Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-15, 15:14   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Har jo lest endel om barn som ikke får mulighet til å delta på aktiviteter, men har ikke selv så god overiskt over hva ting koster. Min har gått på fotball tidligere og ellers på akrobatikk (som ikke krevde særlig utstyr) og friidrett.

Nå har han sartet på ishockey og jeg har handlet utstyr for 4000 kr, uten skøyter. I tillegg kommer avgifter på ca 5000 i året. Jeg har forstålese for at det koster og opplegget virker bra.

Min yngste går fortsatt ikke på noe, men ser jo for meg at han snart starter.

Så langt bruker vi da 9000 på ett barn, og så kommer det sikkert andre utgifter i tillegg.

Da blir jeg nysgjerrig på hva andre har av utgifter til dette. Litt om hvor mange barn det er fordelt på, hvilken aktivitet det er og hva som koster. (utstyr, avgifter etc)

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:18   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Hockey er nok noe av det dyreste man kan drive med.

Vi har håndball og fotball.Er usikker på prisen, men det er en bra sum det også, selv om selve utstyret strengt tatt bare er en ball og et par sko, så det er jo billigere.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:18   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Var på foreldremøte for fotballen i går, så jeg har noenlunde oppdaterte tall: 1900 kroner i grunnavgift for hele året og i tillegg 1000 i året til selve laget, tror jeg. Det siste skal gå til å dekke deltakelse på cuper og kommer i stedet for dugnad/salg av dasspapir og sånt. (Vi har i tillegg dugnader for klubben sentralt - 4-6 kiosk-/banevaktøkter per år, à 4 timer.) Utstyr er bare et eller to nye par fotballsko og -strømper i året, leggskinn og et par sett med treningsklær fra HM.

Vi har to barn med tilsvarende utgifter, altså. Tror det er 200 i søskenmoderasjon på grunnavgiften.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:21   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Poden spiller piano, det koster 400 kr/time (1 gang i uken) - pluss pianoet, da, det er jo en ganske stor utgift. En forholdsvis dyr hobby, men ingen "skjulte"/løpende utgifter (klær, arrangementer). Eller det blir litegranne til noter, da.

Karatetreningen er 2 ganger i uken og koster 250 kr i måneden, mener jeg å huske. Drakten koster noen hundre, og så er det vel en hundrelapp eller to i halvåret for gradering. Dette synes jeg er veldig rimelig, og utstyrsmessig må det jo være den billigste sporten som finnes.


Summert for hele året blir det kanskje 17 000 kroner, når selve pianoet er holdt utenfor.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 10-09-15 kl 15:33.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:25   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Oi - det tør jeg nesten ikke regne på! Prisene avhenger jo veldig av alderen på barna. Treningsavgifter og krav til utstyr øker jo jevnt med alderen på barna.

Yngste turner. Vi betaler 8.500,- i året i treningsavgift og rundt 5.000,- i reise/deltakeravgifter i forbindelses med konkurranser. Konkurransedrakt/overtrekksdress koster rundt 2.000,- men passer som regel et par år. Eldste spiller håndball. Her har jeg ikke helt oversikt, men det går nok med omtrent 10.000 til treningsavgifter, lisens, sko/utstyr og cup-deltakelse. I år var de på cup i utlandet og da ble prisen vesentlig høyere.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:29   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Hos oss er det bare 4-åringen som er med på aktiviteter.
Sykkelleik: 300,- Pr sesong (vår og høst)
Svømming: 500,- kr mnd (det synes jeg er veldig dyrt for 30 min i bassenget pr uke, så jeg er litt spent på hva andre betaler her...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...

Sist redigert av Annki : 11-09-15 kl 07:50.
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:35   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Mine spiller også ishockey.
For en gutt er kontingent på mellom 4000,- og 5000,- for et år mener jeg. Må ut med tusenlappen for en tur til Sverige over nyttår, men da kommer overnatting for en av oss voksne i tillegg. Hockeyutstyr er x flink til å kjøpe når han er i utlandet, men det blir fort penger av det også. For joggedress og varmedress så er det tusenlappen pr.dress. De varer flere sesonger da. Det samme gjør jo utstyret foruten skøyter.
Og så er det kjøring. Det er 1 times kjøring til nærmeste konkurrent i seriespillet. Skal vi på cup er det minst halvannen times kjøring.
Av dugnad er det 2 kioskvakter på A-lags kamper pr.sesong (uten sluttspill), pluss når vi selv arrangerer noe.
Alt av hockeycamp i ferier kommer i tillegg.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 10-09-15 kl 23:16.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:43   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Eldste går på basket - koster ingenting utover treningsklær (som hun jo må ha uansett) og drakt (400 mener jeg det var).

