Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 21:10   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Fersking vil gjerne lære!

Hvilken bør jeg velge? Bør jeg drikke den til mat (og i så fall hva?) eller alene?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:16   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Drikk den iskald og alene, helst på fortauscafé i Paris.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:55   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.172
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Kan med fordel bøtes ned i store mengder, jo kaldere jo bedre.

Jeg liker best de med litt skikkelig rosa/rødfarge, som Rosaura, Torre Beraxta, Il Mimo, Mediodia og Casa de Saima.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:59   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Joiner for å lære. Min rosévin er særdeles sørgelig. smaker mislykke hjemmelaget vin.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:13   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Man heller i et glass. Løfter glasset. Setter til munnen. Vipper i en vinkel sånn at væsken flyter inn i munnen. (Husk å åpne munnen først!) Lukker munnen. Svelger. Gjentas i selvvalgt antall repetisjoner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:00   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Ja, ja, aC. Det der tror jeg at jeg skal fikse. I alle fall om jeg finner en som smaker ok. Jeg har bare drukket slikt en gang, og det var ikke noen stor opplevelse. Tipper det var feil vin.

Kald, men uten mat?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:03   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Eg drakk sist Lindeman sin, den syns eg var god. Eg har drukke den avkjølt, uten noko mat til. Har kjøpt en ny no, ville gjerne ha litt meir søtheit enn Lindeman. Den heiter (iler på kjøkkenet) Beringer.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:16   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.172
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Gjerne til mat også, men fortrinnsvis litt lett mat, feks kylling/kalkun.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:16   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Og Il Mimo er veldig god.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:24   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Rosévin er visst det nye hotte nå ja.
Hm. Må vel prøves ut i sommer.

Sånn ellers ville jeg ha prøvd aC sin metode.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:35   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Il Mimo!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:54   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Il Mimo, altså?

Skal testes!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:55   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Il Mimo er dessverre litt vrien å få tak i, den kommer i begrenset mengde. Men man kan være heldig, og da er det bare å slå til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:58   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Il Mimo er dessverre litt vrien å få tak i, den kommer i begrenset mengde. Men man kan være heldig, og da er det bare å slå til.

Hm, ja, jeg ser at både den og Lindeman er utsolgt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:06   #15
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Rosé er en motegreie og en vin jeg ikke klarer å ta seriøst. Om du ikke lærer deg å like rosé, har du ikke gått glipp av så veldig mye. De beste er vel Il Mimo og Rosaura, men for 130 - 140 kroner finnes det sikkert 50 hvitviner jeg heller ville valgt.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:37   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.172
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Mulig det er en motegreie, men uansett selges det prosentvis veldig mye mer rosevin i sydligere land enn her til lands, og slik har det vært lenge.

Selv drikker jeg ting jeg liker, uansett om det er mote eller ei. Men noen ganger blir man jo obs på ting fordi det blir hypet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:52   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Rosévin har vel vært litt mer poppis de siste 6-7 årene omtrent? Det var lite roséviner å få tak i før det i landet her i hvert fall. Jeg er glad i rosévin på sommeren, og det er litt på grunn av "nå er det jammen meg sommer" og litt på grunn av farge og smak. :shallow:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:53   #18
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Jeg er ingen vinelsker, men oppdaget rosévin i fjor - og jeg liker det! Det er ikke alltid gøy å ikke drikke vin nemlig, så jeg er glad jeg har funnet en type jeg liker.

Den jeg liker best er Ackerman Cabernet D'anjou, men jeg smakte en på forrige lørdag som heller ikke var verst - den het Langmann (sikkert et eller annet ...)

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:56   #19
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Langmann Schilcher? Den er god, Il Mimo og Rosaura også. Rosévin er helt sikkert litt sånn motegreie, men det går fint for min del. Det er smak av sommer, det minner meg om Syd-Frankrike og om oppveksten på syttitallet da foreldrene mine drakk rosé om sommeren. Jeg tror det var litt moderne den gangen også, nemlig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:01   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen lære meg å drikke rosévin?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Rosévin er visst det nye hotte nå ja.

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Rosé er en motegreie og en vin jeg ikke klarer å ta seriøst

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror ikke jeg noensinne vil klare å like rosévin godt uansett hvor trendy det er.

At noen synes å tro at rosèvin er trendy, er vel ene og alene fordi utvalget av rosèviner har vært elendig i Norge, og nordmenn har rett og slett ikke vært vant til smaken av rosè kontra hvit-og rødvin. Rosèvin er kjempegod sommerdrikk og det finnes utallige gode rosèviner. Min favoritt er Faustino V. Nydelig! Serveres iskald og gjerne med Crostinis med tapenade til... Mmm..

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no