Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2011

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 09:49   #341
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

-Alien Resurrection. Vi så de tre første filmene i romjula. Jeg liker en slitt slemmere Ripley.
- Shutter Island. Veldig bra.
- Mutant Chronicles. Grei tidtrøyte. Jeg liker både Thomas Jane og Ron Perlman, men det er ingen film man trenger å se.
- Ringenes Herre: Atter en konge. Hyggelig gjensyn på hjemmekinoen - selv om jeg ikke liker Liv Tyler og rollen hennes i disse filmene.
- Kagemusha. En film det tok tid å komme inn i - jeg er for lite vant med Kurosawa og hans fortellerstil tror jeg. Tenker jeg trenger å se flere av dem - dette var faktisk min første Kurosawa-film.
- Jonah Hex. Oh, I'm cheap! Storyline? Nja, not so much... men det var moro og underholdende og jeg er billig som lar meg lett underholde.
- Trolljegeren. Det er ikke så mye mer å si om den.
- Elizabeth: The Golden Age. Jeg savnet noe i denne filmen som jeg ikke helt klarer å definere. Flott kostymedrama og flotte skuespillere, men jeg savnet litt mer... substans?
- The Thin Red Line. Jeg er ennå litt svimeslått av denne. Flott film. Mye bedre enn den som vant Oscar det året. (Shakespeare in Love. Thin Red Line var også nominert.) Dette var ingen actionfilm, men spennende likevel - og veldig bra. Svimeslått ennå.
- The Book of Eli. Overraskende mye splatter innimellom. Om jeg ser bort fra boken som er så viktig i filmen, så var det helt grei bruk av tid.
- Back to the Future. Vi har sett hele trilogien nå. Første film var gjensyn for min del, og de to neste hadde jeg faktisk ikke sett. Morsomt! Og filmene hadde holdt seg godt egentlig.
- Daybreakers. Bedre enn jeg hadde forventet faktisk.
- Eclipse. Jau-jau. Jeg er ingen stor fan av twilightserien, men Luren koser seg stort. Dette var ikke den verste filmen jeg har sett, og jeg synes det er interessant å se hvordan karakterene rundt Bella får mer kjøtt på beina nå mens Bella selv er et mehe.
- Der Untergang. Film til ettertanke...
- Definitely, maybe. Søt og fin film som ikke gir annet enn en hyggelig følelse når jeg har sett den.
- Engler og Demoner. Nuvel. Jeg er ikke overbegeistret for Dan Brown i utgangspunktet. Jeg ble ikke omvendt av denne filmen heller. Grei tidtrøyte, ikke mer.
- Inception. Wuhu! Men jeg tror ikke jeg fikk med meg alt, så den må nok sees om igjen.
- Gattaca. Gjensyn. Liker filmen ennå.
- Up in the Air. Trivelig og litt passelig til ettertanke.
- The Spirit. Basert på tegneserien, men det er ingen 'vanlig' filmatisering. Det er mye 'flate' kulisser, mye endimensjonalt og mye... enkelhet. Som samlet blir nokså komplekst på et vis.
- Stolen. Ingen film som fester seg i hukommelsen i lengden, men fin tidtrøyte når valpen hadde bestemt seg for å sove i fanget mitt.
- Zoolander. Hvor koko går det an å bli?? Herregud. HERREgud. Jeg koste meg.
- The Italian Job. Me like. Jeg liker slike filmer. Trenger ikke tenke så mye, bare henge med. Helt ok.
- Constantine. Gjensyn. Blir nok noen gjensyn til, etter hvert. Skulle egentlig gjerne ha sett en lengre, utvidet versjon kanskje.
- Riverworld. Lang film. Merkelig sak, men fengende og spennende.
- X-men: First Class. Aaah - me like! Like, like, like!
- Thor. Amerikansk versjon av norrøn mytologi iblant litt sci.fi og annet. Underholdende, hjernedødt og siklebart.
- Cargo. Tysk sci-fi. Uvant språk, uvant filming og veldig bra. Mye bedre enn mye annet av sci-fi jeg har sett i det siste.
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2. Se en gang til? To ganger til? Fin film.
- Charlie Wilson's War. Tok sin tid før jeg fikk med mannen på å se denne, men det var verdt det. Flott manus, god dialog, alvorlig tema og mange morsomme scener. Og så lærte jeg faktisk noe nytt av denne filmen også!
- Vantage Point. Morsom 'vinkling' på filmen. Mer kan jeg vel ikke si uten å spoile den for andre - jeg kommer sikkert til å se denne om igjen senere.
- In The Line of Fire. Clintern er tøff mann med følelser. Malkovich er fæl og sleip og slesk. Rene Russo er pen nok, dyktig nok og sexy nok til å fange heltens interesse. Men jeg lot meg underholde.
- Super 8. Ta med øreplugger! Nokså høyt støynivå av og til. Ellers er den det den er ment som - en hyllest til Spielbergfilmer. Hyggelig, søt, spennende, morsom.
- Cloverfield. Gjensyn siden Stesønn nå er gammel nok til å se filmen. Og filmen tålte helt klart å bli sett på ny. Jeg irriterte meg like mye over Hud denne gangen, og det var like spennende som sist.
- Solomon Kane. Jauda, grei nok. Stesønn på snart 15 var mer imponert enn meg. Mulig jeg har sett for mange filmer av sjangeren "tegneserie om han som kjemper mot ondskap blir til film".
- Valhalla Rising. En film jeg ikke er enig med meg selv hva jeg mener om. Like vanskelig tilgjengelig som The Fountain på mange måter.
- Captain America. Chris Evans er hunk og Hugo Weaving bad guy. Masse action og spenning og jeg skal ha filmen på blu ray når den kommer ut, for denne kommer jeg til å se flere ganger. Enkel og morsom underholdning for dager når jeg trenger oppmuntring.
- Kick-Ass. Blodig moro.
- Foo Fighters: Back and Forth. Aaaah - jeg elsker slike dokumentarer om musikk og artister/grupper! Full pott! Godt laget film altså!
- Dune. Gjensyn med en gammel... kalkun/klassiker, alt etter øynene som ser. I og for seg god film, men det er så utrolig mange hull i det hele at jeg skjønner de som ikke likte den.
- Léon. En film hverken jeg eller mannen hadde sett. Flinke skuespillere, god story og en flink regissør. Vel anvendt filmtid altså!
- 22 Bullets. Jean Reno. Flinke, flinke mannen.
- RED. Grei nok story, grei nok action, flotte skuespillere - vi koste oss!
- Duplicity. Innviklet plot. Ok skuespillere. Grei film å se på når jeg er låst fast til stolen av sovende valp.
- Something's gotta give. Jack & Diane og flere andre kjent4e navn. Jeg ville likt en annen slutt mye, mye bedre. Det hadde gitt filmen et helt annet skjær - nå er jeg egentlig bare irritert over hollywood-slutter. Blæh!

- Mary and Max. Fin film om... livets litt mer kompliserte sider. Kanskje. Fin film uansett. Nydelig animert.
-World Invasion: Battle Los Angeles. Av og til ser jeg en film som gubben har kjøpt bare for å 'få det overstått'. Dette var en sånn. Greit nok fengende rent actionmessig, men ikke noe jeg tror jeg skal gidde å bruke mer tid på ellers.
- Waiting to Exhale. Gjensyn. Film som brakte med seg en del minner...
- Super 8. Underholdende nok.
- The Rum Diary. Jeg liker Depp, og jeg likte filmen. Vi var to stk i kinosalen - og jeg hadde kost meg ENDA mer helt mutters mo alene.
- Skyline. For noe møl! Luren kjøpte den på bluray for den var jo så billig. Ikke verdt pengene.
- The Cider House Rules. Koselig film. Jeg liker John Irving, og jeg likte filmen. Rørende på de rette plassene, og utfordrende nok på de rette tingene.
- Star Wars: Episode I - The Hidden Menace.
På bluray og stor skjerm (lerret) blir det et litt annet inntrykk enn på (stor) tv. Litt oppgitt over deler av filmen, men ellers et hyggelig gjensyn.
- Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Gjensyn. Som med første så var det himla masse jeg hadde glemt her. Hyggelig gjensyn.
- Transformers: Dark of the Moon. Bedre enn toer'n. Spennende og engasjerende. Fytterakkern så sur jeg ble på Sam i starten - han var sånn en SYTPEIS! Ergo bra film.
- Immortals
. Henry Cavill! :siklebar mann: Min første film i 3D. Ikke imponert over teknikken, men jeg likte filmen. Koste meg i kinosalen gjorde jeg.
- The Switch. Grei tidtrøyte, trenger ikke se den om igjen. Morsomme poenger her og der.
- Adele Live at the Royal Abert Hall. Fantastisk konsertfilm. Ikke bare har dama en flott stemme, hun er morsom også. Og så ble jeg rørt her og der. Aller mest når Adele selv ikke klarte holde tårene tilbake.
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith. Gjensyn. Jeg er bob-bob. Jeg liker filmen. Jeg liker skuespillerne, jeg tror de gjør sitt aller beste. Jeg liker action og det hele. MEn dialogen da! Den er ikke akkurat velskrevet...


Vi har ellers sett ferdig det som er kommet ut av Fringe, Tudors, Life on Mars og Taken (gjensyn) og The Walking Dead. Neste serie er ikke bestemt ennå.
For meg selv har jeg sett første sesongen med Vampire Diaries og Jeeves & Wooster.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 09:58   #342
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.


Vi har ellers sett ferdig det som er kommet ut av Fringe, Tudors, Life on Mars og Taken (gjensyn) og The Walking Dead. Neste serie er ikke bestemt ennå.
For meg selv har jeg sett første sesongen med Vampire Diaries og Jeeves & Wooster.

