Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 21:49   #1
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Vi har hatt familieforøkelse, Snuppa på 8 år er nå på plass. Har hatt katt før, men kun korthårete typer. Snuppa er langhåret og nå ser jeg at hum har to store klumper/floker i pelsen. Kan jeg klippe dem av?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:00   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Ja uten tvil ! Katten blir helt fortvilt av å ha hårfloke som den ikke får stelt. Klipp forsiktig i flere omganger, og pass så du ikke klipper i huden, kan være fort gjort.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:03   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Du bør få tak i en sånn kam med kniv. Det er nemlig veldig lett å klippe i selve katten. Det fikk min mann smertelig erfare. Han var ikke spesielt høy i hatten da han dro til veterinær med katten.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:09   #4
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Uffda, stakkars pus. Jeg klipper min katt med Fiskars-saksa . Det kan hjelpe at en annen holder katten mens du klipper. Jeg anbefaler at du klipper deg innover mot floka, og har et visst håndlag slik at du kjenner hvor huden går. Lykke til !

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:10   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Jeg har en katt som er såkalt semi-langhåret og som visstnok ikke skal få floker. De siste par årene har hun fått det i løvemanken sin likevel, jeg har klippet dem av med neglsaks. Helt uproblematisk og tydelig en lettelse, ettersom hun forsøker å fjerne både hud og hår ellers.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 23:13   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

På hund har jeg brukt sånn efileringssaks til å klippe floker. Den "bare" klyper hvis du treffer feil. Kanskje det kan brukes på katt også? (klipper du midt i floka noen ganger og tar bort det løse håret, kan man børste ut resten av floka etterpå så det ikke blir så veldig, veldig kort. Men det fordrer jo at dyret sitter stille mens du driver på, eller hvertfall nogenlunde stille)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 23:14   #7
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Jeg ville ha klippet!

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 23:30   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Da får vi prøve litt hårfjerning i morgen. Takk for svar, skal være forsiktig!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:56   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Men dere som sier katter blir fortvilet av å ha floker..... jeg merker ikke noe til noen fortvilelse på min pus og han kan være skikkelig ille-klumpete altså.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 11:04   #10
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Min katt blir heller ikke fortvilet over floker. Men hun har aldri rukket å bli ille flokete da, for jeg har bare brukt å klippe de av etter hvert som jeg har oppdaget dem. Vi har forøvrig gått til innkjøp av en Furminator børstesakdings for langhårete katter: http://www.ipet.no/product.html/furm...category_id=41, og den siste tiden har vi vært flinke til å børste, og da har det heller ikke blitt noen floker.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 11:12   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Min katt har vært på streif og blitt en eneste stor floke. (Ja det er en katt inni der altså. )
Så i dag bærer det til dyrlegen for å barbere hele katta, vi har måtte gjøre det en gang før også. Han har virkelig håpløs pels, og hater å bli gredd. Etterpå ser han nesten ut som en kinesisk nakenhund.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 11:32   #12
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Ha ha, det var vel jeg som sa at katten ble fortvilet. Min katt blir tydeligvis litt fortvilet over å ikke få vekk hårfloka, siden hun vasker og vasker i ett sett på samme sted. Katter har jo som kjent svært ulik personlighet, min katt er veldig fin på det i de fleste sammenhenger og derav trakk jeg konklusjonen at katten ble fortvilet. Jeg tar full høyde for at ikke alle katter blir det.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 11:37   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Om den ikke bli fortvilet så kan det være ganske ekkelt det som åpenbarer seg under en kjempefloke (tenker på slike floker som blir som et hardt tovet teppe over et område med hud). Det kan bli sår der, dyr i huden og i bestefall bare skitt og flass. Best å få det vekk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 12:45   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Hvis klumpene er store, ville jeg tatt henne til veterinær. De kan sitte tett inn mot huden, og gjøre fryktelig vondt når man begynner å lugge og røre på dem. Er hun akkurat kommet i hus, bør hun likevel til en helsesjekk/vaksinering/id-merking hvis ikke alt dette er på plass allerede.
Dessuten, å komme hit og snakke om familieforøkelse uten å vise frem skrytebilde sømmer seg ikke

Også kan dere anskaffe en slik kam for framtida


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 12:47   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Min katt har vært på streif og blitt en eneste stor floke. (Ja det er en katt inni der altså. )
Så i dag bærer det til dyrlegen for å barbere hele katta, vi har måtte gjøre det en gang før også. Han har virkelig håpløs pels, og hater å bli gredd. Etterpå ser han nesten ut som en kinesisk nakenhund.

Min går rundt barbert på hele buken og rundt hodet nå. Sexy.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 12:55   #16
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Jeg hadde flokepus her i sommer som fikk løveklipp, har aldri sett katta være så førnøyd!

Ellers så tar jeg de med saks,prøver å få inn en kam innimellom floken og huden,da vet jeg hvor jeg kan klippe. Greit å være to da.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:37   #17
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Katt med stor floke i pelsen - klipper man den av?

Bruk en kam mellom huden og floken, da skal det litt til å klippe feil. Eller så klipper jeg også ofte midt i floken, for da får man ofte gredd ut resten.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no