Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor ha kjæledyr

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 13:47   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dyrebeskyttelsen jeg er i kontakt med, opplever at katteeiere ringer å truer dem når ferien setter inn. Mange truer også med å torturere og drepe katta hvis dyrebeskyttelsen ikke gjøre noe.

Er det mulig?

Jeg burde vel egentlig ikke bli sjokka, det er mye rare folk der ute... og mange av dem skulle aldri fått lov å ta i et dyr en gang.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:48   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Er det mulig?

Jeg burde vel egentlig ikke bli sjokka, det er mye rare folk der ute... og mange av dem skulle aldri fått lov å ta i et dyr en gang.

Ja, og jeg kunne ønske jeg kunne fortelle deg at slike samtaler var av de sjeldne. Det er de ikke.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:50   #23
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dyrebeskyttelsen jeg er i kontakt med, opplever at katteeiere ringer å truer dem når ferien setter inn. Mange truer også med å torturere og drepe katta hvis dyrebeskyttelsen ikke gjøre noe.

Er det virkelig mulig at voksne (tilsynelatende ansvarlige) kan oppføre seg slik? Jeg blir kvalm!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:57   #24
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dyrebeskyttelsen jeg er i kontakt med, opplever at katteeiere ringer å truer dem når ferien setter inn. Mange truer også med å torturere og drepe katta hvis dyrebeskyttelsen ikke gjøre noe.

Kan ikke politiet gjøre noe i slike tilfeller?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:59   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Nei, det har de dessverre ikke ressurser til.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 15:00   #26
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Hvorfor ikke stille samme spørsmål om det å få barn?

Men når det gjelder dyr. Jeg tror at de fleste som skaffer seg dyr gjør det fordi de ønsker å ha dyr. Likevel tror jeg at for mange så er det en slags ide, en forestilling, et vagt minne om hvordan det er å ha dyr - og det er ikke nødvendigvis samsvar med virkeligheten.

Jeg kan nevne ett eksempel. En venninne av meg mimrer stadig om hennes besteforeldres hund, som var så snill. Nå husker jeg selvsagt ikke rasen - men en relativt stor hund. I alle fall - hun mener at fordi denne hunden til beste og besta var så snill, så er ALLE hunder av den rasen snille. Og da barna hennes ønsket seg hund, så ga hun etter, basert på det minnet om besteforeldrenes hund. Og kjøpte samme rase.

Trenger jeg å si at de rosenrøde minnene om den superintelligente hunden som var med på alt var mest lik en Lassie-film? Og at da de fikk valpen i hus, så lignet det slett ikke på Lassie-filmene? Valpen tisset på golvet, gnagde på møbler, hoppet på ungene, bjeffet, bet i fingrene..... Ja. Altså. Som valper gjerne gjør.

Min venninne var SJOKKERT og mente at de måtte ha fått et dårlig eksemplar av arten. Dette var jo slett ikke som hun husket. Akkurat hun greide å ta seg inn. Hun innså at dette krevde jobb og innsats, og hun meldte seg på kurs og diverse - og hunden er slett ikke blitt så verst, den.

Men jeg tror at for mange er det sånn (akkurat som når vi får barn) at vi har noen forestillinger om hvordan dette skal bli - og så blir det ikke sånn. Da kan det være mange som mister interessen. Går lei. Innser at dette er for mye for dem. Men så er det jo nederlag å gi opp, da. Så de skal jo beholde dyret, selvsagt, for det gjør jo ansvarlige dyreeiere, ikke sant? Du ville jo ikke gitt bort ungen din selv om det ble annerledes å være mor enn du hadde trodd - så derfor gir du ikke bort hunden heller.

Likevel tror jeg at det er de aller færreste som faktisk mishandler dyrene sine. Mange dyr tilbringer sikkert alt for mye tid innestengt i en leilighet eller en hundegård, og har ikke spesielt godt liv. Men det er jo ikke det samme som å mishandle eller vanskjøtte dyrene. Jeg tror at tilfeller som i hovedinnlegget er sjeldne. Heldigvis.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 15:05   #27
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

For meg kunne spørsmålet vært: Hvorfor ha kjæledyr? Punktum.

:liker ikke dyr og er litt redd for dem:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 16:18   #28
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Likevel tror jeg at det er de aller færreste som faktisk mishandler dyrene sine. Mange dyr tilbringer sikkert alt for mye tid innestengt i en leilighet eller en hundegård, og har ikke spesielt godt liv. Men det er jo ikke det samme som å mishandle eller vanskjøtte dyrene. Jeg tror at tilfeller som i hovedinnlegget er sjeldne. Heldigvis.

Skulle ønske at det var sjeldne tilfeller, men det ser ikke ut til å være det siden det blir født ca 40.000 katter i året som blir hjemløse.
Da en har en katt som får kattunger så må en jo ta ansvar for kattungene også, eller aller helst ta ansvaret før den får kattunger ved å kastrere katten sin.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 20-06-08 kl 17:53.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:50   #29
Lissie
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 10
Lissie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Har man skaffet seg et dyr, så plikter man søren meg å ta godt vare på det også, ja.


Lissie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 22:07   #30
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.




Politiet har knapt ressurser til å etterforske grov vold mot mennesker og jeg regner med at katter ikke blir prioritert.


Jeg skjønner det, men for mange hadde en anmeldelse vært skremsel nok.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no