Chuck! Du MÅ se Chuck, vi har snart sett fire sesonger, og hver eneste en av episodene har satt latterdøra på vidt gap, jeg elsker den serien, den er noe av det morsomste som noen gang er laget. Jeg kommer til å dø litt mens jeg venter på at femte og siste sesong skal komme ut.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 11:44   #343
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Chuck! Du MÅ se Chuck, vi har snart sett fire sesonger, og hver eneste en av episodene har satt latterdøra på vidt gap, jeg elsker den serien, den er noe av det morsomste som noen gang er laget. Jeg kommer til å dø litt mens jeg venter på at femte og siste sesong skal komme ut.

Jeg har sesong 1 her. Men mannen er ikke helt med på den ennå, så jeg vet ikke om jeg klarer å overtale han. Han er mest innstilt på sesong2 av Terminator - The Sarah Conor Chronicles. Selv om jeg sier at vi gikk glipp av så masse i sesong 1 der når den gikk på tv at vi like gjerne kan se hele sesong 1 først. Oh well. Chuck blir i så fall min egen koseserie.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:43   #344
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Januar:
1. Tron Legacy: Visuelt flott, men storyen var ganske lam.
2. True Grit: Den nye til Cohen-brødrene. Fantastisk vakker og velspilt film, men jeg må se den igjen med tekst. Makan til mumling fra Jeff Bridges. Morsomt å se den på eksklusiv førvisning med sikkerhetsvakter i salen som skulle sikre at ingen filmet med mobil.
3. The Curious Case Of Benjamin Button: Gjensyn. Litt lang og rimelig pretensiøs, men jeg liker den likevel. Food for thought.
4. Skyggesiden: Jeg tenkte først at "jammen, denne typen film har vi da sett tusen ganger før", men etter en stund krøp den skikkelig under huden på meg.
5. Julie&Julia: Gjensyn. Kosefilm av ypperste slag.
6. Parenthood: Gjensyn nr. én million. Filmen som bare blir mer og mer sann for hvert år som går.
7. Another Year: Mike Leigh er min favoritt. Og denne filmen er bare rett og slett en perle. Jeg ville at den aldri skulle slutte.
8. Longitude: Britisk tv-film om oppfinnelsen av kronometeret. Hadde aldri hørt om filmen, men den var faktisk interessant og underholdende, selv om den langtfra var perfekt.

Februar:
9. Fjellet: Troverdig og ubehagelig om ulike måter å takle en krise på. Realistisk og gripende.
10. Hamlet: Kenneth Branaghs laaaange og pretensiøse utgave. Jeg har aldri vært noen fan av Shakespeare, og ble det ikke av denne filmen heller.
11. Watership Down: Mye mer spiselig enn boken. Og egentlig utrolig skummel og voksen til barnefilm å være.
12. Yogi Bjørn: Åtteåringen elsket den, mannen syntes den var helt grei, og jeg hatet den. Virkelig.
13. Event Horizon: Jeg har sett den før, men husket ingenting av den, bare at den var skummel. Og det er den. Tynt plott, men du verden så klaustrofobisk og nervepirrende.
14. The King's Speech: Det Skilpadda sa.
15. Meet the Robinsons: Disney-tegnefilm. Helt grei. Langtfra det beste fra den kanten, men dinosauren var jo ubetalelig, da.

Mars:
16. Black Swan: Intens og skummel. Ikke minst fordi man selv når filmen er slutt, aldri helt vet hva som egentlig har foregått.
17. Twilight: Men den handler jo egentlig ikke om vampyrer i det hele tatt, jo! Ergo mye mer interessant enn det jeg hadde trodd.
18. Cast Away: Gjensyn. Mange synes denne er dårlig. Jeg elsker den. Og ikke minst elsker jeg Wilson. Den beste birollen i en film noen sinne.
19. The Way Back: En film jeg mener burde engasjere, men som ikke gjør det. Jeg ga i alle fall blanke når rollefigurene døde en etter en. Fint filmet, men Colin Farrell passer ikke inn, og rollefigurene ellers er ikke klart nok definert.
20. Biutiful: Dette må vel være det beste eksempelet på en film som kryper under huden på deg. Utrolig sterk, og så vond å se på at satt og vrei meg i stolen og ville noen ganger bare bort og ut. Men likevel - så utrolig verdt å se.
21. New Moon: Og der fant jeg min indre fjortis. Elendige spesialeffekter, men akk ... den kjærlighetssorgen.
22. True Grit: Se januar. Men denne gang med teksting. Og det hjalp. Veldig.
23. The Breakfast Club: Gjensyn nr. ørten. Tenk at jeg egentlig var så veldig glad i denne filmen da jeg var tenåring. Nå, derimot!
24. Another Year: Det er ikke lenge siden jeg så denne på kino, men den var verdt et gjensyn. Og jeg så rollefigurene i et litt annet lys denne gangen. Snodig. En fantastisk film som stiller spørsmålet om vi kan velge å være lykkelige.
25. Rango: Fnis. Morsom, og noe eksentrisk film som jeg ikke helt klarer å plassere. Barnefilm? Voksenfilm? Jeg koste meg masse, mens åtteåringen synes den var litt kjedelig.
26. Shutter Island: Gjensyn. Veldig spennede å se filmen igjen og lete etter skjulte tegn. Filmen er fortsatt dritskummel, ikke minst musikken.

April:
27. Blue Valentine: En film om kjærlighet. Ganske enkelt. Og en nydelig sådan. Og med nydelig mener jeg IKKE søtsuppete.
28. Jeg reiser alene: Jeg har nettopp lest Charlotte Isabel Hansen, så for meg var det en fin oppsummering av boken. Ingen stor film, men morsom og med høy feelgood-faktor.
29. The Madness of King George: Interessant, siden jeg ante lite og ingenting om denne kongen og sykdommen han slet med. Meget velspilt.
30. Rio: Denne historien har vi da sett utallige ganger før i mye bedre utgaver. Kjedelig og komplett sjarmløs.
31. Zodiac: Alt for lang, og ikke feilfri, men likevel utrolig spennende thriller. Og ingen typisk Hollywood-slutt.
32. Up In the Air: Gjensyn. Mer bittersøt når man kjenner historien, men fortsatt så fiiiin. Også Vera Farmiga, da.

Mai:
33. Source Code: Oh yes. Duncan Jones slår til igjen. Kommers, men likevel en nytelse. Intelligent og fengende. Og Jake Gyllenhaal og Vera Farmiga. What's not to like?
34. Annie Hall: Gjensyn. En klassiker. En av Woody Allens beste. Og tenk at det var en gang Diane Keaton IKKE var utelukkende irriterende.
35. Never Let Me Go: Distributøren har av en eller annen merkelig grunn valgt å ikke sette denne opp på vanlige kinoer i Norge, noe som er en katastrofe. En ufattelig creepy og tankevekkende film. Månedens film på Cinemateket, så jeg sier bare: SE DEN!
36. Trainspotting: Gjensyn. Fortsatt like avskrekkende. Skremmende som f.
37. Mansfield Park: Ikke den mer kjente utgaven fra 1999, men TV-film fra 2007. Jeg har verken sett eller lest Mansfield Park før, så jeg har ingenting å sammenligne med. Denne var vakker og tidvis morsom, men veldig treg i starten før alt skjedde altfor fort på slutten. Men med en hysterisk festlig Lady Bertram.
38. Austin Powers - International Man of Mystery: Gjensyn nr. ettellerannet. Stadig rasende festlig. Det er spooky å se hvor mange sitater fra denne filmen mannen og jeg bruker i hverdagen.
39. Austin Powers - The Spy Who Shagged Me: Gjensyn. Denne kunne vært like bra som enern, hadde de bare droppet den umorsomme og heslige Fat Bastard. Yuk.
40. A Serious Man: Cohen-brødrene skuffer ikke denne gangen heller. Den typen film som får meg til å skjønne hvor bra jeg har det.
41. A Single Man: Gjensyn. Like fin som første gang, men det var først nå jeg merket den åpenbart symbolske bruken av farger og lys. Trist og vakker.

Juni:
42. Vann til elefantene: Jeg hadde ingen forventinger til denne, men den var vakker og underholdende. Men ikke noe mer enn det.
43. American Beauty: Gjensyn. Morsom og ubehagelig på én gang. Jeg liker denne filmen bare bedre og bedre.
44. Paul: Startet bra, men de skulle holdt seg til "alien-fyren er bare en kul dude", og ikke lagt inn masse skyting og vill bilkjøring. Ble for lang og platt i lengden.
45. Castaway on the Moon: JA! JA! JA! Koreansk feelgood-film med bøttevis av humor og sjarm. Et must!
46. Natt på museet: Usjarmerende og teit film. Men åtteåringen likte den.
47. Kung Fu Panda 2: Jeg kan faktisk ikke si hva jeg synes om filmen, for jeg var så trøtt at jeg duppet av støtt og stadig. Men den ga i alle fall et såpass bra inntrykk at jeg vil se den igjen en gang jeg er litt mer våken

Juli:
48. Robin Hood: Prince of Thieves. Jeg hadde faktisk aldri sett den før. Mer gory og mindre romantisk enn jeg hadde trodd. Så "extended version", så filmen var altfor lang. Og selvsagt veldig tåpelig til tider.
49. I love you, Man: Bromantic comedy. Bedre enn forventet. Ingen stor film, men til tider ganske morsom på en rimelig lettbeint måte.

