Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPhone 4 for dummies - hjelp!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 18:54   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iPhone 4 for dummies - hjelp!

Jeg er innkalt som allvitende orakel for å hjelpe pappa med hans nye iPhone. Det er bare det at Apple-greier har jeg nada greie på.

Han har visst fått noe hjelp i butikken til å få telefonen "opp og gå" - dvs at han kan ringe med den.
Men - han har fått nytt simkort (hvorfor - er de ikke like?), og alle telefonkontaktene ligger på det gamle simkortet som er i den gamle Nokia telefonen.
Hvordan får vi (jeg...) telefonkontaktene over til iPhonen?
Kan jeg prøve å sette inn det gamle simkortet i den nye telefonen og kopiere over kontaktene? Må jeg ha iTunes for å flytte/kopiere kontakter fra Nokia til iPhone / et simkort til et annet?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:44   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Man må ihvertfall sette inn microsim ved å trykke inn en pinne i det bittelille hullet på siden (jeg brukte en øredobb).

Så må man koble til itunes ved å koble telefonen popp til pc, står i bruksanvisningen. Jeg klarte ikke å overføre telefonnr, så jeg plugget inn manuellt i etterkant.

Men man kan vel bruke feks netcom på egen side og synkronisere derfra. Det gjorde jeg på jobbtelefonen i sin tid. Kanskje de har lignende synkroniseringstjenester fra der man har abb. på andre leverandører. Det ville jeg undersøkt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:54   #3
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Nytt simkort får du fordi iPhone har microsim altså et mye mindre simkort. Jeg la til kontaktene på det nye simkortet FØR jeg poppet ut det lille simkortet - vet ikke om det går ann å legge dem over via itunes, men du kan ta det gamle simkortet å klippe det til slik at det passer i Iphonen å legge kontaktene på telefonen for så å bruke det nye microsimkortet etterpå.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:01   #4
Kineserbolle
Nybegynner
 
Kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 15
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Vel.. Den enkleste måten å gjøre det på er å kopiere alle kontakter fra gammel SIM til GAMMEL telefon, for så å bytte til nytt SIM og kopiere fra telefon til nytt SIM. (det finnes 2 str. å "trykke ut" på "mini SIM" - NB! trykk ut den største og vanligste først!) Så fjerner man resten av kantene på SIM og sitter igjen med "mini/micro SIM...

Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:28   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Hm - det ser ut til at det gamle simkortet er deaktivert da han fikk det nye til iPhone. Har nå vært på jobben hans og hentet kabelen og installasjons-cden til Nokia telefonen.
Har innstallert Nokia PC suite (for tanken er å hente ut kontaktene fra den gamle telefonen / det gamle simkortet), men den får liksom ikke tak i telefonen. Det er vel fordi simkortet er "sperret" eller noe det da?
Er alt håp ute?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:32   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Du syncer mot Netcom/telenor/whatever sin hjemmeside når du putter i kortet i telefonen. Du må vel inn på siden og gjøre noe greier der. Har ikke gjort det selv, men det er visst sånn det fungerer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:40   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du syncer mot Netcom/telenor/whatever sin hjemmeside når du putter i kortet i telefonen. Du må vel inn på siden og gjøre noe greier der. Har ikke gjort det selv, men det er visst sånn det fungerer.

Telenor.
Synker hvordan?
:inn med teskje takk:

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:43   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

"SIM-kortregistrering mislyktes" kommer opp til stadighet. Om det er relevant informasjon.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:54   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Vanskelig med teskje når jeg ikke har gjort det selv, som sagt. Er alltid sjefen som tar den jobben, jeg bare stapper i kortet og sånt jeg. (For kunder).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:59   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Her er noen linker jeg har søkt opp. Har ikke lest alle (ser de har riktig tema da), men du kan jo se litt selv:

http://www.troublefixers.com/how-to-...sing-computer/

http://www.telenor.no/privat/kundese...lhjelp/sim.jsp

http://support.apple.com/kb/HT1648?v...O&locale=no_NO
http://www.mobilen.no/wip4/microsim-...d.epl?id=45080

http://www.olsens-it.dk/iphone-tilbe...-adaptere.html

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:06   #11
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Yes!

Det så ut til at programmet jeg akkurat hadde innstallert manglet en ny oppdatering, så da jeg hadde innstallert det også fikk jeg over kontaktene til Outlook. Derfra fulgte jeg bruksanvisningen i linken din, Joika. Tusen takk! Nå ser det ut til at pappa slipper å slå opp kontaktene fra den gamle telefonen og ringe fra iPhonen.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:23   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4 for dummies - hjelp!

Så bra!! Google is your best friend. (Man blir en jævel på å google etter å ha vært linuxbruker).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no