hodet. Krefter vi ikke ser osv.

Twin Peaks har alt dette. Den er og blir ufattelig skummel. Slutten av "The others",

og ikke minst slutten på "Invasion of The Body Snatchers" :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no