August:
50. Oslo, 31. august: Det er rart å se sin egen by på film, den blir liksom på fremmed. En vakker film, som er litt vanskelig å sjangerdefinere og noen ganger litt ke?, men kommer man inn i stemningen, er det bare å nyte den.
51. Melancholia: Jeg elsket den, venninnen min hatet den, så den har vært grobunn for hissige diskusjoner. Det jeg frykter mest er psykisk sykdom og dommedag, så denne filmen holdt å å ta kvelertak på meg. Men likevel elsket jeg den.
52. Harry Potter and the Deathly Hallows, Part II. Jeg synes de siste filmene har vært altfor vanskelige å følge, men denne var klar og konsis og en fantastisk avslutning på serien.
53. The King's Speech: Gjensyn. Fortsatt glitrende spilt. Og fortsatt sitter jeg og lider på kongens vegne når han skal holde taler.
54. Kick-Ass: Jeg blånekta først å se den, men sa meg omsider villig til å prøve. Og den var ikke så verst, egentlig. Jeg liker ikke så mye gory vold i film, men handlingen rundt var morsom.
55. Submarine: Ubetalelig! Fantastisk fin og morsom film og hvordan det er å være ung. Anbefales.
56. The Lovely Bones: Njah ... Gjensyn, og nå så jeg hvor svak filmen er på mange måter. Weiz/Wahlberg som foreldrene er helt feil (de er så altfor unge) og hele heaven-greia er vel new age. Men jeg liker filmen på mange måter likevel, selv om jeg ikke helt skjønner hvilken sjanger den prøver å være.
57. Cloverfield: Jeg ville i utgangspunktet IKKE se denne, men lot meg overtale. Og angrer meg ikke. Skummel og overbevisende.

September:
58. Harry Potter and The Order of the Phoenix: Gjensyn. En av de bedre HP-filmene.
59. De andres liv: Så bra at jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg tror dette blir en av mine favorittfilmer.
60. The Queen: Gjensyn. Utrolig velspilt. Morsom og alvorlig på samme tid.
61. Le Havre: Den nye til Kaurismäki. Fascinerende hvordan han klarer å gjøre Frankrike så finsk, men ellers synes jeg historien ble litt tam. Ikke så veldig nyskapende.
62. Cowboys & Aliens: Jeg syntes den var ganske kjedelig. Det virket som om de hadde filmet førsteutkastet av manus. Men mannen elsket filmen, så det har vært en del heftige diskusjoner i heimen rundt filmen.
63. Salmer fra kjøkkenet: Jeg har hørt så mye om denne, og nå forstår jeg hvorfor. Ha ha ha, for en utrolig kul film.
64. Harry Potter & The Half-Blood Prince: En av de morsommere HP-filmene. Mye tenåringsangst her, ja. Og Harry Potter selv er jo ganske uspiselig i denne filmen, noe som egentlig er litt ok.
65. Some Like It Hot: Det har vært en av favorittfilmen til syttenåringen siden han var liten, men jeg hadde aldri sett den før nå. Faktisk morsommere enn jeg hadde antatt, men Marilyn er rimelig grusom. Osgood er helt ubetalelig.
66. Open Range: Den begynte overraskende bra, men det søtsuppete på slutten. Men til cowboyfilm med Kevin Costner å være, så var den bedre enn fryktet.
67. Knerten i knipe: Både åtteåringen og jeg likte den. Litt sånn humrende morsom og fin tidskoloritt.
68. The Tree of Life: 2001 møter Melancholia møter Stand by me. Tidvis vel pretensiøs og "rar", men likevel verdt en titt om man er forberedt på at den er veldig saktegående til tider. Nydelig filmet og flinke barneskuespillere.

Oktober:
69. Drive: Voldelig "mannefilm" med masse bilkjøring. Og utrolig nok elsket jeg den. :fortsatt sjokka: Et fantastisk soundtrack og en storslagen Ryan Gosling.
70. Das Boot: Gjensyn. Hadde ikke sett den siden åttitallet, men denne har holdt seg godt. Ekstremt klaustrofobisk.
71. Hangover: Jeg liker stort sett ikke "mannekomedier", men denne var veldig lett å like.
72. A Prairie Home Companion: Robert Altmans siste film før han døde. Jeg kjenner konseptet, for vertsfamilien min i Minnesota var fan av showet. Litt genreforvirret, men morsom. Et såkalt friskt pust.
73. United 93: Denne har jeg utsatt i mange år. Ubehagelig å se, men heldigvis usentimental. Lærerik og så absolutt verdt å se.

November:
74. Train to Hell: Jeg har verken sett Dis eller Plan 9 from Outer Space, men jeg tviler på at de er verre enn denne filmen. Den hadde ikke noe plot, filmingen/klippingen amatørmessig, leppesynkingen elendig, og vel ... jeg fatter ikke at denne filmen ble laget i det hele tatt. Definitivt den dårligste filmen jeg har sett i mitt liv.
75. Hysteria: En søt lettvekter av en film. Morsom, men med et noe klisjefylt plot til tiden. Men selve temaet og historikken rundt det, er veldig interessant og ikke akkurat like morsomt.
76. Eclipse: Nah. Hovedpersonene var ekstremt lite sympatiske i denne filmen. Heia Jacob, sier nå jeg.
77. Love Actually: Endelig var det den tiden på året igjen. Gjensyn nr. ørten. Jeg blir aldri lei.
78. Rango: Gjensyn. Hva i all verden røyka de de som lagde denne? Jeg blir rimelig fnisete av denne.
79. Ratatouille: Gjensyn. Jeg klarer ikke helt å få taket på denne. Den er ment å være sjarmerende, men det biter ikke helt på meg.
80. Magnolia: Gjensyn. Fortsatt vakker og sterk. Og Tom Cruise i kanskje sin beste rolle.
81. The A-Team: Mer interessant enn jeg trodde, selv om action-faktoren var skyhøy.
82. På eventyr med Tintin - Enhjørningens hemmelighet: Jeg ble motvillig med på kino, hadde null forventninger, og ble dessverre ikke gledelig overrasket. Visuelt svært bra, men storyen var kjedelig og forutsigbar. Definitivt en barnefilm, mener nå jeg.

Desember:
83. A Christmas Carol. Mye bedre, og skumlere, enn jeg hadde trodd.
84. Beauty And The Beast. Jeg hadde ikke sett den i sin helhet før. Koselig som julefilm, men ikke noe jeg vil se igjen og igjen.
85. Trolljegeren. Jeg ble positivt overrasket. Utrolig kul.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 02-01-12 kl 15:40. Årsak: Glemte en ...
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 13:25   #345
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