Minste har gått på svømming, 2600 pr kurs og tre kurs i året. Men nå ville hun ikke mer. Vi lurer på friidrett, tror ikke det koster så mye, men jeg har ikke sjekket enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:44   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.949
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Nja, ikke helt sikker på om jeg har lyst til å tenke på hvor mye det koster

11 åringen går på fotball, dans og riding.
Fotballen koster ikke så mye, kanskje 2000 i året. Pluss utgifter til utstyr og reise til cup'er.
Dans koster 1800 for et halvår (kun 1 time i uken). Her trengs det lite utstyr og det er ingen dugnader.
Ridning har hun nettopp begynt på. Brukte ca 1000 på utstyr (hjelm, vest og sko) - handlet i Spania, var en del å spare på det. Det koster videre 190 per ridetime, pluss 400,- i året i medlemsavgift.

Så ca 10 000 i året pluss utstyr ender vi på.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:44   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Poden turner og spiller fotball.
Turningen koster 700 i halvåret og 6oo for drakt

Fotball: 600 i halvåret tror jeg det er, må kjøpe sokker og shorts i tillegg til ca 300 kr. Cuper koster ingenting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:46   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Eldste spiller bare fotball og der slipper vi rimelig unna siden jeg er lagleder. Tror vi betaler rundt 1000. Yngste spiller fotball, 1500 (er lagleder), håndball rundt 1000 (er hallansvarlig for laget) og turn 2000 i halvåret. Turn er under vurdering om han skal fortsette med, men er veldig sosialt siden de er fem gutter som sykler sammen etter skolen og er ferdig til kl. 16. Ja, så er han med på FFO til 800 i mnd. Veldig ujevnt fordelt på ungene ser jeg. Men eldste har dratt sin del av kostnader opp gjennom hun også med turn og håndball i tillegg til fotballen.

I tillegg kommer en del par sko da. Eldste har gått fra 37,5 til 40,5 på ett år.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:48   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

8-åring; 1500 i året for fotball + billig utstyr, 2200 pr semester for dans
5-åring: 2200 pr semester for svømmeopplæring (12 ganger a 35 min)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:50   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.989
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Mye

Eldste spiller instrument på relativt høyt nivå. Bruker over 10.000,- i året på det. Hun er med i en talent-/satsningsgruppe slik at hun får mye undervisning gratis, så vi sparer nok mellom 10.000-15.000,- i året på det. Mye mulig mer også, for tilbudet er stort. I fjor kjøpte vi instrument og diverse annet utstyr også, så det ble vel godt over 30.000,-, men instrumentet taper seg jo generelt ikke i verdi så det er jo en investering. Og så danser hun, men det er ikke mer enn skarve 1200,- i halvåret.

Mellomste spiller tennis. Varierer hvor mye han trener med trener og på egenhånd, så mellom 7000,- og 12.000,- et sted vil jeg tro. Utstyret er ikke dyrt i den idretten.

Yngste har så vidt startet å spille instrument. Mener timeprisen er på 600,-, men han er såpass liten at 15-20 min er max hva konsentrasjonen tilsier pr gang Leie av instrument er 500,- i halvåret.

Så det er tydelig hvor pengene går

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:52   #14
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Her går ungene kun på aktiviteter av den kommunale kulturskolen, som er sponset. Jeg har en på hiphop og en på piano og korps.

Piano, koster 1700 pr halvår
Korps, aspirantåret koster 1700 for et helt år.
Hiphip, 1700 pr halvår.

Vi slipper relativt billig unna foreløpig, ser jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:02   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

En trener crossfit - 300 kr x 12 pr år.