1. The Bridge on the River Kwai. Klassiker som jeg ikke har somlet meg til å se før nå. Alec Guinness er strålende som ekstremt stiff-upper-lip britisk offiser i japansk fangeleir, og både han, leirkommandanten og flere andre hovedpersoner demonstrerer ulike nivåer av stahet, integritet, arroganse, heroisme og galskap. Jeg var veldig trøtt før filmen begynte, men kjedet meg ikke et øyeblikk, enda så lang og (relativt) langsom den er. Interessant tematikk om prinsipper og det å oppholde dem for deres egen skyld vs. det å være pragmatisk og vurdere fordeler og ulemper i en gitt situasjon (og filmen gir ingen enkle svar på hva som er best), og så er den både spennende og tidvis visuelt storslagen. Og Guinness er, som sagt, strålende.
2. Somewhere. Sofia Coppola gjør det veldig lett for publikum å sammenligne med Lost in Translation, og denne når ikke like høyt. Men den er definitivt beslektet, uten at hun egentlig gjentar seg. Langsomt, langsomt viser hun, i stedet for å fortelle, hvor innholdsløs og meningsløs og kjedelig tilværelsen til hovedpersonen er, og hvor løsrevet fra noen dypere mening eller egen motivasjon han lever. Stephen Dorff er veldig overbevisende som grunn, "kjerneløs" skuespiller (og viser dermed at han neppe er det selv), far-/datterforholdet er nydelig fremstilt, og dersom man håndterer de første fem minuttene (der Dorff kjører rundt og rundt i ring i ørkenen uten noen påviselig grunn) burde man klare å verdsette resten av filmen også uten å kjede seg.
3. Harry Potter og Mysteriekammeret (dubbet til norsk, derfor norsk tittel). Poden fikk den til jul, og vi så den nylig sammen på den nye TV-en vår. Jeg husker denne filmen som en skikkelig nedtur fra da den var ny, og det hjelper nok litt å ha veldig lave forventninger, for fullt så ille syntes jeg ikke den var denne gangen. Men jeg mener fremdeles (med forbehold for å ikke ha sett den foreløbig siste filmen) at dette er den klart svakeste HP-filmen. Den ser imidlertid flott ut, det skal den ha, og Kenneth Branagh berger den nesten. Og så hjelper det alltid veldig på å se film sammen med en oppslukt åtteåring, såklart.
4. Fjellet. Igjen veldig slående hvor sterkt det kan være å ikke ane noe på forhånd om filmen man skal se. Kammerspill med verdens største og samtidig trangeste kammer - den norske fjellheimen - og veldig sterk og nær perfekt laget film om, blant annet, hvor alene man kan være sammen når begge sliter med å i det hele tatt overleve. Nydelig oppbygning der bakgrunnshistorien kommer langsomt frem, og der jeg begynte med å veksle mellom sym- og antipati med de to hovedrolleinnehaverne, inntil hele historien var pakket ut og den slags vurderinger ble helt irrelevante. (Forfilmen Skallamann var ellers helt strålende - skikkelig vitamininnsprøytning!)
5. The Prestige. Dermed har vi så å si fullført vår Nolan-reprise-serie! Denne var det ekstra spennende å se om igjen (alle som har sett den vil skjønne hvorfor), og den holder definitivt mål selv om man kjenner historien fra før. På en måte er dette nesten den dystreste filmen til Nolan, nettopp fordi den ved første øyekast kan se ut til å ikke være det, men heller være munter og fargerik, som et profesjonelt maginummer på scenen. Men som vi får vite allerede tidlig i filmen er det ofte ganske vonde, ekle og vanskelige ting som ligger under de flotte, glatte numrene publikum lar seg more over. Kontrasten mellom overflaten og sannheten gir filmen solid emosjonell punch. Og så er den så stilig!
6. Gutten og jernkjempen. Den første filmen til geniet Brad Bird, og en av mine desiderte favoritter gjennom tidene - og plutselig her om dagen innså mannen og jeg at hei, vi har jo en åtteåring! Han er gammel nok til å se The Iron Giant nå! Og filmen var minst like god som vi husket den - spennende, veldig rørende og morsom - og slo dessuten skikkelig godt an hos Poden, som slett ikke likte at den sluttet. "Var det hele filmen?". Godt dubbet var den faktisk også, så selv om man på den måten går glipp av Vin Diesels helt klart beste rolle, så er den verdt å se på norsk også. Løp og kjøp!
7. The King's Speech. Colin Firth og en hel rekke andre flotte skuespillere briljerer i en film som kanskje er mer bagatellmessig, totalt sett, enn man føler mens man sitter der og lar seg briljere. Men det er ikke vanskelig å la seg berøre av historien om en ekstremt isolert mann som er tvunget inn i en situasjon han aldri ville valgt frivillig, og som han til slutt greier å håndtere, i beste sportsfilm-stil. Og selv om filmen sneier bare ganske lett innom akkurat den problematikken, er det ganske talende at traumet ved å vokse opp i den britiske kongefamilien åpenbart kan sammenlignes med granatsjokk/PTSD.
8. Enter the Void. Det er lenge siden jeg har sett en film som er mindre egnet å si noe fornuftig om. Ganske mange filmer er jo filmatisering av skrevne historier, eller kunne i alle fall vært det - så ikke med denne. Uvanlige kameravinkler, plutselige klipp, mangel på kronologisk sammenheng, en rekke visuelle effekter som illuderer hallusinasjoner - sammen med en sterkt ubehagelig film om skadeskutte, dysfunksjonelle personer slengt sammen i en malstrøm av dop, sex, død og mareritt er det en krevende, men også berørende og tankevekkende (eller kanskje heller følelsesvekkende?) film. Utvilsomt usedvanlig solid håndarbeid (det må være veldig vanskelig å holde oversikten over en så uoversiktlig film), og jeg er fornøyd med å ha sett den. (Men jeg har enda mindre lyst enn før til å se de tidligere filmene til Gaspar Noé, etter å ha hørt om hvor ubehagelige de skal være og etter å ha sett hvor flink han er til å være ubehagelig.)
9. Black Swan. Darren Aronofsky har laget fire filmer tidligere, og jeg synes i grunnen de alle, ut fra det de prøver på å være, er nær perfekte. Black Swan er tilsynelatende en mer "typisk Hollywood-film", om en vakker, skikkelig, dedikert ung danser som får sitt livs sjanse og som ikke håndterer de emosjonelle utfordringene, og den handler til dels om likheten mellom lidenskap og galskap og om hva man må bekjempe (eller lokke frem?) i seg selv for å oppnå det man higer mot. Så da kanskje litt merkelig at jeg synes den har så mye til felles med debutfilmen til Aronofsky, Pi, en lavbudsjettsfilm i svart/hvitt som handler om matematikk og migrene! Men galskapen som ligger nær når man insisterer på å jage etter det perfekte, og det helt ekte fysiske ubehaget man føler over en del av scenene, viser tydelig slektskapet. Natalie Portman imponerer (og minner meg om Catharine Deneuve i Repulsion), og ikke minst er jeg imponert over at en såvidt forstyrrende film slår såpass godt an.
10. True Grit. Coen-brødrene lager western, og jeg ble overrasket over hvor "ren" western de har valgt å lage - ekte, gammeldags, stilisert western, slik som de ble laget på 50-tallet. Humoren er forsåvidt moderne, men ingenting annet i filmen er det. Den er veldig underholdende, tidvis brutal (har ingen anakronistiske motforestillinger mot å skyte folk - eller å sparke indianerunger ned fra trammen, for den del), og Jeff Bridges og Matt Damon leverer, som de alltid pleier. Og hovedpersonen, spilt av 14 år gamle Hailee Steinfeld, greier fint å holde på sin egen plass i filmen uten å havne i skyggen av noen av de svært erfarne medspillerne sine.
11. Winter's Bone. Å se denne filmen dagen etter True Grit gjør det nesten overtydelig hvor stilisert og "slick" den første var. Her er det ikke mye glatthet å spore - dyster, frossen realisme fra et fattig, lovløst miljø i Missouri, der hverken politiet eller andre elementer fra det siviliserte samfunnet har stort de skulle sagt. En sytten år gammel jente prøver å gjøre det som skal til for å berge familien sin, innenfor et miljø som mest av alt ligner et postapokalyptisk stammesamfunn, styrt av enkle, brutale regler og uten rom for vennlighet (eller muligheter til å komme seg vekk). Det dystreste ved det hele er vel følelsen av at dette er en ganske realistisk fremstilling av mange steder i dagens USA.
12. Jørgen + Anne = Sant. Det er lenge siden hele familien var på kino sammen (mannen og sønnen pleier oftest å gå uten meg), og dette var en god anledning til å bryte vanen. Fin, passe dramatisk og passe morsom film med gode barneroller og akkurat passe karikerte foreldre (særlig fedre). Jeg ble gledelig overrasket over det hele.
13. The Social Network. Og der ble jeg minnet om hvor fantastisk flink David Fincher er til å skru sammen film. Både klipping og kronologi og kameraføring (som jeg sjelden har noe bevisst forhold til, men som vi snakket om etterpå), i tillegg til veldig dyktige skuespillere (særlig Jesse Eisenberg - det kan ikke være så lett å spille en person nesten uten mimikk overbevisende!) gjør at dette blir en film av et helt annet kaliber enn man vanligvis regner med å få når man ser en biopic om en nålevende person. Enda mer imponerende er det å gjøre historien så spennende og gripende når nesten hele filmen består av folk som sitter og snakker sammen. (Hvorfor i alle dager fikk ikke Fincher beste regi-Oscar i år?) Og Aaron Sorkin demonstrerer at han ikke har mistet evnen til å skrive god og snappy (men jevnt over ikke for snappy) dialog. Veldig fornøyd med å ha ventet med å se denne filmen til vi kunne se den hjemme uten teksting.
14. Source Code. Ny film fra Duncan Jones; har temmelig mye til felles med debuten Moon, men her slår Jones til med mer action, flere personer og nok mer generell kommersiell tilgjengelighet. (Og så er jo Jake Gyllenhaal vesentlig penere enn Sam Rockwell, for dem som bryr seg om det!) Vellagd og velspilt og spennende, så selv om de siste par minuttene kunne vært litt mer "show, don't tell" etter min smak vil jeg absolutt anbefale den.
15. The Last Seduction. Linda Fiorentino som den iskaldeste bitchen jeg har sett på film på lang, lang tid - såpass iskald og bitchete at DVD-innlegget inneholdt et helt essay om begrepet "bitch", bakgrunn, bruk og utvikling. Stilig laget og amoralsk film om en totalt anger- og skruppelløs hovedperson; stilisert nok til at den nesten kunne vært en svart/hvit tegneserieroman.
16. Don't Look Back. Dokumentar om 23 år gamle Bob Dylan på turné i England i 1965. Interessant på flere nivåer, blant annet som et glimt tettere på Dylan (som, ikke overraskende, ser ut til å ha vært født vrang ). Det mest påfallende var kanskje den vanvittige kultur-"kløften" mellom Dylan og de slipskledde journalistene som intervjuer ham, og som ikke ser ut til å forstå et ord han sier. Det som mest sitter igjen etterpå er opplevelsen av en ofte keitete og mistilpass Dylan, som bare ser ut til å trives som seg selv når han skriver, spiller eller synger. Et par magiske øyeblikk er det, som når han synger It's All Over Now, Baby Blue på hotellrommet sitt, og når han står og spiller på et piano borte i et hjørne for seg selv.
17. The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe. Poden er i full gang med Narnia-bøkene, og vi feirer at vi ikke lenger trenger å se barnefilmer dubbet til norsk. Det er mange, mange år siden jeg leste noen av bøkene selv, men jeg tror vel filmen er forholdsvis tro mot kilden, også i det at den er overtydelig og heavy-handed. Jeg lot meg ikke akkurat begeistre, men må jo si at flere av skuespillerne var bra - jeg kan for eksempel ikke være helt misfornøyd med en film som har både James McAvoy og Jim Broadbent!
18. Toy Story. Poden har funnet ut at han gjerne vil se filmer på engelsk med engelsk teksting, og dagens valg ble Toy Story, som ingen av oss har sett på noen år. Veldig stas å se igjen denne filmen som var starten på Pixars fantastiske historie med fantastiske animasjonsfilmer - og hverken mannen eller jeg hadde tidligere fått med seg at både Joss Whedon og Joel Cohen var med på å skrive manuset; her ble det åpenbart ikke spart på noe når man satset på å lage en moderne klassiker! At både toeren og treeren er enda bedre gjør på ingen måte denne filmen dårligere, den står fremdels fjellstøtt på sine egne ben.
19. Super. Merkelig, ubehagelig og ubehagelig morsom film fra James Gunn, som lagde Slither for noen år siden. Slither er en slags horrorfilm, med sterke innslag av humor, som ikke oppfyller genrekravene til hverken horror eller humor; Super er en actionfilm med sterke innslag av humor som ikke oppfyller genrekravene til hverken action eller humor. Den er full av svart humor og nesten slapstick, men den er både for brutal og for trist til å kunne kalles en svart komedie. Jeg skjønner godt at denne ikke har fått noen bred distribusjon, og vet jammen ikke om jeg kjenner så mange som jeg ville anbefale den til, men både mannen og jeg likte den på mange måter, og den er veldig interessant for alle som har litt forhold til action- og/eller superheltfilm. Ellen Page gjør en glitrende jobb som helskrudd wannabe-sidekick, og så er Nathan Fillion helt fantastisk som Holy Avenger.
20. Following. Debutfilmen til Christopher Nolan, laget for nesten ingen penger, men svært stilsikker og allerede da med et usedvanlig grep om historiestruktur og scenekomposisjon. Kompleks historie som rulles langsomt og ikke-kronologisk ut, og som man ikke forstår til fulle før helt på slutten - den har mer enn et par ting til felles med Memento, men står helt klart på egne ben og er absolutt ikke noe "førsteutkast" til den. Bare 70 minutter lang, filmet i svart-hvitt og en historie som kan synes vanskelig å følge; jeg kan skjønne hvorfor den ikke har blitt forsøkt relansert etter at Nolan virkelig har slått an som regissør, men det er synd likevel, for den hadde fortjent å bli mer sett.
21. Insomnia. Dermed var vi helt i mål med Nolan-"festivalen" vår! Og jeg kunne ikke annet enn bli litt skuffet. Jeg likte originalen til Erik Skjoldbjærg veldig godt, og Nolan er en så dyktig regissør at jeg nok hadde forventet meg mer enn en såpass standard dramathriller som dette. Al Pacino er litt for mye Al Pacino, og det er litt for mye action (som aldri har vært Nolans sterkeste side) og litt for lite psykologi. Men Pacino er jo god, da, og Robin Williams viser at han kan være god han også, og jeg er fremdeles svak for Martin Donovan, og Hilary Swank er ordentlig flink, og ... egentlig er det jo en helt kompetent film, dette, jeg hadde bare ventet meg noe mer enn som så.
22. In A Lonely Place. Vi har bestemt oss for å begynne å se litt mer film noir, og startet opp med denne, fra 1950, med Humprey Bogart i hovedrollen som Hollywood-manusforfatter med det omtalen kaller "inner demons", men som jeg heller vil kalle "drittsekkoppførsel". Det var en stilsikker og stilig film, og så var det interessant å spekulere på om hovedpersonen var ment å være fullt så usympatisk - kontrollerende, paranoid og voldelig som han var - som det vi syntes. Det var helt klart meningen at han skulle sees som usympatisk mot slutten av filmen, men kanskje ikke hele tiden? Uansett, Bogart overbeviste, Gloria Grahame var vakker og hadde imponerende øyenbrynsmimikk, og vi ser frem til å gå videre i bunken vår.
23. Drive. Fantastisk film! Underlig blanding; machoklisjeer, biljakter og sporadiske glimt av ekstremvold kombinert med drømmeaktige, nesten meditative sekvenser, nydelig soundtrack og en dvelende, uvirkelig følelse gjennom hele filmen. Stilisert og stilsikkert og noe helt annet enn det man skulle tro når man så den digre plakaten over inngangen til Colosseum kino. Strålende skuespillerprestasjoner tvers gjennom. (Og fy, så dårlig gjort det er å ha trailer til den nye Varg Veum-filmen rett etter traileren til den nye Steven Soderbergh-filmen, Contagion. Vel ser Varg Veum ut til å være klønete og overtydelig, både teknisk og dialog-messig, men det er jammen ikke mange filmer som vil se kule og elegante ut sammenlignet med Soderbergh ...)
24. Star Trek. Jeg har sett fryktelig lite Star Trek i forhold til hvor interessert jeg egentlig er i scifi, bare en og annen episode. Jeg kjenner relativt godt til en del av mytologien (altså i forhold til hvor lite jeg har sett), men må likevel sies å være en "nybegynner". Og som nybegynner synes jeg denne filmen fungerer nesten overraskende bra - det er scener og småting og lett kameradveling som jeg skjønner er der for å vise frem enkeltdetaljer til den etablerte fansen, men ikke så mye at det forstyrrer. Som frittstående film synes jeg dette var riktig morsomt, og som retcon-reboot av Star Trek-franchisen tror jeg også det fungerer bra. Jeg håper de lager mer enn denne ene; jeg ser mer enn gjerne Zachary Quinto som Spock flere ganger.
25. Double Indemnity. Så stilriktig noir at den nå nesten virker karikert - korthugd dialog, hardkokt hovedperson, iskaldt beregnende femme fatale og dødelig lidenskap. Og et overraskende varmt og rørende forhold mellom hovedpersonen, som er forsikringsselger, og hans nærmeste overordnede, som er uovertruffen i å avsløre forsikringssvindel. Det høres kanskje ikke ut som den mest spennende eller actionfylte settingen å legge et drama til, men det er ingenting å si på hverken effektene eller på hvor mye som står på spill. (Og så var det morsomt å se Barbara Stanwyck som ung, skruppelløs fristerinne, ettersom det eneste jeg har sett henne i tidligere er Dynastiet, 40 år senere!)
26. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Fint gjensyn for oss voksne og stor spenning for niåringen. En lettelse å endelig komme til en god HP-film, selv om to første også havnet i et mer forsonlig lys da jeg så dem sammen med Poden. Oldman er den perfekte Sirius Black, og jeg elsker Thewlis' Lupin.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 14:08   #346
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

The Help. Meget godt film om svarte hushjelpere/barnepassere i USA på 60-tallet. Hadde helt glemt hvordan de ble sett på som mennesker. Men likevel en morsom film også, latter og tårer i skjønn forening.

Hysteria. England, år 1880, "hysteriske kvinner", og en doktor som visste hvordan det skulle behandles.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 00:26   #347
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Januar
1. The Prestige - Har sett den før, men den var like god andre gangen selv om man visste hvordan den slutter.
2. The quiet earth - Postapokalyptisk New Zeelandsk sci-fi drama anno 1985. Veldig artig film
3. Hancock - Superhelt som gjør alt feil når han hjelper mennesker i nød. Helt grei underholdning.
4. 12 rounds - Politi og røver, enkelt og greit. Ikke noe spektakulært.
5. Jenta som lekte med ilden - Lisbeth Salander er råkul, denne likte jeg, og gleder meg allerede til å se siste filmen i trilogien.
6. Luftslottet som sprengtes - Veldig god avslutning på Millennium-trilogien, klassisk krim blir jeg aldri lei.
7. The international - Helt grei thriller om korrupt bank, våpenhandel og hvitvasking av penger fra organisert kriminalitet. Dusinvare.
8. Hereafter - Smart film om tre ulike skjebner som må leve videre etter nær døden opplevelser og tap. Absolutt verdt å få med seg.
9. Amos & Andrew - Litt sprø og artig, ganske teit, og egentlig veldig dårlig. Men verdt 33 kroner som vi ga for den.
10. Puppet on a chain - Narko-thriller fra 1971. Denne filmen moret vi oss stort med, spekket med 70-tallsnostalgi og cheezy replikker.
11. Be kind rewind - Komedie med Jack Black. Morsom film, men jeg kjenner jeg fikk litt overdose av Jack Black.
12. Tenderness - Litt under gjennomsnittet spennende seriemorderthriller med Russel Crowe.
13. War of the worlds - 1953-utgaven var fantastisk! Dette er klassikeren alle moderne sci-fi filmer er inspirert av.

Februar

14. Five minutes of heaven - Britisk drama om et møte mellom to menn som sto på hver sin side av konflikten i Nord-Irland. God!
15. The Living Daylights - Har ikke sett denne siden den gikk på kino i -87. En av de bedre Bond-filmene.
16. Sultanes del Sur - Meksikansk action. Tradisjonell "slippe unna med det perfekte ran". Artig!
17. The odessa file - En ung Jon Voight jakter på gammelnazister. Spennende film fra 1974, denne likte jeg!
18. Salt - Grei tidtrøyte. Angelina Jolie er en grusomt dårlig skuespiller, dette var en posør-rolle for henne.
19. Wall Street - Den fra 1987. Det er alltid deilig når rike eklinger får som fortjent!
20. Wall Street: Money never sleeps. Ikke like god som originalen, men helt grei underholdning. Likte man den første, liker man denne også.
21. Trolljegeren - Blair Witch møter Men in Black ispedd en god dose Asbjørnsen og Moe. Hurra! Hysterisk morsom!
22. A serious man - Velspilt og interessant film. Jeg er ikke helt sikker på hva Coen-brødrene vil formidle, men jeg liker det likevel.
23. Revenge of the nerds - Gjensyn for n'te gang. Jeg elsker den filmen!
24. The American - Saktmodig, dvelende, lavmælt. George Clooney gjør en god figur, men ikke helt min type film likevel.
25. Music & Lyrics - I sjangeren romantisk komedie som jeg ikke er stor fan av, var denne faktisk ganske morsom. PoP goes my heart

Mars

26. Wild Target - Britisk svart komedie. Har ikke ledd så mye siden Hot Fuzz, denne anbefales altså!
27. 88 minutes - Klassisk thriller som stiller spørsmål om den dødsdømte seriemorderen er skyldig eller ikke. OK underholdning.
28. Red - Jeg ELSKER Bruce Willis når han slår fra seg, og det gjør han i denne actionkomedien. Knallbra underholdning!
29. The Ghost Writer - Denne var dyster, velspilt, intelligent og hadde overraskende slutt. Anbefales!
30. Anamorph - Bisarr seriemorder sikter seg inn på etterforskeren. Forutsigbar og kjedelig. Willem Dafoe mangler utstråling.
31. Sannheten om Rødhette - Historien om Rødhette sett fra forskjellige vinkler som et kriminalmysterium. Utrolig morsom animasjonsfilm!
32. Heat - Intens, spennende og antagelig den beste politi og røver filmen jeg har sett. DeNiro og Pachino er fantastiske!
33. Machete - Vold, store skytere, tortur, nakne damer, rånete biler, blod, gørr og mere vold! Jaaaaa!!!