Den andre trener bryting. Det er ikke så dyrt i seg selv - et par tusen i kontingent og treningsavgift, og så må man jo ha litt treningstøy. Det som koster er å reise på stevner, og der legger man jo lista selv (siden dette er en individuell idrett får det ikke konsekvenser for andre om man ikke deltar). Frøkna reiser på mange stevner, delvis langt borte, og på breddesamlinger for landslaget. Klubben har god økonomi og dekker en god del av utgiftene til de lange reisene, men vi lå nok på egenandeler for mellom 10 og 20000 forrige skoleår, i tillegg til lommepenger (der holder jeg igjen; hun får kun fra meg til vanlig mat som ikke dekkes av egenandelen og må betale for godteri o.l. selv).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:09   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.772
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Her driver ungene med aktiviteter som er preget av lite utstyr, men ganske høye avgifter.

Fotball har ikke så høye avgifter heller da, det er vel ca 1500 kr/år/barn (2 barn). Fotballsko og leggskinner kreves, det koster ikke så mye. Begge har fotballsko til under 300 kr.

Troppsturn, konkurranseparti (1 barn) koster litt over 3100 i halvåret + egenandel på reiser til konkurranser (1800 sist vårsemester) + konkurransedrakt til 1600 kr (turndrakt + tights).

Turn, basisparti + ekstra dag apparatturn (1 barn) koster 3300 i halvåret (1800 for basisparti, 1500 for tilleggsparti, sånn ca), ingen reising, ikke noe utstyr (tights og singlet som hun uansett ville fått til å bruke i gym på skolen).

Judo (1 barn) koster 2100/år, judodrakt kjøpt brukt til kr 200, noe reising til cuper/samlinger (frivillig), varierende pris.

Så her er fotball og judo forholdsvis billige idretter, turn er forholdsvis dyrt, selv om det ikke krever utstyr (bortsett fra konkurransedrakta, men den holder forhåpentligvis et par år). Men dugnadsmengden tar ikke knekken på oss akkurat da. Litt mer på fotball enn på det andre, men likevel fullt til å leve med.

Men ja, til sammen blir det mye. Nesten 18.000 i året bare i avgifter. Men nå har vi heldigvis ingen på SFO lenger, som jo er den dyreste fritidsaktiviteten av dem alle. Så da vi sa opp plassen til de to yngste nå i vår ble det frigjort midler til andre ting.

Alle aktivitetene har mulighet for å søke redusert avgift eller fritak fra avgift, hvis det er spesielle behov for det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:17   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.020
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Våre er såpass små at det foreløpig er lave kostnader for fritidsaktivitetene. Storebror trener taekwondo og det koster 1800 kroner for ett år (og så koster drakt 250 kr). Da han spilte fotball kostet det ca 3000 kr for ett år. Lillebror går på allidrett og det koster 1200 kr for ett år + et par hundre i medlemsskap i skiklubben.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:24   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.751
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

7 åring på fotball, aner ikke hva vi betaler, faren tar seg av det for dem begge (altså siden han også spiller i samme klubb)

Yngste begynner visst på barneidrett nå, det blir 900 kroner, fordelt på "pr familie" i klubben og pr barn på selve barneidretten, men vi har ikke flere barn i samme klubb , s pr familie blir for henne. (for dette er ikke samme som fotballen våre spiller i, av geografiske årsaker, men vår klubb har ikke noe annet, derav barneidrett hos naboklubben)

Eldste har fått noe fotballtøy, og må jo ha sko, leggskinn etc, men den helt store kostnaden er det ikke enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:32   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Vi har to barn som begge danser flere timer pr uke og spiller hvert sitt instrument på kulturskolen. Det blir ca 20 000 i året for alt sammen, utstyr kommer i tillegg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:32   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.556
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?

Begge mine spiller fotball, det koster 1750 i året for dem begge. I tillegg kommer det jo litt utstyr som sko, sokker og knickers. Jeg har i det siste kjøpt sko brukt, og lillebror arver fra storebror så har ikke vært så store utgifter på det.

Begge svømmer også, det tror jeg koster 500 kr pr unge i året. Der trengs det jo ingen utstyr, begge må ha badetøy siden de har svømming på skolen uansett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no