April

34. Skrekkens Sirkus - Jeg likte ikke denne, jeg så den sammen med min vampyrfrelste datter. Vampyrfantasy, ganske middelmådig sådan.
35. Dr. No - James Bond fra 1962. Klassiker!
36. Stone - Dystert drama, passe god. Filmen formidlet mye mer enn hovedplottet, men lykkes ikke helt, dessverre.
37. The town - Bankranerefra Georgetown (Boston) jaktes på av FBI. Dug forelsker seg i baksjefen de tar som gissel, og ønsker å snu livet. God!
38. Yes man - A4-komedie med Jim Carrey - og han får man til slutt overdose av. Ok underholdning, hvis man er ute etter lettbent underholdning.
39. Harry Potter and the deathly hallows part 1 - Gjensyn fra kino. Veldig tro mot boka, det liker jeg, og jeg gleder meg som en unge til siste film!
40. The Goonies - Klassiker fra -85, og eldstejentas filmvalg. Unger på jakt etter sjørøverskatt, for da kan de redde nabolaget fra å bli golfbane.
41. Unstoppable - Førerløst tog lastet med giftige kjemikalier fordelt på 30 vogner truer med å spore av og blåse en hel by til himmels. Kul film!
42. The Stone Killer - Jeg har en liten forkjærlighet for kriminalfilmer fra 70-tallet, spesielt med Charles Bronson. Denne var helt på det jevne.
43. Million dollar baby - Å herre! For en fantastisk film, skam på meg som ikke har sett den før. Liker man tåreperser, er denne i særklasse!

Mai

44. Knocked up - Kjip film. Ikke morsom, ikke vittig, ikke rørende, ikke tankevekkende. Bortkastet tid, og vanvittig oppskrytt!
45. Mr. Majestyk - Ah, herlig 70-tallsaction med Charles Bronson i storslag, me like!
46. It came from outer space - Sci-fi klassiker fra 1953. Veldig artig! Mange nyere filmer er tydelig inspirert av denne.
47. Vigilante - Blodig og samfunnskritisk voldsorgie fra 1983. Kriminalitetsbølgen i New York får en gjeng menn til å ty til borgervern. Kul film.
48. Soylent Green - 70-talls sci-fi. Framtidsvisjonen om år 2022 var ikke særlig oppløftende, alt liv var i ferd med å dø ut pga drivhuseffekten.
49. Dirty Harry - Verdens kuleste snut! John McClane har lært alt han kan fra Harry Callahan.
50. Magnum Force - Dirty Harry er tilbake fo å jakte ned vigilanter i politiuniform. Min favorittfilm med Dirty Harry.
51. The time machine - Fremtidsvisjon fra 60-tallet, basert på en E. J. Welles bok. Veldig god film!
52. The Enforcer - Tredje filmen om Dirty Harry, og han er fremdeles like kul!

Juni

53. The next three days - Hva gjør man når ens kjære får livstid for et mord hun ikke har begått? God!
54. Fair Game - Politisk spenningsfilm om jakten på WMD i forkant av invasjonen av Irak. Spennende!
55. Sudden Impact - Dirty Harry 4, skikkelig gladvold, bitende replikker og ei gal dame på hevntokt. Hurra!
56. The dead pool - Fremdeles tøffere enn toget, Harry Callahan, som plutselig befinner seg på en dødsliste sammen med kjendiser som dør som fluer.
57. Wanted - Jau... Grei tidtrøyte, men ikke noe mer. Holdt på å sovne flere ganger i løpet av filmen, denne er nok dusinvare.
58. Platoon - God film om Vietnamkrigen, og hva krig kan få mennesker til å gjøre. Brutal og blodig.
59. Harry Potter and the Sorcere's Stone - Gjensyn, må jo se alle filmene før siste film natt til 13. juli.
60. Limitless - Mest av alt fint med en tur på kino. Filmen helt grei underholdning, Bradley Cooper er ikke akkurat vond å låne øyet til et par timer heller.
61. Harry Potter and the Chamber of Secrets - Gjensyn, like fantastisk film denne gangen også.
62. Harry Potter and the prisoner from Azkaban - Hippogriffer er fine dyr! Rotter... not so much!

Juli
63. True Grit - Fantastisk! Et av årets absolutte filmhøydepunkt for meg, denne elsket jeg fra begynnelse til slutt.
64. Harry Potter and the goblet of fire - En av yndlingsfilmene fra serien om Harry Potter.
65. Winters Bone - God! Veldig god! Dyster og langsom, og glimrende skuespillere!
66. Harry Potter and the Order of the Phoenix - Den svakeste Potter-filmen, men den må jo sees - igjen.
67. Harry Potter and the Half Blood Prince - De begynner å bli store, Harry, Ron og Hermione, og kampen tilspisser seg.
68. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 1 - Enden er nær! Jeg elsker at slutten er så autentisk i forhold til bøkene.
69. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 2 - Veldig verdig avslutning, McGonagall og Neville Longbottom trer frem som sterke og mektige. Veldig bra!
70. The Kings speach - Colin Firth er fantastisk i denne filmen om den stammende King George og hans kamp for å overvinne talefeilen som er så hemmende.
71. El Mariachi - Åh, som jeg elsker denne filmen. Gjensyn, men like kul som alltid
72. Desperado - Nok et gjensyn med en av mine favorittfilmer gjennom tidene. Action, kul musikk og Antonio Banderas... Jaaa!!
73. The Boondocks Saints - Unrated and uncut edition. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene har blitt godt pusset opp og tilpasset bluray. Hurra!
74. Black Swan - Forbanna kjipe, dødstriste jentegrinefilm! Jeg liker ikke denne type film som beveger seg uklart mellom fantasi eller virkelighet.

August
75. The adjustment bureau - Artig film som tar opp guddommelighet, skjebne og fri vilje på en litt annerledes måte.
76. Basilisk: The Serpent King - Monsterfilm av det forferdelig dårlige slaget. Fremkalte opptil flere latterbrøl pga dårlige effekter og cheezy replikker.
77. Black Dynamite - Homage til 70-tallets lavbudsjetts exploitationfilmer. Masse kung-fu, dårlige replikker, høy afro og herlig humor.
78. Captain America - Ingenting henger på greip, den er verken tidsriktig eller historisk riktig, men jeg var vanvittig underholdt filmen igjennom.
79. From Paris with love - Kuuuul Travolta! En liten homage til Pulp Fiction var det også plass til i filmen. Denne likte jeg, en av de bedre actionfilmene jeg har sett på lenge.
80. 13 snart 30 - Litt søt jentefilm. Tenåringsjente ønsker at hun var 30, magi skjer, og vips! så er man nydelige Jennifer Garner.
81. Exam - 8 kandidater for en jobb blir sperret inne i et rom for en avsluttende eksamen. Bare en kan få jobben, hvem står igjen til slutt? KUL!
82. The mechanic - Actionfilm hvor Jason Statham spiller leiemorder, og plottet er klassisk hvem-lurer-hvem. Helt OK underholdning.

September
83. The Jackal - Noen ganger er man bare i humør for skikkelig Bruce Willis action, og da skuffer ikke denne!
84. Red Heat - Og noen ganger er man bare i humør for skikkelig hardslående muskel-action med Arnie-humor. Herrrlig!
85. The way back - Overlevelsesfilm om en handfull menn som rømmer fra en gulag-leir i Sibir, og ender opp i India. God film!
86. 2012 - Hehe, litt død og masseødeleggelse må til når det går mot slutten på helga. Gjensyn. Klisjefylt, men fine effekter.
87. Cowboys and Aliens - Tullefilm a'la "Once upon a time in the west" møter "Alien" og "ID4" Harrison Ford er knalltøff, og Daniel Craig er griselekker som cowboy!

Oktober
88. World Invasion: Battle Los Angeles - "Black Hawk Down" i skjønn forening med "ID4". Tja...
89. What doesn't kill you - Grei nok. To karer på skråplanet havner bak lås og slå, og når de kommer ut, finner de et bedre liv?
90. Thor - Her radbrekkes norrøn mytologi på det groveste, men ellers var det en ok underholdingstullefilm signert Marvel.
91. Pirates of the Carribbean - On Stranger Tides. Nja... Jeg er ikke overvettes begeistret for femidotten Johnny Depp, så selv ikke han kunne berge en syltynn oppfølger.
92. Unknown - Konspirasjonsfilm, denne var spennende nok til å være verdt pengene.
93. Drive - Årets beste film så langt! Rørende, brutal, stygg, actionfylt, blodig, varm og utrolig kul på samme tid. Får gåsehud av Ryan Gosling. Anbefales på det varmeste.

November
94. Did you hear about the Morgans? - Det separerte ekteparet Morgan blir vitne til et drap, og må gå i dekning i Huttaheiti. Søt.
95. Harry Potter and the deathly Hallows part 2 - Gjensyn på BluRay.
96. Die Hard - Julefilmsesongen er i gang, og ingen ringere enn John McClane åpner den hvert år! "Ho-ho-ho! Now I have a machinegun"
97. Die Hard 2 - LIke julete som den første, jeg digger Die Hard-filmene

Desember
98. The Holiday - Romantisk julekomedie. Kate Winslet er den som bærer filmen, hun er skjønn!
99. The Family Stone - Romantisk juledrama. Jeg liker denne til tross for at jeg vanligvis avskyr S.J.P.
100. Four christmases - Romantisk julekomedie som faktisk er morsom.
101. National lampoons christmas vacation - Klassiker, må se den hvert år!
102. Bridget Jones's diary - Gjensyn, men den var mindre julete enn jeg husker. Morsom film, egentlig.
103. Jingle all the way - Tysk aksent gjør enhver middelmådig film artigere, samt ironisk bruk av julesanger. Klassiker.
104. Limitless - Gjensyn med svigerfamilien på BluRay. Bedre første gangen vi så den, men kul film, for all del.
105. Equilibrium - Postapokalyptisk fremtidsfilm hvor følelser er forbudt og straffes med døden. Råkule "gun katana" scener! Hurra!

TV-serier sett på DVD/BluRay

1. Sesong 6 av The Sopranos - Fantastisk serie, verdig avslutning på serien om den iskalde sosiopaten man ikke kan la være å elske.
2. Miniserien Taken - Gudhjelpemeg for en fantastisk serie. Liker man x-files og sci-fi er dette noe som er verdt å bruke 15 timer på. Hurra!
3. Sesong 1 av The walking dead. Zombieapokalypse! What's not to like
4. Sesong 1 av Mad Men - ELSKER denne serien og reklamebransjens gründere fra 60-tallet.
5. Miniserien John Adams - Fantastisk serie om dannelsen av de forente stater og USA's andre president.
6. Sesong 1 av Chuck. Har ikke ledd så mye på veldig, veldig lenge. Ilte ut og kjøpte sesong 2 på flekken.

7. Sesong 2 av Chuck. Minst like morsom som sesong 1. Har akkurat kjøpt sesong 3 også.
8. Sesong 3 av Chuck. Denne serien er fantastisk. F-A-N-T-A-S-T-I-S-K! Hører dere? Løp og kjøp! Sesong 1 koster bare 99,- på cdon.com. Sesong 4 er bestilt!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:42   #348
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

-Alien Resurrection. Vi så de tre første filmene i romjula. Jeg liker en slitt slemmere Ripley.
- Shutter Island. Veldig bra.
- Mutant Chronicles. Grei tidtrøyte. Jeg liker både Thomas Jane og Ron Perlman, men det er ingen film man trenger å se.
- Ringenes Herre: Atter en konge. Hyggelig gjensyn på hjemmekinoen - selv om jeg ikke liker Liv Tyler og rollen hennes i disse filmene.
- Kagemusha. En film det tok tid å komme inn i - jeg er for lite vant med Kurosawa og hans fortellerstil tror jeg. Tenker jeg trenger å se flere av dem - dette var faktisk min første Kurosawa-film.
- Jonah Hex. Oh, I'm cheap! Storyline? Nja, not so much... men det var moro og underholdende og jeg er billig som lar meg lett underholde.
- Trolljegeren. Det er ikke så mye mer å si om den.
- Elizabeth: The Golden Age. Jeg savnet noe i denne filmen som jeg ikke helt klarer å definere. Flott kostymedrama og flotte skuespillere, men jeg savnet litt mer... substans?
- The Thin Red Line. Jeg er ennå litt svimeslått av denne. Flott film. Mye bedre enn den som vant Oscar det året. (Shakespeare in Love. Thin Red Line var også nominert.) Dette var ingen actionfilm, men spennende likevel - og veldig bra. Svimeslått ennå.
- The Book of Eli. Overraskende mye splatter innimellom. Om jeg ser bort fra boken som er så viktig i filmen, så var det helt grei bruk av tid.
- Back to the Future. Vi har sett hele trilogien nå. Første film var gjensyn for min del, og de to neste hadde jeg faktisk ikke sett. Morsomt! Og filmene hadde holdt seg godt egentlig.
- Daybreakers. Bedre enn jeg hadde forventet faktisk.
- Eclipse. Jau-jau. Jeg er ingen stor fan av twilightserien, men Luren koser seg stort. Dette var ikke den verste filmen jeg har sett, og jeg synes det er interessant å se hvordan karakterene rundt Bella får mer kjøtt på beina nå mens Bella selv er et mehe.
- Der Untergang. Film til ettertanke...
- Definitely, maybe. Søt og fin film som ikke gir annet enn en hyggelig følelse når jeg har sett den.
- Engler og Demoner. Nuvel. Jeg er ikke overbegeistret for Dan Brown i utgangspunktet. Jeg ble ikke omvendt av denne filmen heller. Grei tidtrøyte, ikke mer.
- Inception. Wuhu! Men jeg tror ikke jeg fikk med meg alt, så den må nok sees om igjen.
- Gattaca. Gjensyn. Liker filmen ennå.
- Up in the Air. Trivelig og litt passelig til ettertanke.
- The Spirit. Basert på tegneserien, men det er ingen 'vanlig' filmatisering. Det er mye 'flate' kulisser, mye endimensjonalt og mye... enkelhet. Som samlet blir nokså komplekst på et vis.
- Stolen. Ingen film som fester seg i hukommelsen i lengden, men fin tidtrøyte når valpen hadde bestemt seg for å sove i fanget mitt.
- Zoolander. Hvor koko går det an å bli?? Herregud. HERREgud. Jeg koste meg.
- The Italian Job. Me like. Jeg liker slike filmer. Trenger ikke tenke så mye, bare henge med. Helt ok.
- Constantine. Gjensyn. Blir nok noen gjensyn til, etter hvert. Skulle egentlig gjerne ha sett en lengre, utvidet versjon kanskje.
- Riverworld. Lang film. Merkelig sak, men fengende og spennende.
- X-men: First Class. Aaah - me like! Like, like, like!
- Thor. Amerikansk versjon av norrøn mytologi iblant litt sci.fi og annet. Underholdende, hjernedødt og siklebart.
- Cargo. Tysk sci-fi. Uvant språk, uvant filming og veldig bra. Mye bedre enn mye annet av sci-fi jeg har sett i det siste.
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2. Se en gang til? To ganger til? Fin film.
- Charlie Wilson's War. Tok sin tid før jeg fikk med mannen på å se denne, men det var verdt det. Flott manus, god dialog, alvorlig tema og mange morsomme scener. Og så lærte jeg faktisk noe nytt av denne filmen også!
- Vantage Point. Morsom 'vinkling' på filmen. Mer kan jeg vel ikke si uten å spoile den for andre - jeg kommer sikkert til å se denne om igjen senere.
- In The Line of Fire. Clintern er tøff mann med følelser. Malkovich er fæl og sleip og slesk. Rene Russo er pen nok, dyktig nok og sexy nok til å fange heltens interesse. Men jeg lot meg underholde.
- Super 8. Ta med øreplugger! Nokså høyt støynivå av og til. Ellers er den det den er ment som - en hyllest til Spielbergfilmer. Hyggelig, søt, spennende, morsom.
- Cloverfield. Gjensyn siden Stesønn nå er gammel nok til å se filmen. Og filmen tålte helt klart å bli sett på ny. Jeg irriterte meg like mye over Hud denne gangen, og det var like spennende som sist.
- Solomon Kane. Jauda, grei nok. Stesønn på snart 15 var mer imponert enn meg. Mulig jeg har sett for mange filmer av sjangeren "tegneserie om han som kjemper mot ondskap blir til film".
- Valhalla Rising. En film jeg ikke er enig med meg selv hva jeg mener om. Like vanskelig tilgjengelig som The Fountain på mange måter.
- Captain America. Chris Evans er hunk og Hugo Weaving bad guy. Masse action og spenning og jeg skal ha filmen på blu ray når den kommer ut, for denne kommer jeg til å se flere ganger. Enkel og morsom underholdning for dager når jeg trenger oppmuntring.
- Kick-Ass. Blodig moro.
- Foo Fighters: Back and Forth. Aaaah - jeg elsker slike dokumentarer om musikk og artister/grupper! Full pott! Godt laget film altså!
- Dune. Gjensyn med en gammel... kalkun/klassiker, alt etter øynene som ser. I og for seg god film, men det er så utrolig mange hull i det hele at jeg skjønner de som ikke likte den.
- Léon. En film hverken jeg eller mannen hadde sett. Flinke skuespillere, god story og en flink regissør. Vel anvendt filmtid altså!
- 22 Bullets. Jean Reno. Flinke, flinke mannen.
- RED. Grei nok story, grei nok action, flotte skuespillere - vi koste oss!
- Duplicity. Innviklet plot. Ok skuespillere. Grei film å se på når jeg er låst fast til stolen av sovende valp.
- Something's gotta give. Jack & Diane og flere andre kjente navn. Jeg ville likt en annen slutt mye, mye bedre. Det hadde gitt filmen et helt annet skjær - nå er jeg egentlig bare irritert over hollywood-slutter. Blæh!

- Mary and Max. Fin film om... livets litt mer kompliserte sider. Kanskje. Fin film uansett. Nydelig animert.
-World Invasion: Battle Los Angeles. Av og til ser jeg en film som gubben har kjøpt bare for å 'få det overstått'. Dette var en sånn. Greit nok fengende rent actionmessig, men ikke noe jeg tror jeg skal gidde å bruke mer tid på ellers.
- Waiting to Exhale. Gjensyn. Film som brakte med seg en del minner...
- Super 8. Underholdende nok.
- The Rum Diary. Jeg liker Depp, og jeg likte filmen. Vi var to stk i kinosalen - og jeg hadde kost meg ENDA mer helt mutters mo alene.
- Skyline. For noe møl! Luren kjøpte den på bluray for den var jo så billig. Ikke verdt pengene.
- The Cider House Rules. Koselig film. Jeg liker John Irving, og jeg likte filmen. Rørende på de rette plassene, og utfordrende nok på de rette tingene.
- Star Wars: Episode I - The Hidden Menace.
På bluray og stor skjerm (lerret) blir det et litt annet inntrykk enn på (stor) tv. Litt oppgitt over deler av filmen, men ellers et hyggelig gjensyn.
- Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Gjensyn. Som med første så var det himla masse jeg hadde glemt her. Hyggelig gjensyn.
- Transformers: Dark of the Moon. Bedre enn toer'n. Spennende og engasjerende. Fytterakkern så sur jeg ble på Sam i starten - han var sånn en SYTPEIS! Ergo bra film.
- Immortals
. Henry Cavill! :siklebar mann: Min første film i 3D. Ikke imponert over teknikken, men jeg likte filmen. Koste meg i kinosalen gjorde jeg.
- The Switch. Grei tidtrøyte, trenger ikke se den om igjen. Morsomme poenger her og der.
- Adele Live at the Royal Abert Hall. Fantastisk konsertfilm. Ikke bare har dama en flott stemme, hun er morsom også. Og så ble jeg rørt her og der. Aller mest når Adele selv ikke klarte holde tårene tilbake.
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith. Gjensyn. Jeg er bob-bob. Jeg liker filmen. Jeg liker skuespillerne, jeg tror de gjør sitt aller beste. Jeg liker action og det hele. MEn dialogen da! Den er ikke akkurat velskrevet...
- Immortals. Uskyldig moro med en del snadderlekkert å se på.

- Moon. Gjensyn sammen med Stesønn - som fikk velge film. Veldig bra. Sam Rockwell gjør rollen så utrolig bra, og jeg fikk med meg mye mer av nyansene i filmen denne gangen. Anbefales!

Vi har ellers sett ferdig det som er kommet ut av Fringe, Tudors, Life on Mars og Taken (gjensyn) og The Walking Dead. Neste serie er Chuck - og vi koser oss.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:12   #349
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Januar/februar:
Cornelis:
Grei film. Helt som forventet.
Night On Earth: En gammel favoritt. Like bra som jeg husket den.
A serious man: Helt grei, men ikke en av de store Coenfilmene akkurat. Jeg måtte faktisk tenke hardt nå for i det hele tatt huske hva den handlet om.
Flags of our fathers: Den likte jeg godt.
Mystery Train: Enda et gjensyn med gammel favoritt. Denne sto seg den også.
Dead man: Denne hadde jeg ikke sett før. Bra film, tror jeg må se den om igjen for å få med meg flere detaljer.
Fatter`n: Morsom nok og et helt greit tidsfordriv.
Nowhere Boy: Ganske kjedelig i grunnen?
I Kina spiser de hund: Jeg var så sikker på at jeg hadde sett denne før, men den virket ikke alt for kjent likevel. Grei nok underholdning.
This is England: Nok en favoritt som jeg fikk et gjensyn med da den ble vist på NRK nylig.
Det hvite båndet: Flott film, men jeg skjønte den ikke fullt ut. Det gikk lang tid før jeg oppfattet hvilke barn som tilhørte hvilken familie, og hvorfor skulle læreren fortelle historien som gammel?
Pans labyrint: Jeg ser sjelden fantasy. Bra film, og jeg syntes det var morsomt å se noe i den sjangeren for en gang skyld.
Donny Darko: I serien "LilleT ser filmer hun kanskje burde ha sett". Grei nok.
Letter from Ivo Jima: Likte denne godt også.

Mars:
The Aviator: I serien "filmer LilleT har i hylla og kanskje burde se". På tredje forsøk kom jeg meg endelig gjennom denne filmen og må motvillig innrømme at den ikke var så verst, selv om jeg ikke liker Leonardo di Caprio ...
Varg Veum -skriften på veggen: Helt grei, men ikke mer enn det. Disse filmene funker vel egentlig best som mini TV-serier for meg, slik jeg har sett de foregående. Jeg er mindre kritisk da.
Upperdog: Denne er av de filmene jeg så på kino i sin tid. Har sett den på nytt sammen med 15åringen nå. Synes den har holdt seg rimelig bra.
The green mile: Også i serien "Filmer LilleT muligens burde ha sett ...". Likte denne, bortsett fra at jeg følte at den var litt unødvendig lang.
The door in the floor: Filmen som bygger på John Irvings Enke for et år. Jeg har aldri kommet meg gjennom en hel Irvingbok, og det var med nød og neppe jeg kom meg gjennom denne filmen. Amerikansk og kjedelig ...
En ganske snill mann: Haha, beste norske film jeg har sett på lenge!
Cinema Paradiso: Et fint gjensyn. Det var såpass lenge siden jeg hadde sett den at jeg i hodet mitt blandet den litt sammen med "Livet er herlig". Må si at det er starten på filmen i mens den lille gutten er hovedperson at filmen er på sitt beste.
Ungen (filmversjonen fra 1938): Jeg tror jeg bare har sett musikalversjonen med Inger Lise Rypdahl og Bjørn Skagestad i hovedrollene tidligere. Jeg har et spesielt forhold til Oskar Braaten og arbeiderfortellingene. Filmen var først og fremst et historisk dokument fra gamle Oslo, dernest hadde den ganske stor underholdningsverdi ... Det er ikke vanskelig å se hvor Harald Eia har hentet inspirasjon til Oslolosjen ... Sluttreplikken er jo virkelig ubetalelig. Godt dramakunsten har utviklet seg noe siden dengang.
Rango: Utrolig bra animasjoner! Hadde nok foretrukket filmen i originalspråk, og hadde vok fått enda mer ut av filmen om jeg selv var westernkjenner. Åtteåringen syntes filmen var bra, men kanskje litt lang.
Forrest Gump: Jeg tror kanskje ikke at jeg hadde sett denne siden den gikk på kino(!) Den var faktisk bedre enn jeg husket, selv om slutten blir litt vel amerikansk for meg til tross for død ...

April:
Til Huttetuenes land: Hm, jeg vet sannelig ikke helt ... Jeg likte deler av den, men synes den var kjedelig og rar innimellom.
Hair: Liker generelt ikke filmversjoner av musikaler. Denne hadde jeg sett flere ganger før, så jeg visste i det minste hva jeg kunne forvente.

Mai:


Juni:
Trolljegeren: Jeg vet ikke helt, jeg. Hadde hørt at det er en sånn film man enten liker eller misliker, men jeg føler det ikke sånn. Den hadde noen morsomme innslag, men mest var den bare rar, synes jeg.
Rent: Hadde bare sett sceneversjonen før. Grei film, i den grad musikaler kan ses på film.
Into the wild: Jeg hadde overhodet ingen forventninger og ble i grunnen positivt overrasket over filmen.
The Rocky Horror Picture Show: Lenge siden sist, og den gjorde seg i grunnen bedre enn jeg husket.
Cornelis: På dvd og med annet selskap denne gang ...
Fame: Denne hadde jeg faktisk ikke sett før (!), men jeg så deler av serien i sin tid, og har også sett en del scener fra filmen i filmundervisning da jeg studerte norsk. Ingen store overraskelser med andre ord.
Siderhusreglene: Jeg var så sikker på at jeg ikke hadde sett denne før. Jeg fant fort ut at jeg hadde det, men den tålte å ses igjen.

Juli:
Den fabelaktige Amalie fra Montmarte: Hyggelig gjensyn!
Slipp Jimmy fri: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke hadde sett denne før. Fantastisk morsom!
Beck: Annonsemannen: Helt grei TV-underholdning.

August:
Fri oss fra det onde: Danskene er tydeligvis ikke god på denne typen filmer de heller. At Lene Nystrøm spiller en av hovedrollene gjør heller ikke filmen bedre. Boooring!
Keeper`n til Liverpool: Den beste barnefilmen jeg har sett på lenge. Morsom!

September
Billy Elliot: Gjensyn (hyggelig sådan ...) i forbindelse med at vi skal se musikalen.
Gandhi: Av en eller annen uforståelig grunn hadde jeg ikke sett den før! :dåner:
Maskeblomstfamilien: Helt greit tidsfodriv ...
Sykt lykkelig: Likte den ikke noe særlig ...
Nokas: Tja, vet ikke helt. Mange dårlige skuespillerprestasjoner, i alle fall. Mulig det viktigste kriteriet for å få spille i filmen var at man hadde riktig dialekt?
Sammen: I følge omslaget hadde en eller annen avis gitt denne filmen en sekser ...! Elendig film!

Oktober:
Black Swan: God og sterk film. Ekkel, ja, men jeg likte den.

November:
Kongen av Bastøy: God og sterk film. Må være blant de bedre norske dette året.

Desember:
Hodejegerne: Sikkert en god film, men ikke helt min type film. Jeg likte ikke boka og heller ikke filmen.
Love Actually: Ok, jeg brukte noen år på å skjønne at dette er en kul film, men nå er den et "must" i adventstida.
Kong Curling: Morsom og enkel underholdning som forventet. Jeg lo.
Saras nøkkel: Jeg har lest boka og likte historiebiten der, men syntes den ble alt for klisje og ukebladaktig etterhvert. Filmen hadde sine brukbare ting den også, men jeg synes den ble for "sminket".
Jeg reiser alene: Jeg likte "ener`n" bedre, men denne var ikke så verst den heller.
En pingles dagbok: Jeg kan virkelig ikke utstå denne typen amerikanske familefilmer.
Hjem til jul: Fikk endelig sett den. Jeg likte den godt.
A single man: Jo, jeg likte den, men hadde nok store forhåpninger på forhånd og sitter ikke igjen med så mye som jeg hadde håpet.
Jørgen + Anne = sant: Tredje runde for niåringen, min første. God barnefilm med herlig hovedrolleinnehaver.
Alle andre: Tja, jeg hadde hørt at den skulle være sær. Jeg synes vel ikke at den var sær, men det var en "dialogfilm" der annet enn det som blir sagt egentlig spiller mindre rolle. Ja, også kan det vel diskuteres om innholdet var spennende nok til å lage en film om.
Winter`s Bone: Fantastisk lys- og fargebruk. Fantastiske typer. Så fullkommen dyster.
Slakteren fra Lyon: Viktig historie. Litt forvirrende til tider, men alt i alt en ok film.
Løvenes Konge: Svært hyggelig gjensyn med en av mine Disneyfavoritter.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:35   #350
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Jeg har altså sett minst 61 filmer i år, pluss tv-serier. Over en film i uken er vel et slags resultat jeg kan være fornøyd med. Blir det like mange dette året? Time will show!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:44   #351
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

132 filmer og serier i 2011. Hvilket betyr 2,5 filmer i snitt pr. uke.
Jeg er meget godt fornøyd over å ha sett så mye bra. Det har selvsagt vært noen nedturer, men de har vært i mindretall.
Gleder meg til et like bra filmår i 2012.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no